Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ştefan Soceanu era şofer de taxi în Sibiu şi producea miere. Comenzile clienţilor l-au determinat să creeze brandul „Taxiul cu Miere“, în care a investit 15.000 euro

12.10.2021, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

„Clienţii sunt încântaţi, ceea ce mi-a dat încredere să continuăm, să încercăm să ne extindem.“

Ştefan Soceanu a pornit în lumea antreprenoriatului în urmă cu opt ani, atunci când lucra ca şo­fer de taxi şi le povestea clien­ţi­lor că produce miere, iar aceştia au început să comande de la el. Antreprenorul a păstrat denumirea „Taxiul cu Miere“ aşa cum a fost cunoscută de clienţii din Sibiu şi are în prezent 200 de stupi, investind în afacere circa 14.000 de euro din credit şi ajutor de la prieteni.

„Lucram ca şofer pe taxi şi am vrut să încep un business al meu. La îndrumarea unui prieten apicultor, am început şi eu această îndeletnicire. Nu am avut expe­rien­ţă în afaceri, nici măcar în apicultură. Am avut curaj şi ambiţia de a începe un business al meu, apicultura, de exemplu, am învăţat-o la telefon. M-a ajutat prietenul de la care am preluat ideea. Acum opt ani m-am apucat de apicultură, neştiind exact unde o să ajung“, a povestit Ştefan Soceanu.

În prezent are 200 de stupi, de patru ori mai mult faţă de momentul de început al businessului, care sunt amplasaţi în judeţul Vâlcea, iar în prezent planurile urmăresc extinderea. Mierea produsă este vândută însă în Sibiu, acolo unde antreprenorul livrează gratuit produsele.

„La început produceam doar miere, pe care o vindeam angro. Apoi, realizând că se poate şi altfel, am început vânzarea cu amă­nuntul. Lucrând într-o firmă relativ mi­că de taxi, cunoscându-mă cu clienţii şi po­ves­­tin­du-le, au început să ştie că sunt pro­du­cător de miere. Au început să cumpere de la mine, având produse de calitate m-au re­comandat prietenilor“, spune Ştefan Soceanu. El men­ţionează că tot profitul din ultimii ani a fost investit în reclamă, branding, marketing.

Portofoliul de produse include mierea simplă, polifloră, de sălcâm, rapiţă şi tei, dar şi mierea în diverse combinaţii – cu nucă, alu­ne, goji, miere cremă. În plus, ca o gamă nouă au intrat şi mierea cu cătină şi nectarul cu că­tină. În plus faţă de produsele din miere, sub brandul Taxiul cu Miere mai intră şi propolis, polen, ceară. Media de preţ pe produs este de 30-32 de lei. „Deocamdată doar eu mă ocup de business, mă mai ajută tatăl meu, iar pe partea de vânzări mai am prieteni cu care colaborez, mă ajută cei din jurul meu.

Perioada pandemiei m-a ajutat deoare­ce am devenit mult mai vizibil pentru oa­meni. M-am adapotat, am menţinut livră­ri­le la do­mi­ciliu gratuite, am venit în ajutorul clien­ţilor cu plata cu cardul“, a mai spus Ştefan Soceanu.

Clienţii pot afla de Taxiul cu Miere de pe Facebook sau Instagram, iar în prezent antreprenorul lucrează la deschiderea unui site online pentru comenzi.

În plus, în Sibiu este amplasat şi un automat sub brandul companiei, unde clienţii pot cumpăra direct produse, mai ales cei care nu folosesc reţelele sociale.

„Avem circa şapte-zece comenzi pe zi în general din zona Sibiului pentru că acolo eu pot livra, primesc feedbackul clienţilor. Clienţii sunt încântaţi, ceea ce mi-a dat încredere să continuăm, să încercăm să ne extindem. Anul acesta am amplasat un aparat de miere, de unde clienţii pot cumpăra miere şi produse apicole, amplasat în Sibiu“, a mai spus fondatorul Taxiului cu Miere.

El a precizat că în pandemie lumea a început să caute produse din miere pentru întărirea imunităţii, dar şi pentru că trendul a mers spre cumpărarea produselor naturale.

„Ca plan de viitor vreau să extind livrările pe toată ţara, de aceea îmi doresc un site pentru comenzile online. Tehnologia este baza afacerii mele, folosesc internet de la partenerii noşti de la Vodafone pentru supravegherea automatului, a stupilor şi pentru comenzilor online“, a mai spus Ştefan Soceanu.

El vrea să mai amplaseze un automat cu produse apicole în Sibiu şi să deschidă site-ul online. Principala provocare pe care a văzut-o antreprenorul în afaceri a fost să devină vizibil pentru oameni, pentru a mări implicit şi numărul vânzărilor.

„Îmi place antreprenoriatul pentru că mă menţine focusat pe ideile mele, pe planuri, mă ajută să îmi depăşesc limitele, să mă dezvolt, să învăţ lucruri noi pentru a le putea implementa în afacerea mea. Lecţia ar fi să nu renunţi niciodată, indiferent de obstacole“, a concluzionat Ştefan Soceanu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania