Analiză

Piata hoteliera din Timisoara se aglomereaza. Intra Ibis, Ramada si Golden Tulip

Piata hoteliera din Timisoara se aglomereaza. Intra Ibis, Ramada si Golden Tulip

Cresterea economica din zona de vest a tarii atrage un numar mare de investitori pe piata imobiliara si in sectorul turistic din Timisoara

12.11.2007, 23:19 914

Orice brand important care isi anunta intrarea pe pietele din provincie bifeaza printre primele locatii Timisoara. Continental, Ramada sau Golden Tulip sunt doar cateva dintre hotelurile cu renume care vor fi prezente pe piata din Timisoara in urmatorii doi-trei ani. Acestea vor intra in mare parte cu unitati de patru stele, insa nici proiectele de lux nu sunt neglijate de catre investitori.
Fratii Cristescu, doi dintre cei mai cunoscuti oameni de afaceri timisoreni, care detin in momentul de fata hotelul Timisoara de trei stele si hotelul Nord de doua stele, vor sa continue proiectele in acest domeniu. Hotelul Timisoara va fi clasificat din primavara la patru stele, oamenii de afaceri luand in considere si transformarea aripii vechi a hotelui, care acum este inchisa, in hotel de cinci stele.
"Investitia in hotel Timisoara este de circa 10 milioane de euro. Vom ajunge la patru stele in primavara anului viitor, iar aripa veche o vom inaugura in toamna lui 2008", a spus Marius Cristescu. Hotelul Timisoara are o cifra de afaceri anuala de circa 5 milioane de euro si un grad de ocupare intre 60% si 70%. Cu o capacitate de circa 150 de camere, unitatea hoteliera va avea una dintre cele mai mari capacitati pe segmentul de patru stele din Timisoara.
Investitiile oamenilor de afaceri timisoreni in hoteluri nu se vor opri insa aici. Fratii Cristescu vor sa inceapa, in 2009, constructia unui complex care va include un mall, un hotel de patru stele de circa 200 de camere si o cladire de 40.000 de metri patrati de birouri, investitia totala fiind estimata la 100 de milioane de euro.
Totodata, omul de afaceri sibian Ilie Carabulea, care a inuagurat in urma cu cateva luni hotelul Ramada din Sibiu, este in negocieri pentru achizitionarea terenului in vederea constructiei unui hotel asemanator in Timisoara. Potrivit acestuia, investitia se va ridica la 15-20 de milioane de euro, omul de afaceri incluzand si posibilitatea ca noile hoteluri pe care le va cosntrui in Cluj, Timisoara si Bucuresti, sa fie clasate la cinci stele. Dupa modelul unitatii hoteliere din Sibiu, acestea vor fi afiliate tot lantului Ramada.
Totodata, lantul hotelier Continental, cu afaceri de 24 de milioane de euro anul trecut, va deschide doua hoteluri la Timisoara pana la sfarsitul lui 2008.
"Vom deschide in Timisoara un Ibis si un Continental pana la sfarsitul anului viitor. Timisoara este un oras in care trebuie sa fim prezenti, de altfel vrem sa avem hoteluri de trei si patru stele in toate orasele de 300.000 de locuitori si de doua stele in toate orasele peste 120.000 de locuitori", a spus Radu Enache, directorul general al lantului hotelier. Acesta nu a dorit sa precizeze investitia in hotelul din Timisora, insa a spus ca hotelul Continental deschis recent la Sibiu a necesitat o investitie de sapte milioane de euro, in conditiile in care compania beneficia deja de o cladire existenta. Anul viitor Enache vizeaza deschiderea de hoteluri si in alte doua orase din Romania, Cluj si Iasi, precum si transformarea vechiului hotel Continental din Sibiu intr-un hotel Ibis.
Si brandul Golden Tulip va fi prezent in Timisoara in circa un an, un an si jumatate.
"Franciza este deja data, iar hotelul va avea o capacitate de circa 220 de camere", a spus Paul Marasoiu, director regional pentru Romania, Bulgaria si Moldova al Golden Tulip Hotels Inns & Resorts. Golden Tulip va deveni astfel unul dintre hotelurile de patru stele cu cea mai mare capacitate din Timisoara .Hotelul va necesita o investitie de circa 18-20 de milioane de euro si va fi parte dintr-un proiect mai vast, care va include si birouri si sali de conferinta.
"Din pacate piata hoteliera din Timisoara are doar aparent o capacitate mare. Este insa o piata dispersata, dar in crestere", a spus Paul Marasoiu, care mai evalueaza proiecte in Cluj, Sibiu si Mamaia. Totodata, acesta vrea sa intre pe piata in circa 2-3 ani si cu brand-ul de cinci stele Royal Tulip.
In prezent, doua lanturi internationale sunt prezente pe piata din Timisoara, NH Hotels si Best Western Ambassador.
"Best Western Ambassador Luxury Hotel a fost primul hotel de lant din acesta zona", au spus reprezentantii companiei, care au precizat ca in proportie de 90% clientii hotelului sunt oameni de afaceri.
"Sunt mari probleme pe piata timisoreana privind infrastructura care atrage dupa sine imposibilitatea organizarii unor evenimente mai complexe. In momentul de fata orice mic eveniment blocheaza orasul, dar noi credem ca mai este loc de crestere", au mai spus reprezentantii Best Western.
Totodata, lantul international NH a intrat pe piata din Timisoara in martie anul trecut, avand o capacitate de 83 de camere.
Acesta a fost adus de compania de prefabricate Incontro, care detine si cladirea, aceasta incheind cu reprezentantii NH un contract de inchiriere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO