Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Bianca Prunişoară şi Laura Vamanu au ieşit de pe băncile facultăţii şi au pornit propriul business cu creaţii vestimentare după o investiţie de 15.000 de euro. Cele două antreprenoare creează haine sub numele de Iele, iar firma a fost înfiinţată în luna decembrie a anului trecut

18.06.2021, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Bianca Prunişoară şi Laura Vamanu au devenit prietene în urmă cu un an, însă de aproape jumătate de an şi-au deschis împreună un business de creaţie vestimentară în care au investit 15.000 de euro. Cele două prietene au ieşit de pe băncile facultăţii şi au intrat în lumea antreprenoriatului din pasiunea pentru haine în luna decembrie a anului trecut.

„Povestea Iele a început acum jumătate de an, la sfârşitul lunii decembrie. Noi ne-am cunoscut acum un an, dar am legat o prietenie foarte strânsă datorită brandului pe care îl avem împreună. A început totul dintr-o joacă, nu am spus nimănui ce vrem să facem, dar am vrut să concretizăm totul şi după să le arătăm ce am făcut noi. Provenienţa numelui vine din mitologia românească şi face referire la creaturile mitologice”, spune Bianca Prunişoară, cofondatoare ale firmei Iele.

Ideea de a porni un business împreună le-a venit într-o vacanţă, iar câteva luni mai târziu au înfiinţat firma Iele. Investiţia iniţială a constat în achiziţionarea materialelor, marketing şi în atelierul cu care colaborează, în prezent cele două antreprenoarea apelează la un alt atelier pentru producerea hainelor, investiţia într-un atelier propriu fiind prea mare.  Planurile de viitor pentru businessul celor două antreprenoare vizează deschiderea unui magazin fizic, în prezent funcţionând doar cu magazinul online, astfel că în circa un an va exista un magazin sub numele de Iele. Cele două fete spun că primul magazin îl vor deschide în Bucureşti, însă iau în considerare şi extinderea către alte oraşe ale ţării.

„Lucrurile au venit treptat, deşi a fost pandemie, lucrurile au evoluat cum nu ne aşteptam, deşi am avut multe momente în care am zis să renunţăm. În momentul de faţă am reuşit să ne acoperim aproape jumătate din investiţie, adică 7.000 de euro, suntem foarte mulţumite, dar simt că evoluăm“, spune Bianca Prunişoară.

„Până la sfârşitul anului ne aşteptăm la venituri de circa 16.000 euro.” Hainele Iele ajung în marile oraşe ale ţării precum Bucureşti, Cluj, Timişoara sau Contanţa, însă au existat cereri şi de la români stabiliţi în Statele Unite ale Americii şi Grecia. Pe viitor, cele două fete spun că vor să îşi dezvolte businessul astfel încât să fie prezent şi pe pieţele din Europa. Un alt plan de dezvoltare pe viitor este deschiderea propriului atelier, însă cele două fete aşteaptă să vadă evoluţia businessului şi ulterior vor lua decizia de a investi într-un atelier. Materialele folosite pentru crearea hainelor sunt achiziţionate de la furnizori locali, însă antreprenoarele îşi doresc ca în viitor să importe anumite materiale. Preţurile  încep de la 100 lei şi pot ajunge până la 700 lei, preţul variază şi în funcţie de complexitatea cu care a fost realizat produsul. „Costurile noatre sunt foarte mari şi la atelier şi la materiale, oamenii se întreabă de ce producătorii români au preţuri mai mari faţă de magazinele străine, calitatea e mai mare şi venim cu unicitate”, explică Bianca Prunişoară. În toamna acestui an, cele două antreprenoare urmează să lanseze o nouă colecţie care va avea circa 15 produse. 

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania