Asigurarea ta de la NN

De ce este bună asigurarea facultativă de locuinţă de la NN: Bani de reparaţii pentru 24 de situaţii neprevăzute care pot afecta casa

13.09.2021, 08:00 Autor: Publicitate

Asigurarea facultativă de locuinţă de la NN este o soluţie flexibilă, care oferă sprijinul financiar necesar în cazul unor situaţii care nu pot fi prevenite. Astfel, pe lângă asigurarea obligatorie PAD care oferă acoperire de bază în caz de inundaţii, cutremur sau alunecări de teren, asigurarea facultativă de locuinţă NN acoperă 24 de evenimente neprevăzute care pot afecta apartamentul sau casa clienţilor, oferind acces la bani într-un timp foarte scurt.

Cu asigurarea NN, proprietarii îşi pot asigura apartamentul sau casa şi instalaţiile care asigură funcţionarea generală a construcţiei, de la centrală şi panouri solare până la instalaţiile de alimentare cu apă sau gaz, în caz de cutremure, inundaţii, alunecări de teren, incendii, explozii, trăsnete, furtuni şi alte capricii ale naturii, dar şi surprize neplăcute ca furtul sau vandalismul, explică reprezentanţii NN.

Pe lângă aceste evenimente, asigurarea este şi pentru anexele locuinţei, precum garajul, boxa sau camera de serviciu, magazia, şopronul şi chiar piscina, pentru maximum 30% din suma asigurată, inclusiv părţile care se împart cu vecinii, cum ar fi liftul, scările sau acoperişul blocului.

Opţional, clienţii pot alege să asigure şi bunurile din locuinţă pentru o sumă pe care ei o stabilesc şi pot adăuga şi o componentă pentru răspundere civilă. Cei care nu sunt dispuşi să rişte niciun accident când vine vorba de casa lor au şi opţiunea de protecţie în caz de eventuale avarii accidentale ale sistemelor de gaze, încălzire şi climatizare şi de asigurare a aparatelor electrice şi electrocasnice ca urmare a unor fenomene electrice.

O altă acoperire care poate fi adăugată asigurării facultative de locuinţă NN este cea pentru cheltuieli conexe precum cele de curăţenie, transport, expertiză sau intervenţie de urgenţă. În acelaşi timp, pentru cazurile în care daunele nu permit reintrarea în casă, clienţii beneficiază de până la 5 zile de cazare la hotel, până găsesc o chirie care va fi acoperită de asigurare timp de până la 3 luni.

 

Acces rapid la bani pentru reparaţia casei

NN plăteşte clienţilor despăgubirea într-un timp foarte scurt, aşa încât reparaţiile să poată fi făcute cât mai repede, iar ei să se poată întoarce acasă. În maximum 48 de ore din momentul în care apare o situaţie neprevăzută, clienţiii trebuie să anunţe NN apeland 0219464 sau prin intermediul aplicaţiei NN Direct, simplu şi direct, iar compania începe imediat evaluarea şi procesul de despăgubire.

“După ce clientul anunţă NN de producerea unui eveniment asigurat, acesta este contactat în cel mult 24 ore şi urmează procedurile de evaluare a evenimentului, plata despăgubirii realizându-se în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei complete. De asemenea, în cazul daunelor minore, de până la 2.000 lei, clienţii pot auto-evalua locuinţa şi pot trimite informaţiile necesare către NN, astfel încât procesul de despăgubire să dureze chiar mai puţin. Iar atunci când daunele sunt majore, clienţii primesc în avans până la 50% din valoarea daunei, înainte ca acest proces să fie finalizat”, spun reprezentanţii NN.

Din perspectiva sumei asigurate, clienţii îşi stabilesc această sumă în funcţie de valoarea casei, nivelul de protecţie şi de acoperirile opţionale pe care le pot alege. De asmenea, se ţine cont de preţul de cumpărare al casei, de costul de reconstrucţie sau de valoare de piaţă stabilită într-un raport de evaluare. Din punctul de vedere al despăgubirii, suma maximă calculată nu poate depăşi suma asigurată stabilită în contract.

“O asigurare de locuinţă este foarte utilă atunci când apar evenimente neprevăzute care pot afecta locuinţa. În completarea unei asigurări obligatorii, asigurarea facultativă oferă clienţilor bani în plus în astfel de situaţii. Oamenii încep să conştientizeze cât de important este să-şi protejeze casa, iar o mai bună înţelegere a acestui tip de produse şi a relevanţei lor poate contribui semnificativ la creşterea pieţei”, spun reprezentanţii NN.

 

Asigurările de locuinţe, o piaţă în creştere

În România, circa 96% dintre românii adulţi sunt proprietari sau locuiesc în case deţinute de cineva din familie, conform celor mai recente date Eurostat la nivelul anului 2018, peste media la nivelul Uniunii Europene de 70% şi aproape dublu faţă de ţări din vestul Europei, precum Germania.

Din perspectiva asigurărilor de locuinţă, doar 1,75 de milioane de români au ales în 2020 să încheie o asigurare obligatorie împotriva dezastrelor naturale pentru casa lor şi 1,37 de milioane au optat pentru o asigurare facultativă de locuinţă, potrivit datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). Având în vedere că poliţa facultativă de locuinţă nu poate fi achiziţionată fără asigurarea obligatorie PAD, 1,37 de milioane de români din cei 1,75 de milioane au ales protecţie completă pentru casa lor, inclusiv cu soluţia facultativă.

Datele arată că numai 17% din cele 9 de milioane de locuinţe din România sunt asigurate facultativ. Nivelul este mai scăzut decât în alte pieţe europene, în principal pe fondul concepţiei culturale că „nu mi se poate întâmpla mie” atât de des întâlnită în România, dar piaţa are un potenţial important şi va creşte odată cu deschiderea oamenilor de a-şi proteja locuinţa, sunt de părere reprezentanţii NN.

Pentru cumpărarea unei asigurări de locuinţă NN este nevoie de o discuţie online sau offline cu unul dintre cei 1.500 de consultanţi financiar NN pentru a fi identificate nevoile de asigurare şi nivelul de protecţie potrivit. Procesul de achiziţie este unul uşor şi complet digital, iar emiterea contractelor are loc, în majoritatea cazurilor, în cel mult o oră de la semnarea digitală şi plata primei.

În cazul clienţilor care au credite ipotecare, după achiziţia unei asigurări pentru apartamentul sau casa lor, NN poate transmite contractele de asigurare încheiate către banca creditoare, cu acordul clienţilor, economisind timp pentru ei şi facilitând procesul de informare către bancă.