Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Tatiana Ursu a descoperit firul de lână gigant în urmă cu trei ani, iar acum confecţionează din el perne, pături, pulovere în propriul atelier din Braşov

13.11.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ În sezonul rece, cele mai vândute articole sunt păturile, iar pe măsură ce se apropie sărbătorile de iarnă, sunt foarte solicitate şi fularele, în special pentru a fi oferite cadou.

Tatiana Ursu a deschis în urmă cu două luni, cu o investiţie prin StartUp Nation, un atelier în Braşov, unde confecţionează perne, pături, pulovere şi alte produse dintr-un fir de lână gigant. Aface­rea ei, Kardelia, a luat naştere însă la finalul lui 2017, iar până recent toată activitatea se împărţea între dormitorul şi livingul de acasă. Cum cererile au crescut tot mai mult, Tatiana Ursu a trebuit să se extindă.

„Lâna cu care lucrez este fină, mătă­soas­ă, pufoasă, spre deosebire de lâna ţepoasă, pe care o ştim de la bunici. Este potrivită şi pen­tru copii. Eu o aduc din Asia, pentru că acolo sunt cele mai mari fabrici de prelucrare a lânii. Oile de la care provine ea însă sunt din Australia“, a povestit Tatiana Ursu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Ideea de a se concentra pe această nişă i-a venit în decembrie 2017, când, uitându-se pe Facebook, privirea i s-a oprit asupra unei imagini cu o pătură din lână gigant. A început căutările pentru a vedea de unde poate cumpăra ceva similar fabricat în România, însă a constatat că oferta nu exista la acel moment.

„Atunci i-am spus soţului meu că o să fac eu astfel de pături. Nu ştiam să împletesc deloc, aşa că a trebuit să învăţ de la zero.“

A petrecut un an întreg pentru a învăţa tehnicile ne­ce­sare, pentru a se perfecţio­na, apoi a lansat aface­rea. Ulterior, a în­ceput să lucreze acasă, în li­ving, în dormitor. Anul tre­cut, cu o finanţare de 39.000 de euro prin StartUp Nation, a deschis un atelier pro­priu în Braşov, unde se află şi showroomul unde pot veni clienţii.

„Până anul trecut, participam la multe târ­guri handmade din Bucureşti. Acum, pen­tru că nu mai este posibil să fac asta, am creat un showroom pentru ca lumea să vină aici să vadă produsele. Fac pături, pulovere, fulare, căciuli şi intenţionez să fac şi cardigane. În viitor, îmi doresc să aduc şi un fir tubular, dar din bumbac, din care să confecţionez noi articole“, spune Tatiana Ursu.

Pentru sezonul cald, când păturile şi pulove­rele nu sunt solicitate, ea foloseşte lâna gigant, în combinaţie cu elemente din lemn, pentru a face decoraţiuni de perete. În sezonul rece, cele mai vândute articole sunt păturile, iar pe măsură ce se apropie sărbătorile de iarnă, sunt foarte solicitate şi fularele, în special pentru a fi oferite cadou.

Ca business, Kardelia a adus anul trecut o cifră de afaceri de 25.000 de lei, iar de la înce­putul anului 2020 până acum, vânzările au fost de 15.000 de lei. Sezonul însă abia acum începe.

„Vânzările trebuia să fie mult mai mari, dar ne-am oprit brusc din cauza pandemiei. Sper să revenim.“

Pentru o pernă, Tatiana Ursu lucrează în medie două ore, iar pentru o pătură de dimensiuni mari, destinată unui pat de dormitor, timpul alocat ajunge şi la două zile. Costurile pornesc de la 450 de lei pentru o pătură mică, potrivită unui pat de copil şi pot ajunge la 2.000 de lei – pentru o pătură mare.

„Avem un showroom în Braşov, vindem şi pe site-ul propriu, pe Instagram, pe Facebook. Am încercat să dau câteva produse unor magazine din ţară, dar nu a funcţionat, pentru că este vorba despre produse care se fac mai ales pe comandă.“

Înainte de Kardelia, Tatiana Ursu lucra pentru un magazin online cu produse naturiste, însă spune că nu s-a regăsit în acel domeniu, astfel că descoperirea unei noi idei de afaceri a fost una binevenită.

Costurile pornesc de la 450 de lei pentru o pătură mică, potrivită unui pat de copil şi pot ajunge la 2.000 de lei pentru o pătură mare.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZFşi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania