Afaceri de la zero

Emilia Ispas este de meserie fizician şi mamă a doi băieţi, care au fost, de altfel, sursa de inspiraţie pentru afacere. Galerie foto

Emilia Ispas aşteaptă afaceri de 60.000 de euro din vânzarea de haine pentru copii şi vrea să extindă colaborările cu şcoli şi grădiniţe

18.06.2019, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Investiţiile în echipamente şi materie primă s-au ridicat la 50.000 de euro până acum, iar producţia are loc într-un atelier din Bucureşti.

Emilia Ispas, o antreprenoare din Bucureşti de meserie fizician, dar cu studii şi în domeniul designului, a început să producă haine extensibile pentru copii, astfel încât să poată fi purtate mai multă vreme, în condiţiile în care, de regulă, acestea trebuie schimbate foarte des, odată cu înaintarea în vârstă.

„Kidissue s-a născut pe 6 decembrie 2017, dintr-o necesitate. Fiind mamă de doi băieţi, am realizat că ei cresc foarte rapid şi hăinuţele le rămân mici, iar la următoarea petrecere nu le vor mai fi bune. De la această idee, am pornit împreună cu o echipă de câţiva oameni şi mai bine de şase luni doar am făcut modele şi încercări pentru a testa şi vedea dacă sunt şi funcţionale“, povesteşte Emilia Ispas.

A investit peste 50.000 de euro în echipamente şi materie primă, iar anul trecut a avut vânzări de 20.000 de euro, producând în atelierul propriu de creaţie din Bucureşti haine pentru botez, seturi mamă-fiică şi

tată-fiu, haine casual, costume de serbare şi uniforme şcolare. Pentru 2019, Emilia Ispas speră ca afacerile să ajungă la aproape 60.000 de euro. Businessul nu a generat încă profit, fiind în perioada de amortizare a investiţiei. În producţia efectivă a hainelor lucrează cinci angajaţi.

„Hăinuţele Kidissue sunt gândite să se regleze, să se adapteze şi să crească în acelaşi timp cu copiii.“

Produsele se vând pe site-ul propriu al afacerii, dar şi prin intermediul unor marketplace-uri precum eMag, Breslo, Etsy, Okazii sau direct prin pagina de Facebook, unde pot fi plasate comenzi. Pe lângă clienţii privaţi - părinţi, bunici, naşi, Emilia Ispas a avut colaborări şi cu mai multe grădiniţe şi alte instituţii de învăţământ - precum şcoli de dans şi de teatru.

„Urmează ca anul acesta să ne extindem ca număr de angajaţi, dar şi să adăugăm un nou segment, de broderie.“

În plus, tot în 2019 Emilia Ispas şi-a propus să lanseze noi categorii de produse, precum body-uri extensibile pentru copii de vârste cuprinse între 0 şi 12 luni sau între 12 şi 30 de luni, şi o gamă de seturi de haine pentru întreaga familie. Din planuri fac parte şi costume de serbare. Toate acestea ar urma să se găsească într-un catalog pe care Emilia Ispas vrea să-l lanseze în toamna acestui an.

„Ne propunem să pătrundem în cât mai multe grădiniţe şi şcoli cu costumele de serbare, dar şi cu uniformele şcolare Kidissue. Începând cu 2020, intenţionăm să pătrundem şi pe piaţa internaţională, prin prezenţa la târguri şi expoziţii internaţionale. Până la sfârşitul anului 2019, vrem să dublăm cifra de afaceri din vânzarea articolelor în grădiniţe şi şcoli“, spune Emilia Ispas.

În paralel cu Kidissue, antreprenoarea vrea să dezvolte şi un segment de haine pentru adulţi, sub brandul Emissue, cu care intenţionează să participe la târguri internaţionale de modă.

În 2019, Emilia Ispas şi-a propus să lanseze noi categorii de produse, precum body-uri extensibile pentru vârste cuprinse între 0 şi 12 luni sau între 12 şi 30 de luni, sau o gamă de seturi de haine pentru întreaga familie.

 


Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania