Afaceri de la zero

În 2019, ZF a pornit în căutare de antreprenori cu spirit tânăr. Ce am găsit? Urmăriţi într-o ediţie specială „Afaceri de la zero” câteva din poveştile antreprenoriale ale anului

31.12.2019, 08:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Unii au plecat din companii care le dădeau siguranţa zilelor de mâine şi de poimâine. Alţii n-au lucrat nici măcar o secundă pentru altcineva şi au intrat în câmpul muncii odată cu propria afacere. Sunt şi aceia care au învăţat în familie ce înseamnă antreprenoriat şi au dus tradiţia mai departe.

Au descoperit o nevoie – personală sau nu – şi s-au gândit că pot veni ei cu soluţia. Au încercat, au greşit, au pierdut, au luat-o de la capăt, s-au redresat, au câştigat, au mers mai departe.

Aşa arată, pe scurt, traseul antreprenorilor din România care au creat – unii chiar din nimic – businessuri. Modeste la început, ca orice demaraj, dar cu potenţial de a creşte. Cei mai mulţi şi-au găsit o direcţie foarte clară, o nişă foarte strâns delimitată de altele, care să le garanteze că, aducând pe tavă ceva ce nu s-a mai făcut până acum, pot creşte. Din ce în ce mai mult.

Este povestea antreprenorilor care au creat în România 1,7 milioane de locuri de muncă, la ultima numărătoare. Pe umerii lor stau peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, cu afaceri anuale de aproximativ 80 de miliarde de euro.

Peste 200 şi-au spus până acum poveştile în cadrul proiectului editorial „Afaceri de la zero”, o iniţiativă a Ziarului Financiar, susţinută de Banca Transilvania şi menită să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Gama este mai diversă decât am fi putut crede, dovedind, încă o dată, că „sky is the limit” (cerul este limita – trad.) în materie de afaceri proaspete.

Sunt tineri – dacă nu în buletin, atunci măcar în entuziasm, au energie, idei, curaj, încredere, planuri, ceva experienţă în spate şi mult loc de creştere. Ce altceva îi mai trebuie antreprenorului român?

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania