Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Corina Şerban a deschis cafeneaua Cafelier în centrul Bucureştiului după o investiţie de 150.000 de euro. „În orice idee de business există un risc, însă dacă nu încerci, nu ai de unde să ştii dacă vei reuşi“

13.10.2021, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

În urma călătoriilor pe care le făcea ca însoţitoare de bord, Corina Şerban a decis să rămână la sol pentru a porni propriul business în domeniul HoReCa în cel mai dificil an pentru industria de profil - 2020, în plină pandemie. După o investiţie de 150.000 de euro, brandul Cafelier şi-a deschis porţile pentru clienţi chiar la Piaţa Romană în Bucureşti, iar planurile urmăresc extinderea.

„Prin prisma meseriei de atunci, ajungeam în toate colţurile lumii şi în fiecare ţară am vizitat o cafenea de specialitate. Astfel am învăţat şi am înţeles ce înseamnă exact cafeaua de specialitate, lucru care a aprins dorinţa de a pune bazele unei cafenele de specialitate în Bucureşti. În 2018 am decis să mă întorc în ţară şi timp de doi ani am aprofundat cunoştinţele în domeniu şi am creat business planul Cafelier. Noi am deschis în noiembrie 2020“, a povestit Corina Şerban.

Timp de doi ani, antreprenoarea a căutat un loc potrivit pentru a deschide cafeneaua şi a pus la punct planul de afaceri. Circa 80% din investiţia totală a fost din surse proprii, iar pentru restul sumei antreprenoarea a apelat la un credit.

„La început de drum au fost provocări precum restricţiile de funcţionare, personalul necalificat, vremea mai puţin prietenoasă, însă am fost bucuroşi pentru că am avut clienţi într-un număr foarte mare încă de la început, ceea ce ne-a susţinut şi ne-a dat aripi să continuăm“, a mai spus Corina Şerban.

Ea a precizat că în Cafelier accentul este pe cafeaua de specialitate, dar şi pe produsele de patiserie, pentru care a adus un patiser francez care le găteşte de la zero chiar în cadrul cafenelei.

„Cafeaua o cumpărăm de la un furnizor local şi o prăjim tot în Capitală la o prăjitorie. Produsele de patiserie le facem de la zero, patiserul face totul. Avem cafea boabe la vânzare, însă ne propunem să ne dezvoltăm mai mult pe partea asta, odată ce ajungem să dezvoltăm atât cât ne dorim brandul Cafelier“, a mai spus antreprenoarea.

Clienţii Cafelier apreciază cafeaua şi caută produse de specialitate. În cafenea lucrează opt angajaţi, însă odată cu planurile de extindere se vor alătura şi alţi oameni echipei. 

„Cafeaua de specialitate este deja un trend, sunt multe cafenele în Bucureşti, românii apreciază cafeaua de specialitate, nu se mai duc oriunde. Chiar dacă am deschis în plină pandemie, cafeneaua s-a susţinut singură, a generat şi profit. Au contribuit promovarea noastră, pozele pe care le postăm şi cum arată locaţia“, a mai spus Corina Şerban.

Ea ţinteşte pentru anul 2021 o cifră de afaceri de 300.000 euro. Planurile urmăresc extinderea în 2022 tot în Bucureşti, în centrul Capitalei, în zona de nord sau chiar în aeroport.

„Nu am avut experienţă antreprenorială sau în domeniul cafelei, însă mi-am dorit foarte tare să ajung unde sunt acum, am citit foarte mult, m-am documentat despre ceea ce înseamnă cafeaua de specialitate, iar pe partea de antreprenoriat l-am avut alături pe viitorul meu soţ, iar experienţa lui m-a ajutat, împreună cu viziunea mea creativă să creăm brandul Cafelier“, a concluzionat Corina Şerban.

În 2020, localurile din HoReCa au fost închise timp de câteva luni sau au funcţionat cu restricţii în restul anului, motiv pentru care încasările s-au redus cu circa 30%, un declin mai drastic decât în criza financiară anterioară.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania