Afaceri de la zero

Camelia Dinu, fondatoarea Arpedia Filtrare Pornim întotdeauna de la problema pe care doreşte clientul să o rezolve legat de apa lui şi, pe baza buletinului de analiză a apei, îi oferim soluţia tehnică potrivită. Preocuparea noastră este să păstrăm şi să îmbunătăţim calitatea serviciilor şi a relaţiilor cu clienţii noştri, lucru care va conta foarte mult pentru dezvoltarea afacerii.

Afaceri de la zero. Camelia Dinu din Iaşi, absolventă de construcţii hidrotehnice, aşteaptă venituri de 350.000 de lei din vânzarea sistemelor de filtrare şi purificare a apei sub brandul Arpedia Filtrare

06.11.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Înregistrăm o creştere de 10% a vânzărilor în acest an, iar în următoarea perioadă dorim să păstrăm acest trend crescător. Am observat că oamenii sunt mai atenţi la sănătate.”

Ideea businessului Arpedia Filtrare, ce comercializează sisteme de de filtrare şi purificare a apei, a apărut în 2011, la Iaşi, pe vremea când Camelia Dinu avea un job de vânzări în domeniul tratării apei. Absolventă de construcţii hidrotehnice, a renunţat la „a fi angajat” şi s-a orientat spre „a deveni antre­prenor”, iar businessul propriu, pornit de la zero, îi aduce în acest an, după aproape nouă ani de activitate, venituri de 350.000 de lei.

„Am deschis prima societate atunci, în 2011, cu un capital propriu de 10.000 euro şi am început să vindem şi să montăm sisteme de filtrare, purificare şi dedurizare a apei pentru clienţi rezidenţiali, la început în Iaşi, apoi în judeţele din regiunea Moldovei. Ulterior am ajuns şi la consumatori mai mari - restaurante, hoteluri, pensiuni, şcoli, gradiniţe sau firme de producţie”, povesteşte Camelia Dinu, fondatoarea Arpedia Filtrare.

 Ea îşi aminteşte că la început lu­crurile au fost dificile, deoa­rece îşi câştiga clienţii doar din interacţiunea directă, mergând, la propriu, pe teren, să le pre­zinte oferta de produse şi ser­vicii.

„Am lucrat câţiva ani în felul acesta şi am strâns o bază de clienţi, care au început să ne recomande”, subliniază ea. Până acum, compania a avut peste 1.300 de clienţi, potrivit datelor de pe propriul site.

Sistemele de filtrare sunt prevăzute cu elice care produce o forţă centrifugă, utilă pentru procesul de filtrare. De asemenea, unele sisteme de filtrare sunt automate sau speciale pentru îndepărtarea bacteriilor sau a clorului. Pe lângă vânzarea produselor, compania oferă şi mentenanţă sau schimb de consumabile.

„În prezent, activitatea noastră merge pe cele două direcţii, vânzări şi instalări de echipamente noi şi servicii de întreţinere periodică a celor care sunt deja în funcţiune. Categoric, este o perioadă dificilă pentru toata lumea, pandemia de Covid-19 ne afectează, ne limitează accesul în locaţiile clienţilor, dar am luat toate măsurile de siguranţă şi continuăm să lucrăm cât de bine putem”, spune anteprenoarea.

Camelia Dinu afirmă că din experienţa sa a observat că oamenii caută solutii care să le facă viaţa mai uşoară - de exemplu, să aibă un filtru de apă la bucătărie care să le ofere apă curată şi o cantitate suficientă pentru băut şi gătit, fără să mai care PET-uri din magazine. De asemenea, ea menţionează că cei care locuiesc la casă sunt interesaţi de dedurizatoare care să elimine calcarul din apă şi să protejeze circuitul de apă din casă, centrală, maşinile de spalat sau obiectele sanitare.

„Pornim întotdeauna de la problema pe care doreşte clientul să o rezolve legat de apa lui şi, pe baza buletinului de analiză a apei, îi oferim soluţia tehnica potrivită. (...) Înregistrăm o creştere de 10% a vânzărilor în acest an, iar în următoarea perioadă dorim să păstrăm acest trend crescător. Am observat că oamenii sunt mai atenţi la sătătate”, spune ea.

În 2019, compania a avut o cifră de afaceri de 323.000 lei, conform datelor publice, iar după un avand de 10% în acest an, va trece de 350.000 de lei, potrivit calculelor ZF. Fondatoarea Arpedia Filtrare consideră că avantajul businessului său este că oferă produse şi servicii de prima necesitate. „În contextul acesta, preocuparea noastră este să păstrăm şi să îmbunătăţim calitatea serviciilor şi a relaţiilor cu clienţii nostri, lucru care va conta foarte mult pentru dezvoltarea afacerii.”

În 2019, Arpedia Filtrare a avut o cifră de afaceri de 323.000 lei

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania