Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Roxana Puriş a investit 50.000 de euro în pasiunea sa pentru modă şi creează haine sub brandul Pur.Clothing la Timişoara

12.06.2021, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

„Îmi place să creez piese confortabile şi pe care le-aş purta eu, să identific o nevoie, ceva ce nu găsesc în alte magazine.“

Roxana Puriş, o tânără antreprenoare din Timişoara, a renunţat la domeniul arhitecturii în care s-a pregătit pentru a-şi urma pasiunea pentru haine şi designul vestimentar. După o investiţie de 50.000 de euro din fonduri Start-Up Nation a luat naştere brandul Pur.Clothing, care acum a ajuns în câteva magazine din cele mai mari oraşe ale ţării.

„Eu sunt arhitect de meserie, momentul în care mi-am dat seama care este pasiunea mea cu adevărat şi care este cariera pe care vreau să o urmez a fost anul patru de facultate, timp în care lucram la un birou de arhitectură în Amsterdam. Mi-am dat seama că pasiunea mea este moda, vestimentaţia, îmi plac foarte mult texturile şi culorile şi că vreau să îmi deschid propriul meu atelier de design vestimentar“, a povestit Roxana Puriş. În urmă cu cinci ani a decis antreprenoarea să renunţe la cariera din arhitectură pentru a se dedica brandului românesc de haine.

Investiţia iniţială a fost de 50.000 de euro, bani din programul Start-Up Naţion, fără de care lucrurile s-ar fi desfăşurat mai lent, iar din atelierul Pur.Clothing ar fi lipsit toate utilajele pe care le are acum în atelierul din Timişoara, după cum a menţionat antreprenoarea. Numele brandului are legătură şi cu numele de familie al creatoarei – Puriş, iar ideea din spatele său este că poate fi pronunţat în orice limbă, păstrând totodată amprenta unui produs local, românesc.

„Îmi place să creez piese confortabile şi pe care le-aş purta eu. Îmi place să identific o nevoie, ceva ce nu găsesc în alte magazine. Sunt produse realizate cu precădere din materiale naturale, aş dori ca atelierul să aibă un impact cât mai mic asupra mediului înconjurător. Avem atât piese de tipul rochii, fuste, dar cele mai importante şi dorite piese de la Pur sunt hainele basic, care sunt nişte piese statement“, a mai spus Roxana Puriş.

Preţul unei rochii porneşte de la 240 lei, iar al unui tricou de la 100 de lei, potrivit site-ului pur.clothing.

Materia primă vine în general de la o fabrică din Ungaria, iar compania nu lucrează pe stocuri decât în magazinele în care sunt expuse produsele.

„Clienţii Pur gândesc şi simt ca mine, brandul este oglinda mea. Eu identific anumite nevoi nu aş crea un produs vestimentar pe care nu l-aş purta eu. Avem expuse produse în Timişoara, în Bucuresti, în Cluj, în Sibiu şi online, pe site. Cred că devine din ce în ce mai popular trendul susţinerii businessurilor locale, deşi nu toată lumea înţelege importanţa acestui lucru încă“, a mai spus Roxana Puriş.

Cifra de afaceri în 2020 a fost de 60.000 euro, vânzările online fiind principalul motor al businessului, mai ales în pandemie. Criza sanitară a venit cu multe incertitudini pentru antreprenoare, care a investit toată energia în brandul de haine, însă zona online dezvoltată încă dinainte de pandemie a fost un punct important de sprijin. În plus, în această perioadă s-au căutat produse vestimentare lejere, iar Pur.Clothing a răspuns acestei nevoi.

„Viaţa de antreprenor este foarte provocatoare, cu suişuri şi coborâşuri, este o lume a neprevăzutului, pe alocuri dificilă, dar nu cred că aş putea face altceva, mi se potriveşte perfect“, a mai spus Roxana Puriş.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania