Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Simona Sterca şi Grigore Popescu au deschis în Sibiu Jujube Atelier, un magazin de aranjamente florale, dar şi un loc unde circa 80 de antreprenori locali îşi expun produsele

06.01.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Businessul a fost început în 2016 după ce antreprenoarea s-a mutat din Bucureşti în Sibiu şi a decis împreună cu Grigore Popescu, actualul partener în afacere, să pornească pe acest drum, iar ideea sa iniţială a fost de a crea un loc în care oamenii pot alege un cadou potrivit pentru persoanele dragi. Investiţia iniţială a fost de circa 21.000 de euro.

Pasiunea pentru designul floral şi do­rin­ţa de a ajuta la creşterea con­şti­en­­tizării asupra importanţei produ­se­lor realizate local s-au reunit sub brandul Jujube Atelier, un business în­­ceput de Simona Sterca şi Grigore Popescu în Sibiu. Antreprenoarea realizează aranjamente florale, însă clienţii care trec pragul atelierului pot alege şi unul dintre produselor celor 80 de artizani locali care sunt listaţi în Jujube Atelier.

Povestea businessului a început în 2016, când, în luna septembrie, antreprenoarea a găsit spaţiul în care activează în prezent Jujube Atelier, iar două luni mai târziu acesta a şi fost deschis. Grigore Popescu a venit cu ideea de a exista partea de floristică, iar Simona Sterca şi-a dat seama în acel moment că ar fi un domeniu de care i-ar face plăcere să se ocupe.

„Mi s-a activat dorinţa de a aranja lucrurile într-o formă în care să îmi facă plăcere să mă uit la acea estetică, am urmărit mereu ce s-a întâmplat în străinătate pe partea de floristică, nu am înţeles ce înseamnă tehnica, e foarte multă muncă în spate, dar e ceva ce se descoperă pe parcurs. Eu am furat şi meserie de la oamenii cu care am lucrat, dar am urmărit foarte multe interviuri şi tutoriale pe internet. Cred că partea creativă m-a ajutat cel mai mult, am educaţie în domeniu şi consider că atâta timp cât te antrenezi pe partea aceasta, componenta tehnică se poate învăţa şi cerceta ca să aduci noutate“, este de părere Simona Sterca.

În momentul în care cei doi antreprenori au luat decizia de a-şi deschide un business, Simona Sterca a făcut o cercetare despre ce înseamnă piaţa mondială de floristică şi a găsit mai multe categorii de oameni din domeniu.

„Am găsit şi florişti care lucrează natural şi relaxat, fără prea multe constrângeri, m-a atras această abordare şi m-am lăsat inspirată în direcţia lor. Cred că natura mă inspiră foarte mult, de fiecare dată când ies în pădure, pe câmpuri, îmi face mare plăcere să mă plimb în natură, mă uit cu atenţie la formele copacilor, descopăr plante noi, îmi place să le culeg şi să le aduc la atelier, le folosim în aranjamente“, povesteşte ea.

A doua componentă a atelierului este formată din listarea produselor artizanilor locali. Simona Sterca a locuit timp de câţiva ani în Bucureşti, unde a fost la diverse târguri ale artizanilor şi a observat o creştere a celor care îşi deschid o afacere proprie de creaţie a diverselor lucruri, ceea ce a făcut-o să îşi dorească să ajute la educarea publicului în această privinţă.

„Este foarte important să fim toţi conştienţi că atâta timp cât investim în produsele realizate local, ne facem bine nouă“.

La început, antreprenoarea a listat doar produselor realizate de către prietenii săi artizani, însă pe parcurs a tot mers către diverşi producători pentru a le propune o colaborare, iar în prezent a ajuns la un număr de 80 de producători listaţi în Jujube Atelier pe diferite categorii de produse.

Investiţia iniţială în business a fost de 21.000 euro, însă în 2019, cei doi şi-au dorit să îşi dezvolte businessul şi au amplasat aparate frigorifice pentru flori, de unde oamenii îşi pot cumpăra singuri aranjamentele florale, care a ajuns la circa 19.000 euro.

Anul trecut, Jujube Atelier a avut venituri de 75.000 euro, iar planurile de creştere vizează un avans de 30% în următorii doi ani, însă acest lucru va depinde de evoluţia pandemiei.

Simona Sterca lucrează în prezent la o platformă care să ducă businessul şi în zona online, însă planurile includ şi organizarea mai multor evenimente, ateliere de creaţie, dar şi întâlniri între clienţi şi artizanii locali.

 

Povestea businessului a început în 2016, când în luna septembrie antreprenoarea a găsit spaţiul în care activează în prezent Jujube Atelier, iar două luni mai târziu acesta a şi fost deschis.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania