Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Diana şi Iulian Tînjală realizează picturi pe haine şi desene digitale imprimate pe pânză în Atelierul Colorat, un business care a ajuns la o cifră de afaceri de 35.000 de euro în primele luni

10.11.2021, 00:07 Autor: Alexandra Matei

Printre planurile de viitor ale Atelierului Colorat se numără deschiderea unui showroom, extinderea pe piaţa internaţională şi mai multe investiţii în partea de promovare online, în traininguri de dezvoltare antreprenorială şi în echipamente care să ajute la imprimarea tablourilor.

Diana Tînjală a absolvit Facultatea de Drept, dar nu a continuat pe acest drum şi a decis să îşi înceapă propria afacere, unde poate îmbina pasiunile ei pentru design şi pictură. Anul acesta, ea şi Iulian Tînjală au creat Atelierul Colorat, un loc unde iau naştere piese vestimentare unice şi tablouri pictate digital.  Astăzi, echipa atelierului este formată din trei persoane, iar pe poarta lui ies haine personalizate prin pictură – cum ar fi geci din denim, tricouri, genţi sau adidaşi – şi tablouri realizate prin desen digital pe pânză, în baza unor fotografii trimise de clienţi.

„În atelierul nostru se pictează intens pe obiecte vestimentare şi se desenează digital pe tabletă grafică. Am început acum şase ani să pictez, din dorinţa de a avea curajul să mă exprim liber cu ajutorul culorilor. Mi-am propus să încerc să-i fac pe oameni să înţeleagă că o haină nu trebuie să fie cumpărată doar în baza unui trend, că nu trebuie să se îmbrace la fel ca toată lumea, doar cu hainele pe care le găsesc în mall. Am decis să fac ceva în privinţa asta, îmbinând cele două mari pasiuni ale mele: pictat şi design vestimentar. Îi ajut pe oameni să îşi arate personalitatea prin picturile purtabile. Acum şase ani a pornit pasiunea, însă afacerea a început anul acesta, când am înfiinţat un SRL. Până acum, cifra de afaceri s-a ridicat la 35.000 de euro şi sperăm ca până la finalul anului să ajungem la 50.000 de euro”, a spus antreprenoarea.

Investiţia de pornire a fost una treptată, susţine ea, şi s-a ridicat la 8.000 de euro. Cei mai mulţi bani au mers către stocul de culori şi către testele pe care a trebuit să le facă la început, pentru a vedea cum se comportă culorile pe diferite ţesături.  De cele mai multe ori, ideile de picturi vin de la clienţi, după cum spune aceasta, iar împreună ajung să contureze o adevărată poveste. Diana Tînjală menţionează că a creat picturi pe haine care au pornit de la animalele de companie ale clienţilor sau de la pasiunile pe care aceştia le au. „E important ca omul să-şi arate personalitatea prin produsul final.” 

Tablourile realizate în Atelierul Colorat, cea de-a doua ramură a businessului, sunt personalizate. Clienţii trimit fotografii de la evenimentele importante din viaţa lor şi fotograful echipei le desenează digital, fără a utiliza filtre sau aplicaţii pentru produsul final. În cazul picturilor pe ţesătură, preţurile sunt stabilite în funcţie de gradul de dificultate şi de suprafaţa de lucru. Preţurile pentru gecile din denim pornesc de la 250 de lei şi pot ajunge la peste 1.000 de lei, iar în ceea ce priveşte tricourile, preţurile încep de la 150 de lei. Adidaşii pictaţi manual au un preţ mai mare, subliniază Diana Tînjală, deoarece culorile se comportă altfel pe piele şi este vorba de un proces mult mai complex. Astfel, o pereche de adidaşi pictată costă între 500-1.000 de lei. Totodată, preţul tablourilor porneşte de la 260 de lei şi poate ajunge 490 de lei, în funcţie de dimensiune. Produsele create în atelier se vând online şi se livrează în toată ţara. Mai mult, antreprenoarea menţionează că au avut şi livrări internaţionale.

„Pe partea de tablouri, putem ajunge şi la 200 de comenzi, pe când la partea de pictat pe haine lucrurile se mişcă mai încet. Aş ţinti să am picturi mai puţine şi mai complexe. Pe lună, cu o pictură cu un grad de dificultate mai mic, aş putea să pictez în jur de 10 geci. În schimb, dacă vorbim de tricouri, aş putea să pictez câte un tricou pe zi, adică 30 de tricouri pe lună.” Cele mai lungi procese de creaţie, în ceea ce priveşte zona de picturi pe haine sau pe încălţăminte, au durat aproximativ o săptămână şi jumătate, pentru o geacă şi respectiv zece zile, pentru o pereche de adidaşi.

Printre planurile de viitor ale Atelierului Colorat se numără deschiderea unui showroom, extinderea pe piaţa internaţională şi mai multe investiţii în partea de promovare online, în traininguri de dezvoltare antreprenorială şi în echipamente care să ajute la imprimarea tablourilor. Diana Tînjală îşi doreşte, pe lângă toate acestea, să îi facă pe oameni să înţeleagă că hainele pictate nu trebuie să fie purtate doar de tineri. Astfel, ea îşi propune să creeze o linie de haine pictate purtabile chiar şi de persoanele trecute de 40 de ani. 

Atelierul Colorat este primul business al tinerei antreprenoare şi una dintre cele mai mari satisfacţii pe care acesta i le aduce este faptul că ceea ce face în atelier se potriveşte cu felul său de a fi, „un spirit liber”. Diana Tînjală a observat că tinerii au iniţiativă în a-şi deschide propriile afaceri, însă pe partea de educaţie, cultură sau pe partea financiară nu prea există sprijin. „Nu suntem încurajaţi, ni se spune că poate nu avem siguranţa zilei de mâine sau că nu vom avea pensia dorită. Dar dacă munceşti mult şi ai încredere în visul tău, rezultatele apar.”

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

Preţurile pentru gecile din denim pornesc de la 250 de lei şi pot ajunge la peste 1.000 de lei. O pereche de adidaşi pictată costă între 500 şi 1.000 de lei.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania