Afaceri de la zero

Cum se face? Mai mulţi antreprenori şi-au transformat pasiunile în businessuri care predau limbi străine, yoga, machiaj, actorie şi chiar bune maniere. Pasiunile celor cu spiritul antreprenorial în sânge au migrat uşor către statutul de afacere şi aşa au apărut în peisajul local businessuri care fac bani din cursuri de toate felurile

20.05.2020, 18:45 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Bune maniere, cultură japoneză, bijuterie, make-up, yoga, limbi străine sau actorie – totul se învaţă. Pasiunile celor cu spiritul antreprenorial în sânge au migrat uşor către statutul de afacere şi aşa au apărut în peisajul local businessuri care fac bani din cursuri de toate felurile. Pentru că de amatori nimeni nu duce lipsă.

Ştefana Mireţ, de pildă, a creat o afa­cere „din bun-simţ“, aducând la viaţă Manieres, un proiect prin care ofe­ră cursuri de bune maniere. Cursu­rile se adre­sează copiilor începând de la vârsta de patru ani, dar şi studenţilor, care au chiar peste 20 de ani. Modulele de bune ma­niere sunt personalizate în funcţie de vârstă.

„Totul a pornit din liceu, când mă gân­deam cum aş putea să fac să nu mai existe diferenţe între copii din cauza sta­tu­tului social sau din cauza educaţiei care le-a fost dată acasă. Şi atunci am zis că o să dezvolt eu ceva când o să fiu ma­re, care să rezolve asta“, a povestit Ştefana Mireţ, fondator al Manieres, la ZF Afaceri de la zero în august anul trecut.

Pentru Alexandra Nicoleta Stere, cultura japoneză a fost cea care a condus-o la antreprenoriat, astfel că a pus bazele unei afaceri care poartă numele Experienţe japoneze şi care are patru direcţii de dezvoltare: orga­ni­zarea unor seri de gastronomie japo­neză, a unor ateliere de artă japoneză, ate­liere pentru copii şi turism cu un ghid personal în Japonia.

Povestea businessului Experienţe japoneze a prins rădăcini în 2011, însă „a înflorit“ abia în primăvara anului 2018, când Alexandra Nicoleta Stere a hotărât să se dedice în totalitate pasiunii sale pentru cultura japoneză. În viitor, antreprenoarea vrea să îşi dezvolte businessul, mai ales partea de servicii de ghid turistic personal în Japonia pentru români.

Cursuri predă şi David Sandu alături de echipa lui, prin Assamblage, o şcoală de bijuterie contemporană care a adunat peste 600 de absolvenţi în zece ani de existenţă. Pasiunea pentru bijuterie pe care o are încă din copilărie l-a dus pe David Sandu, absolvent al Universităţii Naţionale de Arte, până la a fonda Assamblage, care oferă cursuri atât celor care vor să înveţe ca hobby, cât şi celor care vor să facă din meşterirea bijuteriilor o profesie. Atelierele se află în zona Cotroceni din Bucureşti. Assamblage a pornit ca răspuns la cererile unor prieteni de a ţine un workshop pentru a arăta cum se modelează metalul preţios şi cum se obţin bijuteriile. Primul curs a avut loc în octombrie 2010.

La rândul ei, Denisa Dogaru, o tânără absolventă de Actorie la UNATC, a început să predea cursuri de teatru pentru copii din 2012, anul în care a terminat facultatea. Primii ani au fost de colaborare cu diverse afterschool-uri şi grădiniţe, însă în 2018 s-a gândit că ar putea să preia în propriile mâini această activitate. Aşa a apărut businessul „Cursuri de actorie cu Denisa Dogaru“. Cu trei colaboratori care o ajută în acest moment, antreprenoarea vrea să-şi extindă afacerea, pentru a ajunge la un număr şi mai mare de clienţi şi să poată ţine cursuri în mai multe locuri din Bucureşti.

Cursurile concepute de Adriana şi Adrian Gheorghiu au la bază ideea de yoga. Studioul lor poartă numele Power Yoga şi se află în zona Pipera din Bucureşti. Soţii Gheorghiu s-au întors din Canada în România în vara anului 2016, iar studioul l-au deschis în luna noiembrie a aceluiaşi an. Adriana şi Adrian Gheorghiu predau cursuri în fiecare zi, iar în timpul verii au 15 clase pe săptămână. Cei mai mulţi clienţi sunt corporatiştii din Capitală, dar şi corporatişti din străinătate, veniţi în delegaţii în România.

Mihaela Rotaru a pariat pe o şcoală de make-up şi a fondat Rottaru, un business către care a migrat după zece ani de experienţă în industria frumuseţii. În şcoala ei de formare profesională, predă cursuri de machiaj, de cosmetică, masaj şi stilism vestimentar.

În 2012, şi-a deschis un studio de machiaj unde ţinea ateliere pentru doritoare, iar ulterior a început să predea la o şcoală acreditată. În decembrie 2018, a pus bazele propriei şcoli, ale cărei cursuri le-au absolvit până acum peste 700 de elevi.

Fala Português şi Andreea Berkhout Academy sunt două businessuri care s-au orientat către limbile străine. Astfel, dacă Fala Português, fondat de Cristina Niţu, predă doar limba portugheză, cursurile academiei online Andreea Berkhout au în vedere mai multe limbi străine. Ambele afaceri au „profitat“ de ultimele două luni, în care oamenii au stat mai mult timp în case şi au căutat activităţi pentru a-şi petrece timpul, aşa că opţiunile de a învăţa limbi străine au fost o alternativă pentru mulţi clienţi.

Povestea businessului Experienţe japoneze a prins rădăcini în 2011, însă „a înflorit“ abia în primăvara anului 2018.

Denisa Dogaru, o tânără absolventă de Actorie la UNATC, a început să predea cursuri de teatru pentru copii din 2012, anul în care a terminat facultatea.

Primul curs al şcolii de bijuterie Assamblage a avut loc în octombrie 2010.

În şcoala de formare profesională Rottaru se predau cursuri de machiaj, de cosmetică, masaj şi stilism vestimentar.

Studioul Power Yoga se află în zona Pipera din Bucureşti.

Ştefana Mireţ, fondatoarea Manieres: Totul a pornit din liceu, când mă gândeam cum aş putea să fac să nu mai existe diferenţe între copii din cauza statutului social sau din cauza educaţiei care le-a fost dată acasă. Şi atunci am zis că o să dezvolt eu ceva când o să fiu mare, care să rezolve asta.

Dacă Fala Português, fondat de Cristina Niţu, predă doar limba portugheză, cursurile academiei online Andreea Berkhout au în vedere mai multe limbi străine.


 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania