Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Sînziana Fotache a pornit un business cu haine pentru copii în concediul maternal şi vrea să meargă cu produsele în Franţa şi Marea Britanie

10.08.2021, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

„Ce ne-am dorit să facem a fost să creăm haine frumoase pentru copii, simple, prietenoase cu vârsta, cu activităţile lor în sensul în care hainele noastre sunt lejere, se adaptează corpului copiilor, nu avem fermoare, capse, nu avem accesorii care să încorseteze.“

Sînziana Fotache, o antreprenoare din Bucureşti, şi-a deschis propriul business în perioada concediului maternal din nevoia de a crea haine cât mai utile şi mai potrivite pentru copiii mici. Katrafus a fost deschis la 1 iunie, iar antreprenoarea vrea să meargă cu produsele sale în Marea Britanie şi Franţa.

Sînziana Fotache îşi dorea să îşi deschidă un business încă de acum câţiva ani, prin care să vândă diferite lucruri precum obiecte de decor, haine, bijuterii specifice unor anumite zone din lume, însă pandemia i-a dat planurile peste cap.

„Acum câţiva ani plănuiam să facem o afacere, ne doream să deschidem un magazin unde să aducem lucruri din toată lumea, de la textile, covoare, haine până la bijuterii, piese mici de mobilier, lucruri pe care nu le găseşti, dar îţi plac, tot felul de catrafuse, de aici vine şi numele. Ulterior, a venit pandemia şi am avut un bebeluş, atunci toate planurile de aprovizionare au fost date peste cap, ar fi trebuit să mergem să ne alegem produsele pe care să le vindem. M-am gândit că dacă nu mai pot să merg să le aduc, să încerc să le fac eu şi m-am rezumat doar la haine“, spune Sînziana Fotache.

Antreprenoarea s-a apucat de creat haine în luna aprilie, iar în iunie a fost gata şi prima colecţie de haine pentru copii. Conceptul care stă la baza hainelor create sub brandul Katrafus este acela de a oferi copiilor haine potrivite pentru vârsta lor, cât mai comode şi fără accesorii care să le îngreuneze activitatea. Miruna Diaconu

„Ce ne-am dorit să facem a fost să creăm haine frumoase pentru copii, simple, prietenoase cu vârsta, cu activităţile lor în sensul în care hainele noastre sunt lejere, se adaptează corpului copiilor, nu avem fermoare, capse, nu avem accesorii care să încorseteze.“

Pe lângă partea estetică, hainele gândite de către antreprenoare sunt realizate pentru a fi purtate cât mai mult timp, fiind astfel ajustabile. Hainele realizate sub brandul Katrafus sunt pentru copiii de peste un an şi sunt inspirate din mai multe culturi. Astfel, în portofoliul Katrafus există o pereche de pantaloni inspiraţi din dhoti-ul indian, care a fost creată ca o fustă în formă de trapez, care se închide cu doi nasturi în faţă.

„Ni s-a întâmplat situaţia în care aceeaşi pereche de pantaloni pe care un părinte o luase pentru fiul mic, să fie purtată şi de fata mai mare ca fustă. Hainele lasă libertatea de mişcare, croiala în sine e foarte lejeră, avem o haină ăentru 2-3 ani, care vine la fix şi pentru un copil de 3 ani jumătate“.

Mare parte din materialele folosite pentru realizarea hainelor sunt de la furnizori locali, dar şi de la producători din Europa. Investiţia în business a fost de 5.000 euro, iar antreprenoarea spune că a investit puţin pentru a vedea mai întâi cum este piaţa.

„Ne dorim ca acest business să crească natural, organic, să devină un brand solid şi să ajungă la mai mulţi oameni. Preţul hainelor este între 100 şi 150 lei“.

De la deschidere, antreprenoarea a primit comenzi din toată ţara, însă îşi doreşte să se promoveze şi în afara graniţelor şi se gândeşte să meargă cu produsele în ţările europene. De asemenea, ca planuri de viitor, Sînziana Fotache vrea să realizeze colecţii de haine şi pentru adulţi.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania