Analiză

Serviciile financiare, noua arma in lupta importatorilor pe piata locala

27.11.2007, 18:34 26

Porsche Bank, Porsche Leasing, Citro'n Finance, BMW Financial Services sunt companii de servicii financiare, care au fost create cu un singur scop - de a atrage si mai mult clientii in a achizitiona marca respectiva, prin simplificarea procedurilor de achizitionare.
Citro'n Romania impreuna cu BRD Finance au lansat cu ocazia Salonului Auto de la Bucuresti din octombrie 2007 Citro'n Finance, un program de finantare pentru achizitia de automobile. Noul produs apartine importatorului, BRD Finance fiind compania care ofera serviciile de finantare. Serviciile Citro'n Finance vor fi disponibile in toate punctele de vanzare ale dealerilor Citro'n din Romania. Oferta Citro'n Finance permite achizitionarea de automobile cu avans zero, dobanzi fixe intre 7,5 si 8,9% si o perioada de creditare de pana la zece ani.
"Citro'n Finance are ca target finantarea a aproximativ 30% din totalul autovehiculelor vandute, in conditiile actuale ale pietei, in care se estimeaza ca intre 40 si 50% din totalul automobilelor comercializate vor fi finantate prin leasing sau credit", a declarat Mara Bogdanescu, specialist marketing al BRD.
Potrivit reprezentantilor BRD, cifra de afaceri a Citro'n Finance va depasi in 2008 suma de 44 de milioane de lei (aproximativ 12,6 milioane de euro).
In primele zece luni ale anului, potrivit statisticilor APIA, 37% dintre autovehiculele Citro'n au fost achizitionate in leasing, procent identic cu cel inregistrat in primele noua luni, restul fiind finantate prin credit bancar, sau cash.
In cazul automobilelor BMW, unul dintre principalii jucatori de pe piata premium, cota aferenta leasingului este aproape dubla. Potrivit reprezentantilor BMW Group, reprezentantul marcii germane pe piata locala, 60% din totalul vanzarilor BMW sunt in sistem leasing. Dintre care 30% sunt finantate de Unicredit Leasing si 10% prin Bavaria Leasing. De la 1 ianuarie 2007, sistemul de finantare BMW Financial Services (BMW FS) s-a alaturat Bavaria Leasing pentru a completa oferta, in ideea de a atrage si mai mult noii clienti. Din cele aproape 1.800 de modele comercializate pana la sfarsitul lunii octombrie, 436 au fost finantate prin intermediul BMW Financial Services.
La fel ca si in cazul Citro'n Finance, ale carui servicii financiare sunt furnizate de BRD, BMW Financial Services Romania colaboreaza cu Unicredit Leasing.
"Serviciile BMW Financial Services, de leasing financiar si operational, sunt oferite clientilor in parteneriat cu Unicredit Leasing", au declarat reprezentantii BMW Group Romania.
Incepand cu anul viitor, in vederea diversificarii gamei de produse oferite, va fi oferit si credit bancar, oferit, cel mai probabil, in colaborare tot cu Unicredit.
BMW Financial Services ofera servicii de finantare a automobilelor din cadrul BMW Group in 51 de tari din intreaga lume, inclusiv in Europa de Est (in colaborare cu Unicredit), in tari precum Polonia, Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria Romania si Bulgaria.
Rata de penetrare a BMW FS in vanzarile de automobile din cadrul BMW Group este in prezent de 33%, in conditiile in care la nivel mondial, potrivit statisticilor BMW Group, unul din doua BMW-uri sau MINI-uri este achizitionat prin intermediul BMW FS.
Serviciul este disponibil inclusiv pentru marca MINI, 16 modele din marca germana fiind achizitionate prin serviciul "in-house".
Modelul BMW cu cel mai mare procent in achizitia in leasing a fost in primele zece luni X3, SUV-ul compact al gamei, urmat de X5. Potrivit reprezentantilor BMW Group, vanzarile "cash" se inregistreaza intr-un procent mai ridicat in cazul modelelor cu un pret mai scazut, precum Seria 1 de la BMW.
"Vanzarile cash sunt preferate in cazul modelelor cu un pret mai scazut. Trebuie subliniat faptul ca 'cash' se refera si la finantarea indirecta, spre exemplu in cazul in care o persoana semneaza un credit cu o alta sursa de finantare, apoi plateste masina in totalitate la momentul achizitiei", au declarat reprezentantii BMW Group.
BMW detine de asemenea un procent foarte ridicat in ceea ce priveste automobilele achizitionate de catre companii.
"Peste 80% din clientii BMW din Romania sunt companii - adica automo-bilele sunt achizitionate pe compania respectiva", au subliniat oficialii importatorului.
O pondere ridicata in ceea ce priveste achizitia in sistem leasing se regaseste si in cazul automobilelor marca Porsche.
Potrivit reprezentantilor Porsche Romania, 70% dintre modelele Porsche comercializate pe piata locala sunt vandute in regim de leasing.
"Aproximativ 70% dintre cei care cumpara un Porsche apeleaza la leasing. Majoritatea clientilor opteaza pentru o perioada de leasing de trei ani si avans de 30% din valoarea automobilui", au spus oficialii importatorului.
Dintre cei ce opteaza pentru achizitia in sistem leasing, aproape o treime dintre acestia apeleaza la serviciile "in house" oferite de Porsche Leasing.
Potrivit statisticilor APIA, marca cu cea mai ridicata pondere in ceea ce priveste achizitia in sistem leasing (in afara de Lincoln, al carei unic model comercializat in primele zece luni a fost cumparat in leasing), a fost Cadillac, cu 92%, procent aferent unui volum de 11 automobile, unul singur fiind achizitionat cash sau prin credit bancar.
Raportat la volum, marca cu cele mai multe autoturisme comercializate in sistem leasing a fost Renault, cu 7.930 de unitati, valoare aferenta unui procent de 33% din totalul vanzarilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO