Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Georgiana Băcioiu a crescut în atelierul de croitorie al părinţilor săi, iar din 2018 creează haine sub propriul brand. „Voi face o colecţie care se va întinde pe ani, cu alte principii decât cele obişnuite“

05.01.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Antreprenoarea lucrează încă de la 19 ani în domeniul designului vestimentar, iar după zece ani a ajuns să conducă atelierul de rochii de mireasă şi de seară al părinţilor ei, însă câţiva ani mai târziu a decis să renunţe la acest business.

După mulţi ani în care a lu­crat în atelierul părinţilor şi a în­văţat ce înseamnă de­signul vesti­mentar, Georgiana Băcioiu, o antreprenoare din Bucureşti, a pornit un brand de haine ver­satile, care nu vor respecta principiile pe care se bazează mare parte din industria modei.

Povestea antreprenoarei în acest do­meniu a început încă de când era foarte mică, când îşi petrecea timpul în atelierul de rochii de mireasă şi de seară înfiinţat de părinţii săi. La 19 ani, Georgiana Băcioiu a început să lucreze în cadrul atelierului, iar zece ani mai târziu a preluat frâiele busi­nessului. Ulterior, antreprenoarea a luat decizia de a închide acel business.

„Decizia de a închide acel business a ve­nit în anul următor celui în care m-am că­să­to­rit şi nu am vrut să mai fac rochii. Mă să­tu­rasem de rochii de mireasă şi de seară şi sim­ţeam nevoia de a simplifica designul şi de a mer­ge în altă direcţie. Am început mai mult să fac schimbarea către rochiile de seară, cu un design mai modern. Ulterior, din cauza unor probleme de sănătate şi ca urmare a de­ci­ziei de a deveni mamă, am hotărât să închid businessul“, povesteşte Georgiana Băcioiu.

În urma acestei decizii, antreprenoarea nu şi-a mai dorit să se întoarcă în domeniul designului vestimentar, dorindu-şi chiar să se angajeze într-o corporaţie, însă parcursul său a fost altul. Reîntoarcerea în designul vesti­men­tar a Georgianei Băcioiu a fost de fapt mar­cată de momentul în care a participat la un eveniment şi a decis să-şi creeze singură ţi­nu­ta. A luat foarfeca şi o bucată de neopren şi a rezultat o rochie uşor de purtat şi versatilă.

„Foarte mulţi m-au întrebat de unde este, le-am zis că am făcut-o eu pentru mine şi aproape un an am refuzat să o vând sau să o produc pentru altcineva. Am produs-o în ianuarie 2018 pentru mine şi abia în decembrie am decis să o pun în vânzare. Nu am vrut să o vând iniţial pentru că în mintea mea era ideea că nu mă mai întorc în design, însă anul următor rochia a devenit un brand în sine“, îşi aminteşte ea.

Înainte de crearea brandului GIYA, Georgiana Băcioiu şi-a deschis un blog care se numeşte Urban Diva, unde pot fi găsite diverse articole despre stil, modă, lifestyle, dar unde sunt disponibile şi serviciile pe care ea le oferă în calitate de consultant de imagine. În cadrul platformei, pot fi găsite şi hainele sub brandul GIYA.

„Brandul GIYA înseamnă pentru mine o regândire a manierei în care lucrez faţă de ceea ce am făcut anterior, dar şi faţă de ceea ce fac alţi designeri. În mod obişnuit, ma­jo­ritatea designerilor au colecţii de 20-30 de modele oferite pe sezon sau de două ori pe an. Eu am decis că nu voi mai crea astfel de co­lec­ţii, ci voi face o colecţie care se va întin­de pe ani. Va fi o colecţie care va respecta al­te principii decât cele obişnuite, care să nu ţină cont nici de trenduri, nici de anotimp, ci doar de regulile de stil, de croielile care sunt bune pentru mai multe tipuri de siluete“.

Georgiana Băcioiu este de părere că astfel de creaţii reprezintă de fapt viitorul modei, iar garderobele oamenilor ar trebui gândite mult mai bine pentru a reduce risipa.

„Industria modei este una dintre cele mai poluante, iar fast-fashion a dus această risipă la un nivel extrem de exagerat, ne place să exagerăm, dar de puţine ori ştim ce cumpărăm, de ce şi cum să combinăm cu ce avem acasă“, spune ea.

Investiţia iniţială a reprezentant de fapt achiziţionarea materialelor pentru primele rochii create şi a ajuns la circa 1.000 euro, iar ulterior toţi banii câştigaţi au fost reinvestiţi.

Georgiana Băcioiu spune că problema cea mai mare cu care se confruntă businessul pe care îl conduce este producţia. La început, capacitatea de producţie era limitată de cât putea ea să creeze, având în vedere că se ocupă singură de producţie, însă ulterior a încheiat o colaborare cu un atelier. Antreprenoarea nu plănuieşte să îşi mai deschidă propriul atelier de producţie prea curând, însă îşi doreşte să majoreze capacitatea de producţie.

Investiţia iniţială a reprezentant, de fapt, achiziţionarea materialelor pentru primele rochii create şi a ajuns la circa 1.000 euro, iar ulterior toţi banii câştigaţi au fost reinvestiţi.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania