Analiză

Cu un plus de 10% anual, radiatoarele incalzesc o piata de peste 60 de milioane de euro

Cu un plus de 10% anual, radiatoarele incalzesc o piata de peste 60 de milioane de euro

Investitia necesara pentru dezvoltarea unei facilitati de productie de radiatoare se cifreaza la aproximativ 8 milioane de euro

17.09.2007, 21:23 86

"Ca valoare, dar si ca volum, piata va evolua cu aproximativ 10% in acest an, pana la aproximativ 1,5 milioane de metri. Calculand la o valoare medie de 40 de euro pentru metru de radiator, valoarea pietei ar trebui sa ajunga la 60 de milioane de euro", a declarat Constantin Voloceai, directorul Mirex, producator autohton de radiatoare.
Vanzarile importatorilor si producatorilor de radiatoare au inregistrat in prima jumatate a anului usoare scaderi, acestea revenind pe o tendinta de apreciere odata cu luna iulie.
"Anul acesta, sezonul a inceput mai tarziu din cauza vremii calde. Este insa normal dat fiind ca termicele incep sa se monteze toamna, constructorii vara lucrand in special la exteriorul constructiilor", a declarat Voloceai.
Reprezentantii Mirex estimeaza ca in acest an vor atinge un nivel de productie de 160.000 de radiatoare, ceea ce reprezinta aproximativ 70% din capacitatea instalata. Intreaga productie a companiei este comercializata pe piata interna.
"Principalii clienti sunt marile retele de magazine autohtone si internationale. Pentru 2008, avem in plan productia pentru export in proportie de 40-60%", a declarat Voloceai.
In 2006, afacerile Mirex au ajuns la 2,1 milioane de euro, cea mai mare parte provenind din productia de 86.900 de metri de radiatoare. Compania mai produce aparate si racitoare pentru industria berii. Compania Mirex din Tulcea este in prezent singurul producator de radiatoare de tip panou, cu capital autohton, cu o cota de piata estimata la 10%, restul pietei fiind dominat de importatori precum Purmo, filiala locala a Rettig ICC, companiile Korado din Cehia sau Kermi din Germania.
"Importurile de radiatoare aferente anului trecut au fost de mai mult de 75 de milioane de dolari (aproximativ 60 de milioane de euro), iar ritmul de crestere a fost de 6%. Pentru 2007 estimam un ritm de apreciere a importurilor de 10%", a declarat Tunde Sandor, directorul general al Rettig-Purmo Romania.
Compania are ca target pentru 2007 o cifra de afaceri de 9,5 milioane de euro, in crestere cu 35% comparativ cu 2006, cauza aprecierii fiind explicata de sporirea comenzilor rezultate in urma dezvoltarii sectorului imobiliar.
Reprezentantii Purmo au estimat ca in acest an vor vinde pe piata din Romania, in urma extinderii companiei, dar si a cererii, aproximativ 200.000 de radiatoare, in crestere cu 33%, comparativ cu vanzarile realizate in cursul anului trecut, cota de piata urmand sa creasca cu trei puncte, la 12,5%.
Investitia necesara pentru dezvoltarea unei facilitati de productie de radiatoare se cifreaza, potrivit estimarilor Mirex, la aproximativ 8 milioane de euro. "Pentru constructia unei fabrici conform normelor europene, investitia minima este de cel putin 8 milioane de euro. O linie noua ar costa 4 milioane de euro, dar nu este suficienta pentru ca nu poate asigura un flux continuu", a declarat Voloceai.
Pentru fabrica Mirex, Voloceai spune ca a investit, incepand cu 2004, mai mult de 3 milioane de euro, o parte a echipamentelor fiind achizitionate second-hand de la fabrici din Elvetia, Germania si Italia. "Datorita bazei tehnico-materiale, toate matritele, elemente destul de costisitoare, si subansamblele necesare procesului de productie sunt executate in cadrul fabricii", a spus Voloceai. Lucrarile de investitii puse in functiune in 2006, in suma de aproximativ 600.000 euro, cat si cele anterioare, au fost realizate integral prin credite bancare, in regie proprie.
Piata radiatoarelor de tip panou este estimata sa creasca in acest an cu 10%, in timp ce pe segmentul centralelor termice, jucatorii din domeniu nu previzioneaza un ritm de crestere peste cel inregistrat de radiatoare. Potrivit ultimelor date disponibile, vanzarile de centrale termice vor atinge in acest an 175.000 de unitati.
Reprezentantii companiei Viessman, unul dintre principalii jucatori din piata, au prognozat ca piata va atinge la finalul lui 2007 valoarea de 120-130 de milioane de euro, fara o apreciere majora fata de 2006.
Viessman targheteaza afaceri de
40 de milioane de euro, in crestere de la 28 de milioane de euro in 2006, cea mai mare parte a afacerilor fiind realizata in segmentul de centrale termice industriale.

Piata radiatoarelor de tip panou
Crestere de 10% in 2007
Un volum de 1,5 milioane de metri
Valoare mai mare de 60 de milioane de euro
Piata controlata in proportie de 90% de importuri
160.000 de metri liniari, estimarea productiei interne de radiatoare

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO