Auto

5 moduri în care pot fi restartate fabricile Europei postpandemie

De la uzinele auto la liniile de asamblare de avioane şi depo­zi­tele de comerţ electronic, giganţii industriali europeni se luptă să-şi revină după criza fără precedent provocată de coronavirus, scrie Politico.

Revenirea depinde de capacitatea de reluare a producţiei fără a cauza un val de îmbolnăviri în rândul angajaţilor. Aceasta înseamnă că liniile de producţie vor fi locuri foarte diferite de cele din urmă cu doar câteva săptămâni, iar munca va avea un caracter mai puţin social.

Angajările suplimentare reprezintă una din căile prin care pot fi restartate fabricile.

Măsurile de distanţare socială vor reduce capacitatea de a produce, iar muncitorii vor avea de asemenea perioade de con­cediu sau carantină. Din acest motiv, sindicatele argu­men­tează că firmele ar trebui să-şi crească angajările. Miliardele de euro sub formă de bailouturi pentru companii ar trebui fo­lo­site pentru creşterea capacităţii de producţie, susţin acestea.

Restartarea va necesita de asemenea o regândire a fabricii în sine. Relansarea producţiei după o pauză nu este o necunoscută, în condiţiile în care fabricile îşi pun pe pauză ope­raţiunile pentru mentenanţă. Însă de această dată lu­crurile sunt diferite pentru că este necesară o regândire mai pro­fundă a modului de structurare a locului de muncă.

Verificarea temperaturii angajaţilor este de asemenea vi­tală. Mii de angajaţi sunt supuşi acestui test în corturi instalate în afara fabricilor Kia din Slovacia şi Hyundai din Cehia. Ideea este de a identifica din timp angajaţii bolnavi şi de a reduce la minim riscurile ca aceştia să-i infecteze pe ceilalţi.

Volkswagen le cere angajaţilor să-şi ia singuri tem­pe­rature înaintea fiecărei zile de muncă.

Deşi utilizarea unor astfel de metode ajută la identificarea celor bolnavi, modalitatea este una imperfectă în ceea ce priveşte întreruperea transmiterii bolii pentru că persoane fără simptome îi pot infecta pe alţii.

Colaborarea cu angajaţii şi autodisciplina acestora contează în aceeaşi măsură.

Nu există o abordare unică, fiecare companie implementând un anumit protocol. Principalul efort este ca angajaţii să se răzvrătească, cum s-a întâmplat în cazul uzine Mercedes-Benz din Spania. Managerii stabilesc noile protocoale, însă depinde de sindicate să se asigure că acestea sunt puse în practică.

Lanşurile de aprovizionare trebuie de asemenea asigurate. Fabricile moderne nu pot funcţiona fără lanţuri de aprovizionare care să le livreze componente la timp. De asemenea, aducerea componentelor respective pe liniile de producţie va fi mai dificilă. Noi reguli din Franţa prevăd ca descărcarea să fie făcută de un singur angajat odată pentru evitarea infectării.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.