Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Roxana Nicolae creează într-un apartament din Dorobanţi genţi din piele pe care le vinde chiar şi în America şi Japonia

10.09.2019, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În 2018, Roxana Nicolae a vândut genţi în valoare de 50.000 de euro, iar marja de profit a fost de 40%.

După mai mulţi ani în care a lucrat ca arhitect în cadrul unei companii, Roxana Ni­colae s-a reorientat către o afacere proprie în producţia de genţi din piele.

„Am început din pasiune pentru creaţie, design, lucru manual. Îmi place să pictez, să meşteresc. După ce am căutat îndelung o poşetă lucrată manual pentru o prietenă, având dezamăgirea unui client nesatisfăcut de produsul primit, m-am gândit să creez eu ceva special şi în 2013 a luat fiinţă Spicul de grâu, un concept de poşete personalizate cu aplicaţii 3D şi pictură“, spune Roxana Nicolae.

Din prima bucată de piele a croit câteva poşete pe care le-a vândut rapid printre prieteni şi pe internet, apoi s-a gândit să transforme pasiunea într-un business. „Numele a venit dintr-o joacă, din pasiunea mea pentru natură. Am ales numele înainte de a porni afacerea, aşa că, indiferent ce aş fi făcut, aş fi folosit aceeaşi denumire.“

A investit apoi câteva sute de euro pentru materiale, echipamente, vopsea şi accesorii şi a început să lucreze manual, în serii mai mari, poşete tip plic. Pentru a-şi vinde produsele, Roxana Nicolae a deschis un magazin virtual, o pagină de socializare şi a continuat să-şi dezvolte afacerea. În total, investiţiile au fost de câteva mii de euro până acum. „Încă nu am accesat fonduri europene sau alte programe pentru start-up-uri, însă mă gândesc serios să aplic cât de curând.“

Circa 40% din producţie merge la export, Spicul de grâu fiind prezent pe platforme internaţionale precum Etsy, eBay şi Amazon. Din totalul exporturilor, 70% se duc în Statele Unite ale Americii, iar unele genţi au ajuns chiar şi în Japonia. „Intenţionez să depăşim 50% export în totalul vânzărilor.“

În 2018, Roxana Nicolae a vândut genţi în valoare de 50.000 de euro, iar profitul a fost de 40% din această sumă. Producţia a avut loc până acum cu patru angajaţi, însă planul antreprenoarei este să-şi extindă echipa.

„Vreau să cresc echipa ca să putem face faţă comenzilor mai mari. Anul acesta vreau să facem angajări, ca să ducem businessul mai departe.“ Genţile Spicul de grâu sunt făcute într-un apartament din zona Dorobanţi, unde recent a fost deschis şi un showroom, pentru clientele care vor să le vadă înainte de a le comanda. Pielea este adusă din Italia, vopseaua vine din Statele Unite ale Americii, iar o parte din celelalte materiale – precum accesorii, pânza cu care sunt căptuşite genţile, dantelele şi unele aplicaţii – vin din România. Producţia unei singure genţi durează de la trei la şapte ore, în funcţie de complexitate. „Clienţii sunt, de regulă, femei din categoria medie de vârstă, între 25 şi 45 de ani, cu venituri medii şi peste medii, care îşi permit să achiziţioneze una sau mai multe poşete, pe care le poartă ocazional sau le dăruiesc altor femei“, spune Roxana Nicolae.

Preţurile variază între 250 de lei şi 800 de lei, în funcţie de model şi de complexi­tate. În plus, la cerere, Roxana Nicolae lu­crea­ză şi pe comandă, realizând genţi perso­nalizate, care ajung să aibă şi un cost mai ridicat. „Am în plan câteva colecţii speciale până la final de an, mult mai spectaculoase şi inedite, cu care să putem merge în 2020 la târguri şi expoziţii în afara ţării“, spune Roxana Nicolae.

Preţurile genţilor variază între 250 de lei şi 800 de lei, în funcţie de model şi de complexitate.


Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania