Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ramona Roman a intrat din avocatură în business după ce a investit peste 50.000 de euro în brandul de haine pentru copii Charmony

31.08.2020, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

Cei care îşi doresc un business trebuie să înceapă, să se pregătească şi să nu mai stea foarte mult pe gânduri.

Antreprenoarea Ramona Roman, de profesie avocat, a decis în 2019 să înceapă propriul business de haine pentru copii, inspirată de cele două fete ale sale. Astfel a luat naştere Charmony, după o investiţie de 53.000 de euro, iar planurile fondatoarei sunt de extindere a echipei şi a comenzilor.

„Charmony a început în vara anului 2019. A început de la fetele mele Rebeca şi Anastasia, ele au fost cele care m-au inspirat şi mi-au dat curajul să intru în această provocare. Nu sunt de meserie designer. Sunt avocat, mamă, am avut o dorinţă şi cele două fete îmi dau încredere să merg mai departe“, a povestit Ramona Roman.

Investiţia a fost realizată şi din fonduri nerambursabile şi a presupus branding, utilaje, furnizori, materia primă. În plus, pen­tru realizarea colecţiilor de haine, antre­pre­noarea a deschis şi propriul atelier în Focşani, acolo unde se face creaţia şi producţia propriu-zisă a hainelor. În atelier lucrează şase angajaţi, însă echipa din spatele Charmony implică şi zona de marketing, branding.

„Până acum, au ieşit peste 1.000 de produse pe lună în medie din atelier, avem capacitate de producţie. Am avut solicitări pe  partea de uniforme, acolo am colaborat şi cu alte fabrici. Categoria de vârstă este de la zero luni până la 12 ani. De curând am lansat o colecţie şi realizăm hăinuţe şi pentru băieţi. Noi când am început businessul am început cu hăinuţe doar pentru fete“, a mai spus Ramona Roman.

Pentru a se diferenţia în piaţă, antrepre­noarea care a pus bazele Charmony a mizat pe conceptul de produse reversibile, adică haine cu două feţe, ca o soluţie pentru părinţi atunci când copiii se murdăresc şi nu au posibilitatea să schimbe hainele.

Produsele Charmony pot fi găsite pe site-ul companiei, dar şi pe reţelele sociale şi pe trei platforme online. De altfel, zona online a fost în targetul antreprenoarei pentru a dezvolta brandul de haine pentru copii.

Pandemia de Covid-19 a afectat inclusiv brandul Charmony, prinzând compania în plin proces de lansare a co­lecţiilor.

„Ni s-au dat peste cap planurile şi am încercat să găsim soluţii rapid. Am decis să ne reorientăm şi să creăm pentru cei din prima linie produse precum măşti, combi­nezoane, halate de unică folosinţă. Această perioadă a fost pentru toate societăţile din România o provocare şi îţi demonstrează de ce eşti capabil. Am continuat cu ce am început, cu lansarea colecţiilor“, a explicat fondatoarea companiei.

Cifra de afaceri a Charmony de la des­chidere, de la jumătatea anului 2019, până în prezent a ajuns la 50.000 de euro, o ţintă pe care antreprenoarea o aştepta în trei ani de activitate.

Ramona Roman spune că învăţarea permanentă este cheia în a deschide un busi­ness, ea participând la diverse cursuri pentru a se specializa, mai ales că designul nu  este domeniul său de activitate.

„Sunt avocat, este un domeniu care îmi place, dar am avut contact şi cu mediul de afaceri. Am mers la multe cursuri pentru că eu cred că nu poţi să conduci o echipă de oameni fără să te pregăteşti. Este nevoie de multe cursuri care să te înveţe cum să conduci un business. Cei care îşi doresc trebuie să înceapă, să se pregătească şi să nu mai stea foarte mult pe gânduri“, a mai spus Ramona Roman.

Românii au cheltuit 367 de milioane de euro în 2018  pe haine pentru copii, cu aproape 10% mai mult decât în 2017, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euro­monitor.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania