Afaceri de la zero

Galerie foto

Norma zilnică de mişcare. Cine sunt antreprenorii români care au creat de la zero branduri de echipamente sportive pentru fitness, yoga, skateboarding sau mers pe motocicletă

17.05.2020, 11:30 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Relaxarea măsurilor de izolare pe 15 mai readuce posibilitatea desfăşurării unor activităţi fizice mai apropiate de normalitate şi este bine de ştiut că există câteva branduri de echipamente dedicate care au fost create chiar în România.

Individuală sau nu, activitatea fi­zi­că este cu atât mai importantă în pe­rioa­da de izolare, când nu doar mintea tre­buie să fie sănătoasă, ci şi corpul. Fie că vorbim despre fitness, yoga sau alte ac­ti­vităţi care se fac obligatoriu în aer li­ber, miş­carea a devenit un refugiu al fie­căruia dintre noi, într-o vreme în care săli­le de sport au pus lacătele pe uşi. Relaxarea mă­surilor de izolare pe 15 mai readuce po­sibilitatea desfăşurării unor activităţi fi­zi­ce mai apropiate de nor­ma­litate şi este bine de ştiut că există câte­va bran­duri de echipamente de­di­cate care au fost create chiar în Româ­nia. MuskOx, Alphahead, Suav, Danube Footwear sunt numai câteva astfel de exemple.

După aproape două decenii petre­cu­te în domeniul vânzărilor, Claudiu Neam­ţu a plecat de la pasiunea pentru fitness când a creat MuskOx, un brand de tri­couri destinate activităţilor fizice. Aface­rea pornită în Braşov are în cen­trul co­lec­ţiei tricoul activator, care îşi schimbă me­sajul scris pe el în momentul în care pur­tătorul ajunge la punctul maxim de efort fizic. „Ne dorim ca hainele noastre să transmită forţa de care dă dovadă Boul Moscat (traducere pentru MuskOx - n. red.), o forţă care îl ajută să răzbească în ce­le mai vitrege condiţii“, povestea Clau­diu Neamţu la începutul anului la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Designul tricourilor este realizat în România, însă producţia are loc în China, deoarece Claudiu Neamţu spu­ne că nu a găsit local un producător care să facă serii mici de tricouri. Un tricou MuskOx ajunge să coste apro­ximativ 100 de lei. Vânzările se fac pe site-ul propriu, dar şi prin interme­diul plat­formei eMag. Pe lângă bumbac, tri­co­u­ri­le conţin span­dex - o fibră sin­te­tică elas­tică, necesară pentru hainele de fitness.

Pentru amatorii de yoga, Ramona Sima a creat brandul Suav în 2016. A apă­rut din nevoia de îmbrăcăminte co­mo­dă pentru yoga, din fibre naturale, care să lase corpul să se mişte şi să res­pire, în condiţiile în care, de multe ori, „uni­forma“ este formată din colanţi şi to­puri mulate din materiale sintetice, la fel ca echipamentul pentru aproape orice sport. Ramona Sima nu avea experienţă în domeniul textilelor mai mult decât pa­siu­nea pentru modă, însă şi-a pus la bă­taie toată experienţa celor aproape două de­cenii pe care le-a petrecut în agenţii pu­bli­citare precum McCann-Erickson, Graffiti BBDO, GMP sau Papaya şi a mers pe calea antrepreno­riatului. Acum, din atelierul Suav din Bucureşti ies salo­pe­te, pantaloni şi bluze numai bune de pur­tat în sala de sport. Un top sub bran­dul Suav costă între 150 şi 200 de lei, pan­ta­lonii între 150 şi 240 de lei, iar salo­petele 300 de lei. Totul, pentru o deco­nec­tare ca la carte.

Alphahead este tot un brand de echipamente sportive, dedicat însă amatorilor de senzaţii tari pe motoci­cle­tă. Businessul de echipamente moto Alphahead a apărut pe piaţa din România în aprilie 2018 din pasiunea pentru motociclete a Georgetei Brehoi şi a soţului său Vishal Narender, care şi-au pus la bătaie toate economiile adu­na­te în corporaţiile în care au lucrat, fiind susţinuţi apoi de un credit de la bancă.

Georgeta Brehoi spunea anul trecut pentru ZF că şi-au dorit încă de la început să aibă un atelier propriu de producţie, în care să realizeze produsele după designul propriu, însă nu au găsit în România, pentru că fabricile potenţiale fie nu aveau capacitatea de a parcurge toate etapele de realizare a produsului, fie nu aveau experienţă în acest sens. Astfel au ales să producă într-o fabrică din Asia.

O geacă de piele Falconer costă 1.100 de lei şi este realizată 100% din piele de bovină, o geacă de piele Photon cu toate protecţiile incluse costă 999 de lei, o pereche de mănuşi de piele este 348 de lei, iar o pereche de blugi din denim cu protecţii costă 559 de lei.

Tot în aer liber sunt făcuţi să fie purtaţi şi pantofii de skateboarding Danube Footwear. Lidia Cremenescu (29 de ani) şi Mario Georgescu (28 de ani) au fondat businessul Danube Footwear, primul brand românesc de skate shoes, în 2017 când au hotărât să se întoarcă în România, după ce şi-au făcut studiile în străinătate şi au locuit apoi o perioadă în Marea Britanie.

Prima colecţie a cuprins 100 de perechi de pantofi, ghete şi încălţăminte joasă. Colecţiile ulterioare s-au menţinut între 100 şi 120 de perechi. Pantoful Danube Footwear are un toecap din piele cauciucată. Această zonă este cea unde încălţările de skateboarding se rup cel mai repede pentru că frecarea este mare.

Iniţial, ei au început producţia într-o fabrică din Bucureşti, iar ulterior au început o colaborare cu o fabrică din Râmnicu Vâlcea, care are o capacitate mai mare de producţie. Preţul pantofilor variază înte 400-490 de lei.

Parcurile sunt aproape gata să-şi primească doritorii de aer proaspăt. La fel şi pe cei care abia s-au abţinut de la a face sport în aer liber. Mai trebuie doar echipamentul potrivit şi evadarea e perfectă.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania