Afaceri de la zero

Hamacele au fost prezente la festivaluri precum FânFest (Roşia Montană, judeţul Alba), Awake Festival (judeţul Mureş) sau Vibe Festival (judeţul Mureş). Preţurile hamacelor sunt fie de 59 de lei (modelul Maac), fie de 89 de lei (modelul Haam).

Angela şi Alexandru Pitea, mamă şi fiu, produc hamace pentru festivaluri, iar în 2018 vânzările lor au ajuns la 160.000 lei

22.05.2019, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

„Îi încurajăm pe toţi să petreacă mai mult timp în natură, să socializeze mai mult cu prietenii în afara mediilor digitale.“

Alexandru Pitea, de pro­fe­sie designer în IT, şi ma­ma lui Angela Pitea au pus ba­zele unei afaceri prin care produc şi vând hama­ce.

Businessul pornit în urmă cu cinci ani le-a adus în 2018 o cifră de afa­ceri de 160.000 de lei şi o marjă de profit de 31%.

„Toate hamacele sunt făcute de mama mea, care lucrează con­­stant în timpul anului pen­tru stocul necesar se­zo­­nului de vară. Anual am văzut o creş­tere în vânzări, cu o majorare de 62% în 2018 faţă de anul pre­cedent“, spu­ne Ale­xan­dru Pitea, în vârs­tă de 30 de ani, co­fon­dator al Bălăngănel, nu­mele sub care funcţionează businessul cu hamace.

Cei doi antreprenori, originari din Târgu-Mureş, au investit iniţiat 6.000 de lei în materialele necesare primelor se­rii de hamace, în primăvara anului 2013.

Proaspăt absolvent de facultate pe atunci, Alexandru Pitea regă­si­se timp de petrecut în parcurile din Cluj-Napoca, alături de prie­teni. Când el şi amicii lui s-au gân­dit că s-ar putea relaxa şi mai bine stând într-un hamac, Alexandru Pitea a luat asupra lui responsabi­li­tatea creării primului hamac, astfel că a confecţionat unul el însuşi.

„Întotdeauna am consi­de­rat că obiectele făcute de mâ­nă sau cele confecţio­na­te de tine însuţi au o va­loare mai mare, un ata­şament emoţional mai mare şi pot fi făcute exact după preferinţele per­sonale. Aşa că am făcut un plan, am cumpărat toate ma­te­­rialele necesare şi, împre­ună cu mama mea, am cusut forma finală a hamacului. Rezultatul a fost foarte bun, am fost foarte încântat de noul meu ha­mac, dar ideea afacerii a venit de la mama mea, care m-a întrebat de ce nu facem mai multe“, povesteşte Alexandru Pitea.

Începutul businessului Bălăngănel a coincis cu avântul pe care l-au luat festivalurile tematice organizate în zone verzi ale oraşelor din ţară, o tendinţă aflată în creştere în ultimii ani. Astfel, şi interesul pentru hamace a devenit tot mai mare.

„Am început să înţelegem structura unui hamac, modul de confecţionare, punc­­tele problematice în folosirea înde­lun­gată a hamacului, avantajele şi dez­avan­tajele diferitelor materiale şi am tes­tat mai multe modele şi moduri de prin­dere a hamacului de copac.“

La sfârşitul verii lui 2013, cei doi par­te­neri de business mamă şi fiu aveau deja un plan pus la punct, cu mode­le şi cu­lori stabilite. În anul următor au ales nu­me­le Bălăngănel, au creat identitatea vi­zua­lă şi au lansat site-ul afacerii. Toate aces­tea au fost făcute chiar de Alexandru Pitea, de profesie designer în domeniul IT.

Preţurile hamacelor sunt fie de 59 de lei (modelul Maac), fie de 89 de lei (modelul Haam), în funcţie de materialul din care sunt confecţionate şi de mărime. Pe lângă sistemul de comandă online, hamacele se găsesc şi în câteva magazine din Alba Iulia, Bucureşti şi Cluj-Napoca. Anual, se vând circa 2.000 de hamace Bălăngănel fabricate în Târgu-Mureş.

„Ne adresăm adolescenţilor, tinerilor adulţi, dar şi familiilor tinere. Pe toţi îi încurajăm să petreacă mai mult timp în natură, să socializeze mai mult cu prietenii în afara mediilor digitale, să aibă un stil de viaţă echilibrat, balansând stresul şi agitaţia zilnică cu momente de calm în care se pot deconecta.“

Printre proiectele pentru care Bălăngănel a furnizat hamace, se numără campanii precum cele de donaţii de sânge ori de conservare a naturii sau centre locale de cercetaşi din Roşia Montană şi Târgu Mureş.

Hamacele au fost de asemenea prezente la festivaluri precum FânFest (Roşia Montană, judeţul Alba), Awake Festival (judeţul Mureş) sau Vibe Festival (judeţul Mureş). „Planul pentru 2019 este creşterea vizibilităţii în ţară. Vom fi prezenţi la festivalurile şi evenimentele partenere cu zone de hamace în care te poţi bălăngăni“, spune Alexandru Pitea.

Intraţi pe platforma  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

 

 

Alexandru Pitea, în vârstă de 30 de ani, cofondator al Bălăngănel

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania