Afaceri de la zero

Galerie foto

„Cu mâinile curate“. Afacerile în domeniul serviciilor de curăţenie pariază pe nevoia oamenilor de a câştiga timp

15.05.2020, 19:50 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Cei care au fondat businessuri ca Nor de Nea, BroClean şi Lotus Textile şi-au spus poveştile la Afaceri de la zero.

Curăţenia e, de multe ori o cor­voa­dă, cu atât mai mult când vremea ne îmbie mai degrabă la plimbări în parc decât la dat cu aspiratorul sau spălat lenjeria. Mai mulţi antreprenori au intuit nevoia oamenilor de a câştiga timp şi au fondat afaceri care furnizează exact aceste tipuri de servicii. Câţiva dintre ei şi-au spus poveştile la ZF Afaceri de la zero în ultimul an.

Cristina Tămăslăcaru a pus în septembrie 2019 bazele businessului Nor de Nea, care furnizează servicii de curăţare de lenjerii pentru proprietarii de pensiuni şi de apartamente pe care le închiriază turiştilor în regim hotelier. Împreună cu logodnicul ei, a investit 20.000 de euro şi a deschis spaţiul în care funcţionează astăzi curăţătoria, în centrul oraşului Sibiu.

Spălătoria este destinată exclusiv pensiunilor şi apartamentelor în regim hotelier, în curăţătoria Nor de Nea fiind spălate doar cearşafuri şi prosoape, nu şi alte articole. În aria de interes a curăţătoriei sibiene Nor de Nea intră pensiunile situate la o distanţă de maximum un kilometru. Începând cu acest an, Cristina Tămăslăcaru vrea să facă angajări, în prezent ea ocupându-se personal de serviciile de curăţenie. În plus, tot în 2020, ea vrea să angajeze şi un curier, care, pe o bicicletă electrică dotată cu o remorcă, să livreze lenjeriile curăţate către clienţi.

Pe un business bazat pe curăţenie au pariat şi Dragoş Ciucur şi Marius Dumitrescu. Ei au fondat anul trecut o afacere în domeniul serviciilor de cură­ţenie, iar în luna martie, după in­stalarea pandemiei de Covid-19, au în­ce­put să furnizeze şi servicii de dezinfecţie.

BroClean are mai multe pachete de servicii în portofoliu, de la cele de întreţinere şi de curăţenie generală la pachetul de curăţenie postconstrucţie, detailing-ul auto şi întreţinerea şi ce­ruirea pardoselilor din piatră natu­ra­lă. După ce pandemia va trece, planul lui Dragoş Ciucur şi al lui Marius Dumitrescu este să crească numărul de angajaţi, pentru a putea onora mai multe comenzi, în spaţii mult mai mari.

Curăţenia a fost nişa aleasă şi de Ana Maria Stoica. Ea a lucrat timp de opt ani într-o curăţătorie de haine, busi­ness dez­voltat de părinţii săi, iar acolo a observat nevoia oamenilor de a fi informaţi cu privire la ce urmează să se întâmple cu hainele lor după ce le lasă la spălat şi cum pot să-şi îngrijească hainele mai bine pentru a le creşte durata de viaţă.

Astfel, din pasiunea pentru haine, tânăra a hotărât să fie unul dintre promotorii care oferă informaţii, pe baza cunoştinţelor dobândite şi a creat businessul Lotus Textile Care & Trai­ning, un centru de training şi de work­shop-uri pentru specialişti din industria textilă, dar şi pentru clienţi preocupaţi de îngrijirea produselor textile.

„Proiectul a început cu o maşină de spălat, după ce am lucrat timp de opt ani într-o curăţătorie. A apărut din nevoia de a fi mai informată, dar şi de a informa şi de a educa clientul final să aibă mai multă grijă de hainele lui“, a povestit Ana Maria Stoica, fondatoarea afacerii Lotus Textile Care & Training, la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Principalii clienţi ai Lotus Textile sunt angajaţii din curăţătorii-spălătorii care îşi doresc să se specializeze în do­me­niu, pentru a le putea oferi clienţilor finali informaţii relevante. Ana Maria Stoica se aşteaptă ca în viitorul apropiat să atragă în centrul său şi angajaţi din fabrici sau hoteluri.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania