Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ramona Păun a luat 40.000 de euro prin Start-Up Nation pentru un atelier în Piteşti unde usucă zilnic 200 de kilograme de fructe

12.10.2019, 00:10 Autor: Florentina Niţu

Fructele uscate şi deshidratate sunt apoi comercializate sub brandul Natural Sins în peste 60 de locaţii din ţară.

Ramona Păun a dezvoltat în Piteşti o mică afacere în pro­duc­ţia de fructe uscate şi des­hi­dratate pornind de la ne­vo­ia de a le oferi copiilor săi gustări sănătoase, la un preţ accesibil. Şi-a propus să facă poame în propria fabrică, pe care a construit-o cu fonduri guvernamentale în proporţie de 70% (40.000 de euro fi­nan­ţare prin Start-Up Nation) şi 30% fonduri pro­prii (17.000 de euro). „Am fost în Londra şi căutând pe rafturile magazinelor am văzut un produs similar, aşa mi-a venit ideea să-l fa­cem şi noi. Luăm fructe de la producători lo­cali, le uscăm în fabrica noastră, ulterior le am­balăm şi le distribuim în diferite magazine. Am vrut să sprijinim şi producătorii locali de fructe, mai ales că la noi în Argeş sunt mulţi“, po­vesteşte Ramona Păun, fondatoarea bran­dului Natural Sins.

În august 2018 Ramona Păun s-a asociat în acest business cu un prieten, Andrei Raicu, cu experienţă în zona din FMCG şi retail. Apoi în dezvoltarea brandului s-a implicat şi un al treilea acţionar, George Liloiu.

„Este un produs nou, necunoscut, clienţii sunt puţin reticenţi, dar nici brandurile mari nu au avut succes din prima. Vrem să creştem numărul de clienţi constant şi vrem să fim în cât mai multe locaţii. Practic, să ne dezvoltăm în acest sens. Un business de producţie se dezvoltă prin volume“, spune Andrei Raicu, unul dintre asociaţii afacerii Natural Sins.

Zilnic, în fabrica din Piteşti pot fi proce­sa­te 200 de kilograme de fructe, din care re­zultă 20 de kilograme de poame (mere uscate). Acestea sunt ambalate şi distribuite în pungi care au 40 de grame şi costă în medie 6 lei. Produsele sunt vândute prin inter­me­diul propriului site al companiei, prin inter­me­diul platformei Naturalia, în farmaciile Bebe Tei sau în reţeaua de cafenele Tucano Coffee. În total, brandul Natural Sins ajunge în prezent în peste 60 de locaţii, dar cei trei aso­ciaţi sunt în discuţii cu un lanţ mare de magazine pen­tru a se lista la raft, prin producţia de marcă privată.

„În prezent, avem patru angajaţi. Iniţial am început singură să învăţ procedeul. Este o muncă frumoasă şi nu foarte grea. Este ca o terapie pentru mine când fac asta. Este un proiect de suflet, în care am investit mult timp şi pasiune. Nu am avut experienţă anterioară, dar tatăl şi soţul meu au, pentru că ei sunt antreprenori“, ex­pli­că Ramona Păun.

Ea adaugă că majoritatea etapelor de realizare a produselor sunt automate, însă toate etichetele sunt puse manual.

În gama de produse a companiei se găsesc fructe deshidratate, precum mere,  pere, mere cu sirop de agave şi susan, mere cu sirop de agave şi cocos sau cu ananas ori mixuri de fructe deshidratate. Antreprenorii spun că cererea este în creştere şi îşi propun ca în viitor să livreze produsele chiar şi în afara ţării.

Ramona Păun spune că a ales numele brandului din dorinţa de a aduce pe piaţă gustări „care sunt atât de bune încât par „dăunătoare“, când ele sunt de fapt chiar sănătoase. „Atunci când am ales numele am verificat la OSIM şi OHIM, iar el nu exista pe piaţa europeană sau din România. În căutările noastre iniţiale nu am găsit nimic pe internet legat de un brand similar“, explică antreprenoarea din Argeş. Informaţiile din mediul online arată că în Costa Rica există un producător cu un brand similar în ceea ce priveşte denumirea şi obiectul de activitate.

Brandul Natural Sins este deţinut de compania Asia Pacific SRL, cu o cifră de afaceri de 15.000 de lei în 2018, potrivit datelor de pe platforma confidas.ro. Pentru compania din Argeş, 2019 este însă primul an de activitate completă, în care vânzările sunt estimate să ajungă la 40.000 de lei, potrivit datelor oferite de acţionari.

„Până la sfârşitul lui 2019 ne dorim să avem vânzări de 10.000 de pungi.  Anul trecut am făcut un tur prin ţară pentru parteneriate, în Timişoara, Cluj şi Iaşi pentru a ne dezvolta. Ne dorim să creştem, să pună ochii pe noi o companie din afară şi să vindem“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania