Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Roxana Roman a deschis o prăjitorie de cafea în Sebeş cu o investiţie de 40.000 de euro şi se gândeşte la extinderea producţiei

19.06.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

♦ Aroman’S s-a născut din nevoia de a savura o cafea proaspăt prăjită, cu o aromă puternică, în propriul oraş, Sebeş, spune Roxana Roman, cea care a descoperit acest concept în Italia şi l-a replicat la ea acasă.

Arabica, Brazilia, Columbia, Ethiopia, Guatemala, India sau Costa Rica sunt câteva dintre sortimentele de cafea prăjite zi de zi în cadrul Aroman’S, o unitate de prelucrare a cafelei situată în oraşul Sebeş, judeţul Alba, un mic business pus pe picioare în noiembrie 2019 de Roxana Roman cu o investiţie iniţială de 40.000 de euro, fonduri proprii şi europene, obţinute prin programul Start-Up Plus. 

„Ideea a venit călătorind foar­te mult, în special în Italia, unde con­cep­tul unei prăjito­rii de cafea este foarte întâlnit. În Româ­nia, din păcate, nu avem prăji­torii de cafea decât în ma­rile oraşe şi astfel mi-am dorit să aduc conceptul în oraşul meu, în Sebeş“, po­vesteşte Roxa­na Roman, fonda­toarea Aroman’S.

Aroman’S este situată în centrul oraşului, într-o clădire construită în secolul al XIX-lea, iar pe lângă unitatea de prelucrare a cafelei, tânăra antreprenoare a deschis şi o mică cafenea, unde clienţii pot savura aroma cafelei, mult mai dezvoltată în urma prăjirii. „Acum avem cafea vrac, boabe şi măcinată.“

Materia primă - cafeaua brută - este cum­pă­rată din străinătate, atunci când cantităţile cerute sunt mari, şi din România, iar clienţii companiei sunt, în general, sunt persoane fizice, dar antreprenoarea colaborează şi cu câteva cafenele locale, cărora le prepară un amestec de cafea pe gustul lor. „Clienţii de la început vin în continuare şi aduc şi alţi clienţi.“

„Urmează să mărim capacitatea de producţie, deoarece avem cerere“.

În prezent, Aroman’S are în portofoliu opt sortimente de cafea, şase sunt origini unice şi două amestecuri proprii pentru espressor. Preţurile va­ria­ză în funcţie de gramaj, jumătate de kilogram de cafea mă­cina­tă, cea mai scum­pă din gamă, costând 44 de lei.

Antreprenoarea sus­ţi­ne că produsul ieşit pe por­ţile micii unităţi de producţie din Sebeş se deosebeşte de cel găsit în comerţ prin pros­peţimea cafelei, intensitatea sa şi aro­ma pu­ternică. Cele mai solicitate sortimente sunt din portofoliul companiei sunt Guate­mala şi Colum­bia, iar clienţii cumpără în general 500 grame. În cea mai bună lună, Aroman’S a vândut 60 de kilo­gra­me de cafea.

Micul business ce şi-a deschis por­ţile în noiembrie anul trecut, a tras obloanele în luna mar­tie a acestui an, din cauza pandemiei de COVID-19, însă motoarele uti­lajelor din fabrică au pornit treptat după 15 iunie.

„Sper să creştem. În decembrie am fost la târgul de Crăciun, unde am avut vânzări mari. (...) Mi s-a cerut inclusiv din Germania ca­fea prăjită de noi, dar am nevoie de o ca­pa­ci­tate mai mare de producţie pentru asta. În cinci ani sper că lucrurile vor merge bine şi vom creşte“.

În ultimii ani, tot mai mulţi antreprenori români au replicat acest model de business întâlnit peste graniţe, iar Fabrica de Cafea, Cafea cu Dichis, Maison du Cafe, Guido Coffe ori Roasters Coffee sunt numai câteva din zecile de prăjitori de cafea ce au luat naştere în România.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania