Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Un inginer şi un fizician s-au folosit de cunoştinţele lor şi au lansat un business de cosmetice 100% românesc. Câştigă deja zeci de mii de euro datorită formulelor transformate în cosmetice

28.06.2020, 11:48 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Grigore Opriţă e fizician, iar Adrian-Daniel Vasiloi e inginer. În urmă cu zece ani, unul dintre ei a descoperit, în cabinetul unui medic din Braşov, argintul coloidal, o substanţă naturală, formată din conglomerate de argint. „Eram acolo pentru un tratament fără legătură cu argintul coloidal”, îşi aminteşte Grigore Opriţă. Şi aşa a început ideea lui de business – Salutifer, un brand de cosmetice şi suplimente alimentare.

„Am citit cu interes un material pe care l-am găsit la cabinet, am comandat din Germania literatură pe tema respectivă, un aparat mic de producţie, accesoriile şi consumabilele necesare şi am probat efectele administrării în familie şi printre cunoscuţi”, povesteşte Grigore Opriţă.

La scurtă vreme, a înfiinţat compania şi a început să producă suplimente alimentare şi cosmetice având în componenţă aur şi argint coloidal. Laboratorul Salutifer se află în Braşov.

„Încercăm pe cât posibil să folosim flacoane din sticlă şi ambalaje airless, care ne ajută să reducem considerabil conservanţii din formule.”

În afacere i s-au alăturat Adrian-Daniel Vasiloi, dar şi un medic colaborator. Investiţiile iniţiale au fost de 40.000 de euro, din resurse proprii şi dintr-un alt business, de traduceri tehnice. Anul trecut, cifra de afaceri a Salutifer, prin compania Sonnenkreuz, a fost de aproximativ 400.000 de lei, cu patru angajaţi.„Ca urmare a creşterii vânzărilor, am investit în aparatură pentru mărirea capacităţii de producţie: o instalaţie de purificare înaltă a apei, un generator programabil de coloizi, electrozi consumabili din metale de înaltă puritate şi aparatură de laborator.”

Cosmeticele şi suplimentele alimentare conţin argint, aur, magneziu, cupru sau siliciu. Până acum, produsele au ajuns, în cantităţi mici, şi în ţări ca Irlanda şi Spania, iar cei care deţin businessul vor să extindă vânzările şi în Canada, Statele Unite ale Americii şi Italia în următoarele două luni.

Clienţii sunt în principal persoane deschise către noutăţi, spune Grigore Opriţa. Majoritatea produselor se vând prin magazinul online Salutifer.

„Intenţionăm să distribuim prin reţele de magazine în viitorul apropiat. De asemenea, vom deschide un magazin fizic în Braşov. Deschiderea a fost amânată din cauza situaţiei pandemice.”

Totuşi, în lunile martie şi aprilie a existat o tendinţă de creştere a vânzărilor Salutifer. Pentru că aurul şi argintul nu îşi pierd niciodată valoarea. Nici măcar în pandemie.


Semperviva – atelier de aranjamente florale (Sibiu)
Fondatoare: Diana Brătilă
Prezenţă: online, pe reţelele sociale


Studium on Flowers – abonamente la flori (Bucureşti)
Fondatoare: Andreea Filip
Investiţie iniţială: 32.000 de euro
Prezenţă: Bucureşti


Garajul Galben – producţie de mobilă unicat (Timişoara)
Fondatori: Dragoş Jivan şi Radu Piloca
Investiţie iniţială: 8.000 de euro
Prezenţă: naţională


Avocadoo – restaurant cu preparate pe bază de avocado (Bucureşti)
Fondatori: Sabrina Marinescu şi Liviu Moreanu
Investiţie iniţială: 80.000 de euro
Cifră de afaceri în 2019: 3,3 mil. lei (aproape 700.000 de euro)
Prezenţă: mallul Băneasa Shopping City din Bucureşti


Atelierul de slăbit – centre de înfrumuseţare (Bucureşti)
Fondatoare: Carmen Todică
Investiţie iniţială:
100.000 de euro
Cifră de afaceri în 2019: 250.000 de euro
Prezenţă: Bucureşti


Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la Zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero. În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro. Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania