Analiză

Vremea prietenilor necuvântători: piaţa de hrană pentru animale de companie a crescut cu 23% în 2020, la peste 3 mld. lei

Vremea prietenilor necuvântători: piaţa de hrană...

Autor: Cristina Roşca

21.06.2021, 08:00 809

Piaţa de hrană pentru animale de companie şi de alte produse adiacente a sărit anul trecut pentru prima dată pragul de 3 mld. lei, după un galop de circa 23% în pandemie, un an atipic în care oamenii au stat tot mai mult acasă şi au decis în număr mare să aibă un prieten necuvântător.

Această piaţă se afla deja pe un trend ascendent de mai mulţi ani, trend ce se va menţine şi în 2020, când vânzările totale - hrană şi alte bunuri – ar urma să sară de 3,6 mld. lei. Mai exact, în perioada 2015-2021 vânzările de profil aproape se vor fi triplat.

Evoluţia bună vine şi în contextul în care în România „moda” animalelor de companie a apărut mai târziu, însă odată cu creşterea puterii de cumpărare şi cu călătoriile către vest, numărul persoanelor care cumpără sau adoptă un pet a crescut.

Pandemia a venit doar să accelereze acest trend. Potrivit FEDIAF (European Pet Food Industry Federation), România avea la final de 2019, chiar înainte de pandemie, 4,1 milioane de câini, 4,3 milioane de pisici şi 280.000 de păsări ca animale de companie.

Pe piaţa locală a produselor pentru prieteni necuvântători, jocurile sunt făcute de companii străine, este vorba de Mars (cu branduri precum Whiskas), Nestlé (Purina), Royal Canin, Kaufland şi Maravet, conform companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO