Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Traian Iacob, absolvent de Turism, a dezvoltat o platformă de rezervări în care a adunat 75 de furnizori interni şi 1.000 externi

21.07.2021, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ În primele şase luni ale acestui an, platforma Roju.ro a avut o cifră de afaceri de 55.000 de euro, reprezentând comisionul pe care firma îl încasează din totalul vânzărilor l Anul trecut, din 40.000 de oameni aflaţi zilnic pe site, doar 2% finalizau o rezervare.

Traian Iacob, un antreprenor din Galaţi, a dezvoltat o platformă de rezervări sub numele Roju.ro, unde turiştii îşi pot rezerva un pachet întreg de vacanţă. Platforma a fost deschisă în 2015, iar investiţia a ajuns la 87.000 de euro.

Ideea businessului roju.ro a pornit încă din 2013, când Traian Iacob, cu o experienţă de opt ani în turism în partea de business offline, a luat hotărârea de a merge şi în zona de online cu o astfel de platformă de rezervări.

„În 2015 a urmat un întreg proces de setare a platformei, de testare, de analiză a pieţei, să vedem exact ce le trebuie, cât stau pe website şi an de an am îmbunătăţit, am introdus tot felul de softuri ale platformei interne în spatele roju.ro, acum este o platformă aboslut completă de vacanţe“, explică Traian Iacob.

Platforma oferă diverse servicii pentru realizarea unei vacanţe precum un motor de căutare de bilete de avion care oferă variante de zboruri cu asigurare, iar în cazul în care există o problemă cu zborul, turistul poate fi despăgubit. Totodată, disponibilitatea vacanţelor este în timp real, astfel că turistul nu mai trebuie să solicite o ofertă înainte să o rezerve, iar platforma are colaborări cu 75 de furnizori interni şi 1.000 externi.

Chiar dacă media zilnică a vizitatorilor pe site înregistrată în 2020 era de circa 40.000 pe zi , doar 2% dintre aceştia finalizau şi o rezervare. Însă, Traian Iacob spune că un business online este mai provocator decât unul offline, astfel că atunci când un antreprenor îşi deschide o afacere online trebuie să înţeleagă ce vrea consumatorul.

„Diferenţa constă în foarte mulţi termeni cheie pe care trebuie să îi cunoşti, până am deschis roju.ro aveam o experienţă de 8 ani în offline, am ştiut exact ce ne trebuie pentru online, asta înseamnă să oferi credibilitate şi siguranţă în online, să acoperi toate pachetele prin poliţa de asigurare“.

Cu toate că pandemia a avut un impact major asupra businessului, un lucru bun care s-a întâmplat anul trecut a fost faptul că turiştii au început să folosească mai mult serviciile de plată online. În prezent, spune antreprenorul, doar 10% din cei care îşi fac rezervare nu folosesc plata online.

În 2019, cifra de afaceri a platformei, adică comisionul încasat din totalul rezervărilor, a fost de 200.000 euro, pe când anul trecut veniturile au scăzut la 75.000 euro. În pofida unui an dificil, primele şase luni ale acestui an au fost destul de bune, cu venituri de circa 55.000 euro. Miruna Diaconu

Anul acesta cele mai solicitate destinaţii de către turişti au fost Egipt, Maldive, Republica Dominicană, iar pentru vara aceasta destinaţiile preferate sunt Gracia, Turcia, Bulgaria.

Ca planuri de dezvoltare, Traian Iacob vrea ca până la sfârşitul acestui an să deschidă o platformă care va avea integrată un sistem de gestiune a relaţiei cu clienţii care va veni în sprijinul agenţiilor de turism, dar şi a companiilor din alte domenii.

Pe lângă businessul Roju.ro, Traian Iacob are şi o agenţie de turism cu puncte de lucru în Galaţi şi Bucureşti, pe care a deschis-o după ce terminat facultatea de turism în Bucureşti.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania