Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Antonio Iftimescu şi Paul Ghiţă au strâns în doar trei luni peste 150 de produse în Altmarkt, un magazin online pentru branduri alternative şi craft. „Într-un an vom ajunge la 500-1.000“

24.06.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Ne dorim ca tot ce înseamnă brand independent, atât din România, cât şi din Uniunea Europeană sau din afara ei, să îl aducem în Altmarkt.“

Antonio Iftimescu şi Paul Ghiţă au lansat în luna mar­tie a acestui an Altmarkt, o plat­formă online pentru pro­du­se alternative, inde­pen­dente sau artizanale, din zona produselor ali­men­tare şi a băuturilor, iar într-un an se aş­teaptă să ajungă la 500 – 1.000 de repere listate în magazinul online şi vânzări cuprinse între 500.000 şi 1 milion de euro.

„Încercăm să reunim sub o umbrelă măr­cile producătorilor indepen­denţi, ce se regăsesc doar în cafenele sau în băcănii. (...) Avem 150-200 de SKU-uri (stock keeping unit – n. red.) şi aducem tot mai mul­te pro­duse pe site. Avem bere artizanală, cafea de spe­­cialitate, pro­duse ve­ga­ne, ce­reale, grano­la, snacksuri, gin sau apă tonică. Ne dorim ca tot ce înseamnă brand independent, atât din România, cât şi din Uniunea Europeană sau din afara ei, să îl aducem la noi pe site“, spu­ne Antonio Iftimescu, cofondatorul Altmarkt.ro.

Denumirea brandului vine de la alter­na­tive market, dar din limba germană, astfel că pe platforma se găsesc produse alterna­tive sau craft din zona de food. 

Antonio Iftimescu şi Paul Ghiţă sunt an­tre­prenori de mai mulţi ani. Antonio Iftimescu are o cafenea unde a sesizat ne­vo­ia cli­enţilor de a cumpăra anumite pro­duse în can­tităţi mai mari pentru a le con­suma şi acasă, spre exemplu – bere arti­za­nală, spe­cia­lităţi de cafea sau produse vegane. Aşa au por­nit businessul Altmarkt, care face însă parte dintr-un proiect de investiţii mai mare al celor doi tineri antreprenori.

„Altmarkt.ro era prevăzut să repre­zinte a doua etapă a unui proiect mai mare la care am început să lucrăm de un an, dar în martie, când am văzut că economia are o frână bruscă, am hotărât să dăm o mână de ajutor producă­to­rilor, dar am vrut să ajutăm şi consumatorii. Ne-am mişcat repede, pentru că am văzut o oportunitate, iar până acum am investit 10.000 de euro“, mai spune Iftimescu.

Conceptul mare se numeşte „La cutie“, iar prin acest proiect cei doi antre­pre­nori îşi propun să vândă produse non-alimentare într-o cutie, în can­tităţi mai mari, la preţuri de angro către persoane fizice şi juridice. „Proiectul La cutie presupune o investiţie de peste 50.000 de euro şi va fi gata în aproximativ două luni. În e-commerce dolarul de marketing este direct conectat cu dolarul de vânzări.“

În prezent, pe platforma altmarkt.ro majoritatea produselor vin de la producători români din toată ţara, mai exact 95% din ele. Cel mai vândut produs este berea artizanală de la berăriile craft din România, care sunt foarte căutate. De altfel, există cerere mare şi pentru produsele de mic dejun, granola, laptele de ovăz, laptele de soia sau laptele de migdale. „Cifrele arată că suntem pe drumul cel bun, iar într-un an ne propunem să ajungem la vânzări între 500.000 şi un milion de euro şi 500-1.000 de SKU-uri.“

Plata produselor se face exclusiv cu cardul, iar pentru livrările din Bucureşti compania colaborează cu Neodelivery, un start-up românesc, prin care livrează produsele în termen de o oră - trei ore, dar şi cu Bolt Delivery. În afara Bucureştiului, produsele sunt trimise prin curier, însă nu toate produsele care se găsesc în portofoliu pot fi livrate în toată ţara.

Antonio Iftimescu a precizat că în cinci ani vede businessurile Altmarkt şi La Cutie replicate în Europa, pentru că infrastructura şi logistica sunt aceleaşi, iar produsele pot fi adaptate la cerinţele pieţei. „Avem mentalitatea de business mic, dar ştim să gândim şi ca un business mare.“ El consideră că la începutul carierei sale de antreprenor, acum opt ani, era important să investească în educaţie şi să ştie ce să citească şi de unde să îşi ia informaţiile. „Acum aş căuta un mentor sau un partener de afaceri care are experienţă“, a afirmat Antonio Iftimescu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania