Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Renata Miron a început businessul Cuore Handmade Pasta cu o investiţie de 80 de lei, iar acum vrea să ducă în HoReCa pastele fabricate în Constanţa

12.03.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ După mai multe experimente şi un studiu de piaţă derulat vreme de şase luni, a ales să închirieze un spaţiu în Constanţa şi să-şi facă un laborator cu dotările necesare pentru a începe activitatea ♦ Investiţia totală pentru acest proiect a fost până acum de 15.000 de euro, iar lista sumelor de care are nevoie încă nu s-a încheiat.

Renata Miron, o antre­prenoare din Constanţa care a lucrat vreme de şapte ani în multinaţionale şi firme de logistică şi transport maritim şi alţi cinci în vânzări, marketing şi achiziţii, a trecut de la statutul de angajat la cel de antreprenor şi a început să facă paste. Ideea i-a venit odată cu debutul pandemiei şi al stării de urgenţă.

„În Italia s-a dezvoltat trendul pastelor home-made, artizanale, realizate în culori cât mai vii şi forme cât mai atractive. M-am implicat în diverse grupuri pe social media formate în Italia, unde se desfăşurau activităţi de realizare a pastelor artizanale, cu tutoriale şi exemple zilnice cu realizările participanţilor“, povesteşte Renata Miron, fondatoarea Cuore Handmade Pasta Shop.

A atras-o ideea pastelor colorate, aşa că a început să experimenteze cu spanac, sfeclă roşie, orz verde, roşcove. Deşi iniţial a fost tentată să se asocieze, a ales în cele din urmă să pornească singură afacerea, conştientă fiind de eforturile pe care le va presupune un astfel de demers.

„Am început cu o investiţie de 80 de lei. Am cumpărat o maşină manuală de paste, pentru a experimenta, apoi s-a dovedit a fi o investiţie foarte proastă, pentru că s-a stricat în două săptămâni. M-am documentat şi am achiziţionat una de marcă, tot manuală, care a costat 250 de lei“, spune Renata Miron.

După mai multe experimente şi un studiu de piaţă derulat vreme de şase luni, a ales să închirieze un spaţiu în Constanţa şi să-şi facă un laborator cu dotările necesare pentru a începe activitatea.

Investiţia pentru acest proiect a fost de 15.000 de euro, iar lista sumelor de care are nevoie încă nu s-a încheiat.

„Încă am momente în care mă gândesc serios să mă asociez cu un investitor pentru a putea dezvolta mai rapid businessul. Cifra de afaceri estimată este promiţătoare, însă am nevoie de automatizare pentru a atinge targetul propus. Nu am angajaţi, fac totul singură, dar până în vară mi-am propus să am cel puţin unul.“

Renata Miron îşi doreşte, totodată, să aducă pastele Cuore Handmade mai aproape de clienţii din Bucureşti şi să reuşească să intre şi în HoReCa. Momentan, brandul Cuore Handmade Pasta este prezent în câteva băcănii, cu o clientelă atrasă de produsele artizanale, proaspete, naturale şi fără conservanţi.

Un pachet de paste de 200 de grame costă între 15 şi 25 de lei, fiind recomandat pentru două porţii. Cele mai scumpe, de 25 de lei, sunt pastele umplute, realizate complet manual. În plus, antreprenoarea a creat şi reţete de sosuri care să însoţească pastele.

„Pastele sunt făcute doar din făină de grâu dur şi ouă proaspete. Sosul bolognese, pe care l-am gândit şi realizat pentru a putea avea kitul complet pentru o cină rapidă, este preparat după reţeta tradiţională italienească, fiert minimum trei ore şi apoi pasteurizat prin fierbere la cuptor combinat cu aburi.“

Acum, obiectivul Renatei Miron este atât să-şi extindă portofoliul de clienţi, cât şi să introducă pastele pe piaţa din Capitală şi să intre în HoReCa.

„Cu pastele sunt prezentă în trei băcănii şi un magazin din Constanţa. În Bucureşti am ajuns doar cu sosul momentan, pentru că logistica e mai complicată, din cauza temperaturii, iar costurile sunt destul de ridicate. În Bucureşti suntem în Băcănia Gramador, Băcănia Transilvania, Prăvălia Penciu şi Băcănia Fermierului“, a spus Renata Miron la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Renata Miron nu se află la prima experienţă în antreprenoriat. Ea a mai avut tentative de a lansa diverse afaceri, însă, din lipsă de fonduri, nu a reuşit să ducă ideile la îndeplinire.

„Aş putea spune că spiritul creativ şi viziunea nu mi-au lipsit niciodată“, spune ea.

Un pachet de paste de 200 de grame costă între 15 şi 25 de lei, fiind recomandat pentru două porţii. Cele mai scumpe, de 25 de lei, sunt pastele umplute, realizate complet manual.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania