Hamacele au fost prezente la festivaluri precum FânFest (Roşia Montană, judeţul Alba), Awake Festival (judeţul Mureş) sau Vibe Festival (judeţul Mureş). Preţurile hamacelor sunt fie de 59 de lei (modelul Maac), fie de 89 de lei (modelul Haam).
„Îi încurajăm pe toţi să petreacă mai mult timp în natură, să socializeze mai mult cu prietenii în afara mediilor digitale.“
Alexandru Pitea, de profesie designer în IT, şi mama lui Angela Pitea au pus bazele unei afaceri prin care produc şi vând hamace.
Businessul pornit în urmă cu cinci ani le-a adus în 2018 o cifră de afaceri de 160.000 de lei şi o marjă de profit de 31%.
„Toate hamacele sunt făcute de mama mea, care lucrează constant în timpul anului pentru stocul necesar sezonului de vară. Anual am văzut o creştere în vânzări, cu o majorare de 62% în 2018 faţă de anul precedent“, spune Alexandru Pitea, în vârstă de 30 de ani, cofondator al Bălăngănel, numele sub care funcţionează businessul cu hamace.
Cei doi antreprenori, originari din Târgu-Mureş, au investit iniţiat 6.000 de lei în materialele necesare primelor serii de hamace, în primăvara anului 2013.
Proaspăt absolvent de facultate pe atunci, Alexandru Pitea regăsise timp de petrecut în parcurile din Cluj-Napoca, alături de prieteni. Când el şi amicii lui s-au gândit că s-ar putea relaxa şi mai bine stând într-un hamac, Alexandru Pitea a luat asupra lui responsabilitatea creării primului hamac, astfel că a confecţionat unul el însuşi.
„Întotdeauna am considerat că obiectele făcute de mână sau cele confecţionate de tine însuţi au o valoare mai mare, un ataşament emoţional mai mare şi pot fi făcute exact după preferinţele personale. Aşa că am făcut un plan, am cumpărat toate materialele necesare şi, împreună cu mama mea, am cusut forma finală a hamacului. Rezultatul a fost foarte bun, am fost foarte încântat de noul meu hamac, dar ideea afacerii a venit de la mama mea, care m-a întrebat de ce nu facem mai multe“, povesteşte Alexandru Pitea.
Începutul businessului Bălăngănel a coincis cu avântul pe care l-au luat festivalurile tematice organizate în zone verzi ale oraşelor din ţară, o tendinţă aflată în creştere în ultimii ani. Astfel, şi interesul pentru hamace a devenit tot mai mare.
„Am început să înţelegem structura unui hamac, modul de confecţionare, punctele problematice în folosirea îndelungată a hamacului, avantajele şi dezavantajele diferitelor materiale şi am testat mai multe modele şi moduri de prindere a hamacului de copac.“
La sfârşitul verii lui 2013, cei doi parteneri de business mamă şi fiu aveau deja un plan pus la punct, cu modele şi culori stabilite. În anul următor au ales numele Bălăngănel, au creat identitatea vizuală şi au lansat site-ul afacerii. Toate acestea au fost făcute chiar de Alexandru Pitea, de profesie designer în domeniul IT.
Preţurile hamacelor sunt fie de 59 de lei (modelul Maac), fie de 89 de lei (modelul Haam), în funcţie de materialul din care sunt confecţionate şi de mărime. Pe lângă sistemul de comandă online, hamacele se găsesc şi în câteva magazine din Alba Iulia, Bucureşti şi Cluj-Napoca. Anual, se vând circa 2.000 de hamace Bălăngănel fabricate în Târgu-Mureş.
„Ne adresăm adolescenţilor, tinerilor adulţi, dar şi familiilor tinere. Pe toţi îi încurajăm să petreacă mai mult timp în natură, să socializeze mai mult cu prietenii în afara mediilor digitale, să aibă un stil de viaţă echilibrat, balansând stresul şi agitaţia zilnică cu momente de calm în care se pot deconecta.“
Printre proiectele pentru care Bălăngănel a furnizat hamace, se numără campanii precum cele de donaţii de sânge ori de conservare a naturii sau centre locale de cercetaşi din Roşia Montană şi Târgu Mureş.
Hamacele au fost de asemenea prezente la festivaluri precum FânFest (Roşia Montană, judeţul Alba), Awake Festival (judeţul Mureş) sau Vibe Festival (judeţul Mureş). „Planul pentru 2019 este creşterea vizibilităţii în ţară. Vom fi prezenţi la festivalurile şi evenimentele partenere cu zone de hamace în care te poţi bălăngăni“, spune Alexandru Pitea.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
Alexandru Pitea, în vârstă de 30 de ani, cofondator al Bălăngănel
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE