Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Diana şi Laurenţiu Teodor au creat brandul de fashion Di-Te, inspiraţi de spiritul concertelor, şi au în plan piaţa externă. Cu imprimeuri şi materiale mai puţin obişnuite, culori electrizante, Di-TE a pornit la drum cu o investiţie iniţială de 15.000 de euro

26.05.2021, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Diana Teodor a urmat în 2018 un curs de design vestimentar, iar doi ani mai târziu, odată cu debutul pandemiei de COVID-19, a lansat prima colecţie de îmbrăcăminte sub brandul DI-TE, pe care l-a creat împreună cu soţul ei, Laurenţiu.  Designul este creat de aceasta, iar produsele – jachete de fâş cu imprimeuri şi culori mai puţin comune, tricouri şi pantaloni bărbăteşti – sunt vândute în propriul magazin online. „Am început să lucrăm la prima colecţie în noiembrie 2019 şi am lansat-o în martie 2020, cu câteva amânări, pentru că a venit pandemia şi ne-a fost greu să ne decidem dacă e momentul oportun. Am zis că dacă tot am început, să ducem totul la bun sfârşit“, a povestit Diana Teodor.

Investiţia de pornire a fost de circa 15.000 de euro, însă pe parcurs, la această sumă s-au mai adăugat constant alte cheltuieli.

Prima colecţie a fost compusă din şase modele de jachete de fâş, pe mai multe culori şi imprimeuri, iar începând cu cea de-a doua colecţie, cei doi antreprenori au inclus şi tricouri şi pantaloni bărbăteşti, în linii cât mai simple. O caracteristică a acestei prime colecţii lansate sub brandul DI-TE a fost gama de culori electrice – precum argintiu sau mat. În schimb, ce-a de-a doua colecţie de îmbrăcăminte a fost dusă într-o zonă de culori neutre. Cea mai recentă colecţie a fost lansată în urmă cu câteva săptămâni, după cum spune Diana Teodor, colecţie în care au fost introduse şi cinci perechi de încălţăminte. „Am vrea ca anul acesta să mai facem încă două colecţii“. O colecţie are, în general, 10 articole, iar preţul acestora variază. Jachetele costă între 250 şi 520 de lei, în funcţie de material, design şi accesorii, în timp ce preţul pentru piesele basic este de 200 de lei.

Familia Teodor colaborează cu un atelier din Brăila, iar materia primă este luată din România. „Un magazin fizic ne-ar oferi mai multă vizibilitate. Oamenii sunt reticenţi, fiind un brand aflat la început, astfel că vor să vadă întâi produsele fizic“.

Cea mai bună lună din 2020 pentru business a fost luna iulie, când cele mai multe comenzi, peste 50, au fost pentru jachetele de fâş.   Diana Teodor susţine că în primele nouă luni de funcţionare au reuşit să amortizeze investiţia iniţială. Pentru anul acesta, ea spune că nu are aşteptări foarte mari, însă speră că lucrurile se vor mai relaxa şi îşi propune o creştere a businessului de 15%.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania