Analiză

Retailerii din textile intrati pe piata dupa aderare ocolesc Bucurestiul si deschid primele magazine in provincie

27.07.2007, 18:26 41

Cu 2 milioane de metri patrati de spatii comerciale pana in 2010, de patru ori mai mult decat in prezent, piata locala atrage din ce in ce mai multi retaileri europeni de imbracaminte si incaltaminte.
"Deschiderea de noi magazine depinde de dezvoltarea mall-urilor si de calitatea locatiilor pe care le vom gasi", a declarat Gerald Zimmermann, managing director Humanic pentru Cehia, Polonia si Slovacia. Humanic este un concept de magazin multi-brand, cu o suprafata de minim 500 de metri patrati, adus pe piata locala de Leder & Schuh, cel mai mare retailer austriac de incaltaminte si unul dintre primii sase din Europa.
Leder & Schuh, care opereaza 70 de magazine in Europa de Est, in Polonia, Cehia, Slovacia sau Ungaria, a anuntat deschiderea unui magazin pe piata locala in primavara anului viitor. "Piata din Romania este moderna, inspirata de stilul italian", a mai spus Zimmermann. Potrivit acestuia, preturile la produse variaza in functie de brand, incepand de la un nivel foarte scazut, pana la tarife mai inalte la produse de lux precum Hugo Boss.
Nici cel mai mare retailer de incaltaminte din Europa, Deichmann, nu ocoleste Romania, insa printre primele destinatii ale companiei germane nu se afla Capitala. Deichmann, care opera la sfarsitul anului trecut 2.185 de magazine pe 13 piete europene, va deschide primele trei magazine la Pitesti, Roman si Arad.
"Am ales aceste orase pentru ca sunt din diferie zone ale tarii si vom acoperi astfel mai multe regiuni", explica reprezentantii Deichmann locatiile alese, confirmand in acelasi timp ca planurile lor nu se opresc aici.
"Urmarim sa deschidem sase sau sapte locatii in Romania pana la sfarsitul anului", spun reprezentantii Deichmann. Preturile produselor de incaltaminte comercializate de Deichmann variaza intre 5 si 90 de euro.
"Preturile la pantofii eleganti, de strada sau chiar business variaza intre 34 de lei si 179 de lei", precizeaza reprezentantii Deichmann.
Deichamnn opereaza magazine in tari precum Germania, Ungaria, Polonia, Austria, Elvetia, Cehia, Slovenia sau Marea Britanie, urmand sa deschida magazine si in Croatia si Suedia.
In contextul intrarii a tot mai multe companii pe piata locala, nici retailerii locali nu se lasa mai prejos, urmarind atat extinderea pe piata locala, cat si intrarea pe pietele din regiune. Un exemplu in acest sens este Leonardo, care vizeaza locatii in Moldova, Ucraina si Turcia.
Desi intrarea lanturilor internationale este un avantaj pentru consumatori, nu acelasi lucru se poate spune si despre producatorii locali.
"Din punctul de vedere al consumatorului, putem spune ca este un castig, insa din punctul de vedere al producatorului, nu este, pentru ca majoritatea produselor care vor fi distribuite de aceste lanturi pe piata locala sunt importate", a spus Maria Grapinni, presedintele Federatiei Patronale a Industriei Usoare.
Potrivit Institutului International de Statistica Euromonitor, consumatorii romani au cheltuit anul trecut 76 de euro pentru articole de imbracaminte si incaltaminte, ceea ce plaseaza Romania pe locul 52 din 76 de tari incluse in studiu.
Asaltul retailerilor pe piata locala este vizibil si in segmentul comertului cu imbracaminte.
Astfel, retailer-ul Baltika a anuntat la sfarsitul lunii mai ca intentioneaza sa deschida in urmatorii patru ani intre 12 si 20 de magazine in toate marile orase din Romania.
Desi reprezentantii companiei nu au precizat despre ce orase este vorba, au dezvaluit insa ca cel mai probabil vor intra cu magazinele Mosaic sau Monton. Pe langa acestea, compania mai detine brandurile Baltman si Ivo Nikkolo.
"Monton se adreseaza persoanelor tinere, cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani, care isi doresc sa fie in trend, persoane active si nonconformiste, cu venituri medii, in timp ce Baltman se adreseaza oamenilor de afaceri de 30 de ani sau mai mult. Totodata, Nikkolo are ca target femeile din mediul de business, cu varste intre 25 si 30 de ani, care au venituri mai mari si pun accent pe calitate", explica reprezentantii Baltika.
Astfel, prin intrarea pe piata cu brand-ul Monton, compania va concura cu brand-uri precum Zara sau Mango. Magazinele Monton ocupa spatii de circa 400-550 de metri patrati, in timp ce unitatile deschise sub brandul Mosaic nu depasesc 350 de metri patrati.
Baltika urmareste sa ajunga la sfarsitul anului la 129-132 de magazine in lume, adica cu cel putin 11 mai mult fata de inceputul anului, operand in prezent magazine proprii in Estonia, Letonia, Lituania, Ucraina, Polonia si Rusia,
Un alt lant de imbracaminte care va intra pe piata in toamna acestui an este Takko. Acesta isi va deschide primul magazin la Arad, in luna septembrie, urmand sa inaugureze cel putin alte doua locatii in aceasta toamna si inca 15-20 anul viitor. Takko s-a pozitionat pe piata ca un magazin de tip discount, din acest punct de vedere avand foarte putini competitori. Lantul de magazine Takko opereaza in prezent peste 1.050 de magazine, avand o politica agresiva de extindere si intentionand sa deschida circa 150 de magazine anual. Compania analizeaza in continuare oportunitatile de pe piata locala in vederea deschiderii de noi locatii.

Cine intra pe piata

Deichmann, cel mai mare retailer de incaltaminte din Europa, vrea sa ajunga la sase-sapte magazine pe piata romaneasca in acest an, primele locatii alese fiind Pitesti, Roman si Arad
Leder & Schuh, cel mai mare retailer austriac de incaltaminte, isi deschide primul magazin in Baneasa primavara anului viitor si cauta in continuare oportunitati de extindere
Takko, retailer-ul german de imbracaminte, va deschide cel putin trei magazine in toamna acestui an si inca 15-20 in 2008, prima locatie fiind Arad
Baltika, retailer-ul estonian de imbracaminte, urmareste sa deschida, in urmatorii patru ani, intre 12 si 20 de magazine in toate marile orase din Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO