Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Pandemia a reprezentat o oportunitate pentru trei tineri din Bucureşti, care au fondat Nuaj, un foodtruck cu sendvişuri şi urmează să deschidă un restaurant

28.09.2021, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Businessul funcţionează din luna februarie a acestui an, iar investiţia totală a ajuns la 20.000 de euro, din care 12.000 de euro a fost costul total al foodtruck-ului.

Trei tineri din Bucureşti au văzut oportunitatea în criză şi au ales să îşi deschidă propriul business cu sendvişuri. Nuaj, un foodtruck din Bucureşti fondat de Anca Maria Cercelaru, Cristian Mărcuşanu şi Florin Dumbravă, a fost deschis în luna februarie, iar ambiţia celor trei antreprenori este să deschidă un restaurant în Capitală.

Anca Maria Cercelaru şi Florin Dumbravă au fost angajaţi în domeniul HoReCa timp de mai mulţi ani şi au rămas fără locuri de muncă din cauza efectelor pandemiei, ceea ce i-a determinat să treacă de cealaltă parte a baricadei şi să îşi pornească propriul lor business. Experienţa lor ca angajaţi în HoReCa i-a ajutat să înţeleagă piaţa astfel încât să le fie mai uşor în deschiderea Nuaj. Cristian Mărcuşanu încă  lucrează ca inginer mecanic.

„Am deschis Nuaj anul acesta în februarie, am încercat să livrăm cu bucătăria noastră de catering prin zona Berceni, dar nu a mers foarte bine. Am rămas doar cu rulota noastră, Graziella o cheamă, apoi ne-am găsit un spaţiu ca să facem o terasă. Vindem mâncare, sendvişuri în special, produse de patiserie şi brutărie, cât şi băuturi. Încercăm să acoperim totul“, spune Anca Maria Cercelaru. Nuaj are o varietate de sendvişuri, fie cu diverse tipuri de carne, fie vegane, astfel că cel mai popular sendviş este cel vegan care iese în evidenţă prin pâinea verde, făcută din spanac şi busuioc, şi chiftelele de jackfruit.

De la deschidere şi până în prezent Nuaj a fost prezent la două festivaluri, însă antreprenoarea este de părere că dacă nu ar fi fost pandemia, ar fi putut participa la mai multe festivaluri, unde ar fi fost prezenţi cu foodtruck-ul. Miruna Diaconu

Rulota nu are o zonă stabilă, acolo unde oamenii pot merge mereu să îşi cumpere de mâncare, antreprenorii folosind-o doar în cadrul festivalurilor sau al evenimentelor.

Investiţia în business i-a ajuns pe cei trei antreprenori 20.000 euro, însă, costurile cu personalul sunt reduse având în vedere că doar ei se ocupă de business, dar în viitor se gândesc să îşi mărească echipa.

„Eu mă ocup de partea de bar, Florin se ocupă de bucătărie, iar Cristian de partea tehnică. Noi am început de la zero şi facem totul singuri. Am luat rulota de la Roma, iar ca să scădem costurile am amenajat-o noi, ne-a costat în total cam 12.000 euro“, explică Anca Maria Cercelaru.

În următoarea lună cei trei antreprenori au în plan să deschidă un restaurant care se va numi Garaj by Nuaj, iar pe lângă partea de bucătărie şi bar, locaţia va avea o terasă generoasă unde oamenii vor putea să vadă lucrările mai multor artişti de street art.

Planurile pentru noua locaţie este să se adreseze nu doar tinerilor, ci oamenilor de toate vârstele, iar Anca Maria Cercelaru spune că în zilele de duminică au în plan să organizeze evenimente în care să se gătească mâncare la ceaun, în faţa oamenilor.

De asemenea, ca planuri de dezvoltare, tinerii doresc să îşi mai cumpere o rulotă pentru a putea merge la festivaluri cu două truck-uri, unul de mâncare şi unul de băuturi.

Antreprenorii îşi achiziţionează în prezent produsele pentru realizarea sendvişurilor de la lanţurile de retail, însă, caută să colaboreze cu producători locali, pentru a le putea oferi oamenilor sendvişuri doar din produse româneşti, susţinând altfel şi producţia autohtonă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de icroîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania