Afaceri de la zero

Amenajare în izolare. Antreprenorii care fac decoraţiuni interioare pariază acum pe nevoia oamenilor de a amenaja cămine primitoare în izolare

12.05.2020, 17:30

Galerie foto

După ce primele zile ulterioare declarării pandemiei şi necesităţii de a rămâne acasă au fost dominate de cumpărături de alimente, ultimele săptămâni au trezit la viaţă nevoia de a redecora, de a renova, de a transforma domiciliul într-un loc prietenos.

Ultimele două luni au arătat poate mai mult decât niciodată cât de im­por­tant este felul în care e amenajată casa în care locuim. După ce primele zile ulterioare declarării pandemiei şi nece­si­tăţii de a rămâne acasă au fost domi­na­te de cumpărături de alimente, ulti­mele săptămâni au trezit la viaţă nevoia de a redecora, de a renova, de a trans­forma domiciliul într-un loc prietenos, ceea ce a fost în avantajul micilor antre­pre­nori care au făcut din asta un busi­ness, fiind artizanii care meşteresc obiecte decorative.

Unul dintre ei este Mădălin Pop din Braşov, care a început să producă în ur­mă cu aproape trei ani lădiţe din lemn în atelierul de tâmplărie al familiei sale. Sub brandul Durbane Urbane, el face lădiţe în scop atât practic, cât şi estetic. Businessul său a fost afectat, însă, deşi încasările i-au scăzut în primele săptă­mâni, el a „inventat“ noi modali­tăţi de a face utile lădiţele pe care le confec­ţionează.

„Vreau să duc proiectul la urmă­torul nivel, prin oferirea de piese de mobilier din lădiţe – rafturi, paturi, noptiere, măsuţe. De aceea, în perioada aceasta pregătim o cameră de vopsire şi una în care să putem arde lădiţe, pentru a le da o tentă vintage“, spunea Mădălin Pop la sfârşitul lunii martie.

Familia lui Mădălin Pop avea deja atelierul din 1995 în Braşov şi producea iniţial acolo mobilier de grădină pentru export. După 2008, s-a reprofilat pe piaţa internă şi a început să facă elemente de mobilier urban, scaune şi măsuţe pentru copii. Bucăţile mici de lemn care rămâneau din prelucrare pentru obiectele de mobilier au tot fost păstrate de-a lungul timpului, cu scopul de a fi refolosite pentru alte produse. Astfel, materia primă pentru Durbane Urbane vine, în mare parte, din bucăţile de lemn care rămân în atelier. Durbane­le urbane poartă nume care amin­tesc de personaje din poveştile şi legendele româneşti, printre care Cosânzeana, Dochia, Neghiniţă şi Făt-Frumos.

Tot pentru interior şi tot în Braşov, Tudor Petrican produce ceasuri de perete inedite. A început în anul 2010, pe când avea 27 de ani, în sufrageria apartamentului în care, pe atunci, stătea cu chirie. Primul ceas a fost făcut pentru a fi dăruit unui prieten, iar ulterior, pas cu pas, pasiunea s-a transformat într-un proces de producţie organizat.

La doi ani după primul ceas fabricat chiar de el, antreprenorul a pus bazele unei întreprinderi individuale şi, treptat, şi-a dezvoltat afacerea, cooptând şi câţi­va colaboratori. A închiriat un spa­ţiu de 23 de metri pătraţi pentru un atelier, pe platforma industrială Metrom din Braşov, unde se producea anterior armament. A primit o finanţare prin Start-Up Nation, iar în 2018 a închiriat un al doilea spaţiu, tot în Braşov.

Pe perete se pun şi decoraţiunile create de Oana şi Alexandru Creţu din Buzău. Ei au dat viaţa din Bucureşti pe cea într-un oraş de provincie, iar odată cu mutarea au pus şi bazele unei afaceri, VerdePePerete, care produce şi vinde tablouri şi elemente de decor pe bază de licheni, un element folosit tot mai des în designul interior, dar mai puţin des­co­perit în urmă cu patru ani, când cei doi antreprenori fondau VerdePePerete.

În tablouri, lichenii formează mo­de­le abstracte sau chiar logouri, în funcţie de cererile clienţilor. De altfel, atunci când cumpărătorul îşi doreşte, se poate implica personal în realizarea tabloului, sub îndrumarea celor doi antreprenori din spatele VerdePePerete.

Decoraţiunile din plante au fost o alegere şi pentru cei trei tineri care au fondat Greenarium, o afacere cu terarii din Sibiu. Anton Balint, Paul Bondane şi Raluca Mitea au „migrat“ din domeniul artistic în care au toţi pregătire pentru a dezvolta acest business, iar ultimele săptămâni le-au adus mai mulţi clienţi, din rândul oamenilor care stau acasă şi au destul timp pentru a se ocupa de plante şi a învăţa cum să le îngrijească.

„Am avut plăcuta surpriză să descoperim că oamenii care stau acasă sunt mai interesaţi de zona de bricolaj şi home deco. Au început să vină mai multe comenzi, oamenii au început să fie interesaţi de plante, a povestit recent Anton Balint la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Terariile Greenarium sunt confecţionate din sticlă pe care cei trei fondatori o iau de la ferestrele caselor din Sibiu, atunci când acestea sunt schimbate. Ei preiau sticla, o spală, o taie cu diamantul, o înfoliază într-o foiţă de cupru şi apoi lipesc totul cu cositor. Totul se lucrează manual, prin tehnica de vitralii Tiffany.

În decor se integrează şi piesele produse de Andreea Lăzărescu şi Tiberiu Dăncilă, sub brandul Ceramic Sparrow. Cei doi antreprenori spun însă că în România sunt puţine fabrici dornice să confecţioneze produse originale, preferând seriile mari, clasice, standardizate. Aşa că îşi asumă tot ei şi producţia efectivă. Printre obiectele pe care le fabrică, se numără seturi de ceai din porţelan, clopoţei de decor şi multe altele.

Şi pentru că, în final, o lumină bună poate să salveze o amenajare, există şi brandul Glom, o altă poveste de afaceri spusă în cadrul proiectului ZF. Mircea Struţeanu este, de peste zece ani, fotograf freelance şi instructor de escaladă la o sală de căţărat indoor din Bucureşti, iar acum mai bine de un an a creat Glom, un brand de lămpi care au la bază lemne găsite în pădure.

Mircea Struţeanu lucrează cel mai mult pe comandă, însă face şi stocuri. Vânzările se fac atât pe site-ul propriu Glom, cât şi pe platforma Etsy, lămpile regăsindu-se şi în câteva cafenele şi restaurante din Bucureşti. Preţurile pornesc de la 70 de euro şi ajung la cel mult 400 de euro, în funcţie de tipul produsului - lampă de masă sau de birou, lampadar sau lampă de tavan şi chiar lustră.

Ultimele două luni au arătat poate mai mult decât niciodată cât de im­por­tant este felul în care e amenajată casa în care locuim.

Mădălin Pop, fondator Durbane Urbane: Vreau să duc proiectul la următorul nivel, prin oferirea de piese de mobilier din lădiţe – rafturi, paturi, noptiere, măsuţe.

Ultimele două luni au arătat poate mai mult decât niciodată cât de im­por­tant este felul în care e amenajată casa în care locuim.

Preţurile pornesc de la 70 de euro şi ajung la cel mult 400 de euro, în funcţie de tipul produsului - lampă de masă sau de birou, lampadar sau lampă de tavan şi chiar lustră.

Preţurile pornesc de la 70 de euro şi ajung la cel mult 400 de euro, în funcţie de tipul produsului - lampă de masă sau de birou, lampadar sau lampă de tavan şi chiar lustră.

Primul ceas a fost făcut pentru a fi dăruit unui prieten, iar ulterior, pas cu pas, pasiunea s-a transformat într-un proces de producţie organizat.

Primul ceas a fost făcut pentru a fi dăruit unui prieten, iar ulterior, pas cu pas, pasiunea s-a transformat într-un proces de producţie organizat.

În tablouri, lichenii formează modele abstracte sau chiar logouri, în funcţie de cererile clienţilor.

În tablouri, lichenii formează modele abstracte sau chiar logouri, în funcţie de cererile clienţilor.

Terariile Greenarium sunt confecţionate din sticlă pe care cei trei fondatori o iau de la ferestrele caselor din Sibiu, atunci când acestea sunt schimbate.

Terariile Greenarium sunt confecţionate din sticlă pe care cei trei fondatori o iau de la ferestrele caselor din Sibiu, atunci când acestea sunt schimbate.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.