Analiză

Andrei Petran încearcă să-şi facă o firmă de turism: "De o săptămână fac fişele de post"

Urmăreşte aici cum îşi face Andrei Silviu Petran, un tânăr de 26 de ani, o agenţie de turism specializată pe vacanţe de aventură. Astăzi: Pentru 4 angajaţi am muncit o săptămână la fişele de post

Autor: Mirabela Tiron

23.05.2011, 15:42 2821

Silviu Andrei Petran, un tânăr de 26 de ani, absolvent al uneifacultăţi de turism şi angajat în vânzări al unei multinaţionaledin telecom, este unul dintre tinerii care a primit 10.000 de eurofinanţare nerambursabilă de la stat pentru a dezvolta o agenţie deturism. Ziarul Financiar ur­măreşte săptămânal dezvoltarea afaceriisale. El şi-a înfiinţat firma în februarie 2011, dar de atunci nu avândut nicio vacanţă. În schimb, trebuie să se ocupe de hârţogărie:acte pentru Ministerul Muncii, Ministerul Finanţelor. "De osăptămână fac numai fişe de post", scrie el în ultimul mesaj pentruZF.

După ce a aflat despre programul pentru tineriîntreprinzători, implementat de stat în februarie şi pentru cares-au alocat 5 mil. euro, el a început să lucreze la proiectulpentru fondurile nerambursabile. Proiectul afacerii a fost conceputîn şase-şapte luni. El a lucrat la identitatea vizuală a firmei,Exploratist, la partea de strategie, dar şi la cea de marketing şişi-a găsit parteneri locali în al căror mediu îşi va promova nişatagen­ţia de turism.
În opinia tânărului antreprenor, docu­mentaţia pentru a obţinebani de la stat a fost "foarte stufoasă, nu foarte accesibilăpersoa­nelor care nu au avut niciodată de-a face cu a scrieproiecte într-un anumit limbaj". Pentru a depăşi aceste bariere ela apelat la un consultant. Mai mult, tânărul între­prin­zător aapelat la sfaturile unor prieteni cu experienţă în domeniu.
"Fiscalitatea împovărează chiar şi microîntreprinderile, deşipentru acestea ar trebui o formă de taxare simplificată", adeclarat Emilia Dragu, partener la compania de consultanţă fiscalăTaxHouse, parte a reţelei internaţionale Taxand.
În agenţia de turism pe care a deschis-o Petran a angajatpatru oameni. Prin pro­gramul pentru stimulareamicro­între­prin­derilor tinerii antreprenori sunt scutiţi de platacontribuţiilor angajaţilor. El a închiriat un spaţiu în World TradeCenter, pe care plăteşte 800 de euro lunar. Pentru a-şi găsipartenerii de afaceri, tânărul a mers la târgul de turism de laLondra, iar pe piaţa locală a început să-şi pro­moveze vacanţele înrândul clienţilor World Class, dar nu nu­mai, publicul vizat fiindreprezentat de românii cu un anumit statut financiar, care îşipermit vacanţe al căror preţ începe de la 1.000 de euro.
Agenţia de turism Exploratist promovează pachete turistice deaven­tură, combinate cu practi­carea diferitelor sporturi. Deasemenea, vacanţele propuse de această agenţie implică abordareaunor activităţi precum degustări de vin, artă culinară, meşteşugurişi obiceiuri locale. Agenţia lui Petran se diferenţiază prinalocarea de consultanţă fiecărui client.
Pentru început, tânărul antreprenor se va concentra pesegmentul de outgoing (trimiterea românilor în străinătate), spredestinaţii din Africa, Alaska, Groenlanda, Islanda, Antarctica,Indo-China, America Centrală şi de Sud.
Valoarea totală a investiţiei pe care o va realiza se varidica la aproximativ 70.000 de euro, din care 15% reprezintăfondurile nerambursabile de la stat.
Cum suma de la stat acoperă doar o parte din valoarea totală ainvestiţiei în agenţia de turism, tânărul speră să mai obţină unîmprumut de 40.000 de euro de la UniCredit Ţiriac Bank, carealături de eco­nomiile sale de 20.000 de euro să contribuie ladez­­voltarea afacerii lui.
Acest credit va fi în proporţie de 80% ga­rantat de fondul dega­rantare pentru între­prinderi mici şi mijlocii.
În cadrul progra­mului pentru tineri întreprinzători se acordăgaranţii de stat până la cel mult 80% din valoarea credituluisolicitat, pentru cre­ditele contractate de beneficiari în vederearealizării planurilor de afaceri, dar nu mai mult de echivalentul a80.000 euro, prin intermediul Fondului Naţional de Ga­rantare aCreditelor pentru IMM.
Despre afacere
  • Proiectul afacerii, agenţie de turism, a fost conceput în şase,şapte luni.
  • Documentaţia pentru a obţine bani de la stat a fost "foartestufoasă, nu este foarte accesibilă persoanelor care nu au avutniciodată de-a face cu a scrie proiecte într-un anumit limbaj. Euam avut un consultant".
  • "Facultatea te ajută la nivel de cunoştinţe elementare,importantă este însă experienţa acumulată."
  • Tânărul antreprenor a angajat deja patru oameni în agenţia deturism.
  • A închiriat un spaţiu în World Trade Center pe care plăteşte800 de euro lunar.
  • A participat la un târg de turism la Londra pentru a cunoaştemai bine piaţa.
Cine este Silviu Andrei Petran?
  • Vârsta: 26 de ani
  • Locul naşterii: Sighetu Marmaţiei
  • Studii: Facultatea de Turism din cadrul UniversităţiiRomâno-Americane
  • Experienţă profesională: National Account Manager la o companiede telefonie mobilă (prezent)
  • Account Manager la o companie de telefonie mobilă(2008-2009)
  • Account Executive la o companie de telefonie mobilă(2007-2008)
  • Junior Account Manager la UTI Group (2006-2007)
  • Senior Sales Specialist la Nobel România (2005-2006)
  • Junior Sales Specialist la Nobel România (2004-2005)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO