Afaceri de la zero

Experienţa profesională acumulată anterior i-a ajutat pe cei doi fondatori să pună bazele businessului pe cont propriu, creându-şi singuri identitatea, website-ul şi partea de logistică.

Afaceri de la zero. Ştefan şi Alexandru Gugurel au conturat brandul de ochelari Lunet şi au investit 80.000 de euro pentru a-l pune pe piaţă

20.03.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Ulterior, în business s-au mai alăturat trei investitori, Stanislav Suşcov, Flaviu Simihăian şi Cristian Ducu.

Fraţii Ştefan şi Alexandru Gugurel au creat brandul de oche­lari Lunet folosind expe­rien­ţa acumulată în domeniile IT şi publicitate, unde cei doi au lucrat anterior. Cei doi antreprenori se ocupă de designul modelelor de ochelari, producţia efectivă a ramelor având loc în Italia, într-o fabrică de profil.

„Povestea Lunet a început de la o nevoie personală. Ştiam că oferta de rame pe care poţi să le găseşti în magazinele de optică de la noi nu este prea bună din punctul de vedere al designului şi al calităţii materialelor şi că preţurile nu sunt tocmai mici. În plus, clienţii erau obligaţi să plătească separat ramele şi lentilele, ceea ce din nou făcea ca preţul să crească. Aşa că ne-am documentat şi am ajuns la concluzia că, dacă am elimina intermediarii şi adaosurile comerciale, am reuşi să aducem pe piaţă un produs competitiv“, povesteşte Ştefan Gugurel.

Pentru a porni afacerea, el şi fratele lui au investit în 2019 în total 80.000 de euro. Ulterior, în business s-au mai alăturat doi investitori, Stanislav Suşcov şi Flaviu Simihăian, care au contribuit şi ei cu 50.000 de euro. Partener în afacere a devenit şi Cristian Ducu, cofondator al Fashion Days.

Experienţa profesională acumulată ante­rior i-a ajutat pe cei doi fondatori să pună bazele businessului pe cont propriu, creân­du-şi singuri identitatea, website-ul şi partea de logistică.

„Am început cu emoţii, pentru că nu ştiam care o să fie reacţia oamenilor faţă de produsele noastre. Momentan, Lunet este în stadiu de dezvoltare. Profitul pe care îl facem este reinvestit în echipă, în noi modele şi în promovare“, spune Alexandru Gugurel.

Preţul unei perechi de ochelari Lunet în­ce­pe de la 460 de lei, indiferent dacă este vor­ba despre ochelari de vedere cu len­tile incluse sau despre ochelari de soare. „În 2020, vrem să atragem o investiţie de 200.000 de euro, astfel încât să ducem Lunet Eyewear la următorul nivel. Ne dorim să diversificăm gama de modele de ochelari şi să deschidem primele showroom­uri Lunet în ţară şi apoi în afara ţării. Vrem ca produsele noastre să fie accesibile şi pentru oamenii din zona Europei de Est“, mai spune Ştefan Gugurel.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Preţul unei perechi de ochelari Lunet începe de la 460 de lei, indiferent dacă este vorba despre ochelari de vedere cu lentile incluse sau despre ochelari de soare.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania