Afaceri de la zero

O familie din Cluj produce marsupii de purtat bebeluşii, iar 90% din producţie merge pe pieţe externe

15.05.2019, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

„Producem în Cluj şi în împre­jurimi, lucrăm aproape numai cu echipe care produc exclusiv pentru noi.“

Brandul Marsupi, sub care familia Madly din Cluj-Napoca produce marsupii - sisteme pentru purtarea bebeluşilor -, a vândut peste 200.000 de unităţi până în prezent, iar produsele „made in România“ ajung şi la export, în special pe piaţa din Germania.

Pornit iniţial ca un proiect social pentru mamele care lucrau la domiciliu, Mar­supi s-a dezvoltat ulterior ca un bus­iness de producţie într-o nişă a pro­duselor pentru copii dominată de importuri.

Andrei Madly, antreprenorul care a pus bazele companiei alături de soţia sa, a avut câteva iniţiative de business, iar pe la jumătatea anilor 1990 a mers la câteva cursuri de business pentru a-şi îmbunătăţi experienţa în antrepre­noriat, aşa cum a povestit el pentru ZF.

„Producem în Cluj şi în împre­jurimi, lucrăm aproape numai cu echipe care produc exclusiv pentru noi. Una dintre echipe este neschimbată de vreo zece ani. În procesul de producţie sunt implicate 25 de persoane. În primii şase ani am avut atelier propriu în care realizam produsele, dar apoi am externalizat producţia pentru că am văzut că este mai bine aşa“, a spus Andrei Madly. Investiţia iniţială a fost de circa 4.000 de euro, iar producţia a început efectiv în anul 1996. În medie, anual se produc câteva zeci de mii de marsupii, iar până acum compania a vândut peste 200.000 de produse în total.

Planurile pen­tru 2019 sunt de conso­lidare a busi­nes­sului, mai ales pe partea de web­site, identitate, testări.

„Peste 90% este ex­port, partenerul nos­tru principal este în Ger­mania, dar acoperă aproape întreaga Europă“, a mai spus Andrei Madly.

Un marsupiu costă circa 260 de lei, potrivit datelor de pe site-ul hiphip.ro, partener al companiei pe piaţa locală.

Andrei Madly a adăugat că în piaţa sistemelor de purtare a bebeluşilor clienţii sunt bine informaţi. De altfel, în ultimii ani jucătorii din industrii precum cea de jucării sau a produselor naturale, de la cele de îngrijire până la supli­mente alimentare, spun că părinţii au început să fie mult mai atenţi la ce cumpără pentru copii, iar preţul nu mai este principalul criteriu de cumpărare.

„Din câte ştiu, nu avem un concurent direct, adică un produs care să se adreseze aceluiaşi segment şi să aibă caracteristici foarte apropiate. Pro­dusele bune ne ajută să ne consolidăm reciproc pe piaţa sistemelor de purtare, în funcţie de preferinţe, stil de viaţă, clientul are mai multe opţiuni bune. Produsele proaste subminează ideea purtării“, a mai spus Andrei Madly.

Brandul Marsupi este operat de compania Arfam SRL, deţinută de Andrei şi Johanna Madly, iar în 2017, cel mai recent an pentru care există date publice, a raportat afaceri de aproape 3,7 mil. lei, cu un profit de peste 900.000 de lei în acelaşi an, păstrându-şi vânzările la un nivel asemănător cu cel din 2016.

În ciuda datelor statistice, care arată că natalitatea continuă să scadă în România (doar 174.000 de nou-născuţi în primele 11 luni din 2018), nişa produselor pentru copii s-a dezvoltat an de an.

Marii retaileri alimentari alocă spaţii semnificative pe rafturi pentru această piaţă, venind de asemenea şi cu produse noi, cum ar fi hainele pentru copii sub mărci proprii (Lidl, Carrefour, Auchan). De asemenea, şi farmaciile au urmat acest trend, în piaţă activând jucători precum Bebe Tei în Bucureşti, care s-a descprins din brandul Farmacia Tei, controlat de antreprenoarea Roxana Maftei, precum şi Bebe Ardealul în Piatra Neamţ, business creat de fiica antreprenorului Ilie Echim, care are lanţul de farmacii Ardealul în zona Moldovei.

 

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania lansează proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania