În total, în ultimii doi ani, au investit 200.000 de euro în Legoomi, cea mai mare parte a banilor venind prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR), un tip de cofinanţare pentru proiectele de dezvoltare iniţiate de fermieri, prin Ministerul Agriculturii şi Uniunea Europeană.
Ilie Ciorchină, Marius Tudorache şi Andrei Drăgan au început, în urmă cu patru ani, să cultive legume în localitatea Băleni din judeţul Dâmboviţa, iar anul acesta au deschis un aprozar modern în Bucureşti, sub numele Legoomi, unde vând propriile produse agricole. Investiţia în aprozar a fost de 50.000 de euro.
„Povestea începe cu ferma noastră, situată în unul dintre cele mai faimoase bazine legumicole din ţară - comuna Băleni, judeţul Dâmboviţa. Aceasta (ferma – n. red.) se întinde pe o suprafaţă de 6,5 hectare de teren, dintre care 5.000 de metri pătraţi sunt spaţii protejate (sere – n. red.), unde cultivăm aproape toate tipurile de legume“, spune Ilie Ciorchină, cofondator Legoomi.
În Băleni, el şi partenerii săi de business cultivă roşii, cartofi, rădăcinoase şi verdeţuri, pe care le vând în perioada martie-noiembrie. Având capacităţi de stocare, legumele pot fi depozitate şi comercializate chiar şi în perioada rece a anului.
Businessul a fost completat anul acesta şi cu un concept store Legoomi, o variantă modernă a aprozarului de altădată, situat pe bulevardul Dacia din Bucureşti, la nr. 130 A. Decizia a venit în contextul în care, în piaţă există numeroşi intermediari între producători şi cumpărători, astfel că cei trei antreprenori au vrut să vină mai aproape de consumatori. Un kilogram de roşii de exemplu porneşte de la 4 lei şi poate ajunge la 10 lei, în funcţie de soi. O legătură de ceapă verde, de leuştean sau de pătrunjel este 2 lei, un kilogram de cartofi albi – 2,5 lei, unul de morcovi – 4 lei, iar unul de castraveţi – 5 lei, potrivit datelor de pe site, unde pot fi plasate şi comenzi.
„Clienţii noştri sunt atât cei din sfera B2C, cât şi din sfera B2B. Prin Legoomi, acoperim partea de B2C, adică profilul clasic al cumpărătorului, iar prin intermediul segmentului HoReCa, ne adresăm clienţilor din B2B, mai exact restaurante, unităţi de tip fast food, cafenele, atât din Bucureşti, cât şi din proximitatea acestuia“, explică Ilie Ciorchină.
Cei trei antreprenori agronomi dezvoltă culturi ecologice, astfel că legumele lor sunt crescute doar cu îngrăşăminte organice, bazate pe tehnici sustenabile de cultivare. Având deja baza de producţie de la Băleni, ei au decis să se extindă şi cu o unitate de procesare, în comuna Crevedia, tot din judeţul Dâmboviţa, unde ajung legumele care nu pot fi vândute în stare proaspătă. Producţia de acolo – adică legumele curăţate, tăiate şi vidate – pleacă din Crevedia către clienţi din HoReCa.
Vânzările de legume le-au adus celor trei fondatori o cifră de afaceri de 100.000 de euro anul trecut, în condiţiile în care nu aveau încă un punct de desfacere, iar profitul a fost de aproximativ 12.000 de euro, cu patru angajaţi. În 2019, doar în prima jumătate a anului, Legoomi a egalat cifra de afaceri realizată anul trecut.
„Recent, am semnat un contract de livrări cu un mare retaileri – Metro, ceea ce va influenţa pozitiv vânzările şi capacitatea noastră operaţională. În paralel cu concept store-ul Legoomi, ne dorim să extindem şi reţeaua de clienţi HoReCa.“
În total, în ultimii doi ani, Ilie Ciorchină şi asociaţii săi au investit 200.000 de euro în Legoomi, incluzând culturile de la Băleni, unitatea de procesare de la Crevedia şi aprozarul din Bucureşti. Cea mai mare parte a banilor a venit prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDL), un tip de cofinanţare pentru proiectele de dezvoltare iniţiate de fermieri, prin Ministerul Agriculturii şi Uniunea Europeană.
„Vrem să creştem capacitatea de producţie, ne dorim mai multe sere şi spaţii de depozitare. Cel mai probabil, în 2020 o să ne extindem reţeaua de aprozare Legoomi“, spune Ilie Ciorchină.
El este responsabil cu promovarea businessului în Bucureşti, în vreme ce partenerii săi se ocupă de producţie – Marius, respectiv de procesare – Andrei.
„Agricultura este un business în care trebuie să ai viziune. Cheltuielile cu producţia sunt mari, iar instabilitatea producţiei îţi provoacă multe griji. Trebuie să ştii când să plantezi ca să ai ce culege când ai nevoie. Dar sunt ani în care producţia este valorificată la un preţ bun, aşa cum a fost anul acesta“, spune Ilie Ciorchină.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE