Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Renata Dălălău şi Daniel Chindea creează, sub brandul Woodbe, obiecte din lemn pentru casă într-un atelier din Piatra-Neamţ. „Lucrurile cresc uşor, sănătos“

23.07.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

O idee născută din drag pentru natură, o maşină cu comandă numerică, o contabilă, un sociolog cu experienţă în domeniul educaţiei şi al fotografiei şi o agoniseală de 3.000 de euro sunt ingredientele care stau la baza Woodbe, un mic atelier din Piatra-Neamţ care produce obiecte din lemn.

Învăţarea este pentru orice vârstă, iar dacă îţi propui să faci ceva, te disciplinezi, ai răbdare şi munceşti pentru visul tău ai mari şanse să reuşeşti, spun Renata Dălălău şi Daniel Chindea, doi tineri antreprenori care şi-au urmat visul de a proiecta, produce şi prelucra obiecte din lemn. Woodbe, atelierul lor de creaţie din Piatra-Neamţ s-a născut ca proiect în 2019, dar a devenit operaţional, s-a deschis clienţilor în februarie 2020.

„Am început de la zero, a fost o provocare, dar nouă ne plac provocările şi am pornit voioşi. Am făcut mai întâi ceasuri de perete din lemn pictate manual, apoi ceasuri de masă, tăviţe pentru gustări şi apoi ne-am extins la jucării. Ne-am gândit la uti­li­tate. Nu proiectăm orice ca o fabrică, pentru că noi avem un atelier“, po­ves­tesc fondatorii Woodbe.

Primii clienţi au fost chiar persoanele din jurul lor, apoi au venit clienţi care i-au cunoscut prin intermediul re­ţe­le­lor de socializare, care i-au recomandat şi al­tor cunoştinţe. „Lucrurile cresc uşor, sănătos.“

Produsele sunt realizate imediat ce a fost pri­mită comanda, deoarece fondatorii Woodbe nu lucrează cu stocuri, însă capa­citatea de producţie a atelierului poate ajunge la câteva zeci de produse. „Pentru noi a fost o adevărată provocare Woodbe, dar este un consum de energie bun. Durează să realizăm un produs, căci îl facem aşa cum ne-am dori noi să îl primim“, spune Renata Dălălău, care a lucrat mulţi ani în con­ta­bi­li­tate şi care s-a mutat în 2019 din Târgu-Mureş la Piatra-Neamţ.

De altfel, o provocare este să fii şi antreprenor, consideră Daniel Chindea, pentru că trebuie să ai nişte noţiuni despre marketing, comunicare eficientă şi design. El şi-a început cariera ca învăţător, iar ulterior a fost fotograf şi sociolog şi spune că „poţi face orice îţi propui dacă înveţi mereu, ca la şcoală“.

„Faptul că merge azi afacerea, ne face să credem că putem să mergem mai departe. (...)Ceea ce ne mişcă este bucuria celui care cumpără de la noi. Ştim că totul este făcut de mână noastră şi avem o bucurie cu care facem produsele“, afirmă antreprenorul.

În prezent, produsele sunt comercializate prin intermediul propriului magazin online, pe paginile de Instagram şi Facebook, dar sunt discuţii pentru listarea unor produse într-un marketplace dedicat producătorilor români. „Ne adresăm nevoilor de produse pentru casă, un colţ de fotografii, o lampă de perete, cutiuţe pentru anumite nevoi, poliţe, proiectăm produse noi împreună cu clientul. Provocările sunt binevenite.“

Pentru anul 2020, fondatorii Woodbe estimează o cifră de afaceri de 25.000 de euro şi îşi doresc să rămână la un nivel ponderat al vânzărilor şi să angajeze alţi oameni pe măsură ce comenzile vor creşte, pentru că îşi doresc să transmită clienţilor „bucuria cu care sunt făcute produsele“ în atelierul Woodbe din Piatra Neamţ. „În cinci ani vedem businessul mai înţelept, cu o serie de produse bune, care să ne reprezinte, care să atragă oameni care ne seamănă şi care să răspundă cel mai bine nevoilor lor. Vrem ca businessul să rămână suficient de mic încât să îl putem gestiona“, a încheiat Daniel Chindea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

⇒Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania