Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Oana Ţepelin a transformat pasiunea pentru gătit în atelierul de torturi MagiCake şi aşteaptă afaceri de 25.000 euro în 2021

13.03.2021, 10:30 Autor: Georgiana Mihalache

„Pasiunea mea pentru dulciuri şi, în general, pentru gătit vine tocmai din copilărie. Am învăţat de la mama, şi-apoi m-am perfecţionat singură, în propria bucătărie.“

MagiCake, atelier de torturi personalizate şi de deser­turi artizanale din Bucu­reşti, a început din dorinţa antreprenoarei Oana Ţe­pe­lin de a avea propriul business în care să folosească experienţa sa în bucătărie. După o investiţie de 20.000 de euro, în plină pan­demie, în 2020, MagiCake a primit primele comenzi.

„Pasiunea mea pentru dulciuri şi, în general, pentru gătit vine tocmai din copi­lărie. Am învăţat de la mama, şi apoi m-am perfecţionat singură, în propria bucătărie, până când hobbyul mi-a devenit un mod de viaţă. Magicake s-a deschis în martie-aprilie 2020, când întreaga omenire intra în lockdown“, a povestit Oana Ţepelin. Ea a precizat că nu a avut experienţă în antre­prenoriat, lucrând într-o multinaţională timp de zece ani. Legătura ei cu zona de bucătărie a început însă, când a fondat alături de nişte prieteni site-ul culinar bucătăraş.ro, unul din­tre cele mai cunoscute site-uri pentru reţete.

Pentru a porni MagiCake, deşi lucrase anterior la mii de reţete, Oana Ţepelin a mai luat nişte cursuri de cofetărie şi a practicat în câteva laboratoare pentru a se perfecţiona.

Apoi, după o investiţie de 20.000 euro din fonduri proprii în amenajarea, dotarea şi autorizarea atelierului, businessul a pornit la drum. „Ne-a avantajat faptul că MagiCake a fost gândit din start ca un atelier care să lucreze doar cu precomenzi. Magicake nu este o cofetărie clasică, nu avem vitrină, nu vindem pe loc, nu avem nimic gata făcut. Totul e proaspăt şi se face doar la comandă, de preferat cu 24-48 de ore înainte. Sigur, n-a fost uşor să pornim o afacere într-o perioadă cu atât de multe restricţii şi temeri. Dar poate a fost mai bine, am avut timp să facem lucrurile pe îndelete, fără presiune“, a mai spus Oana Ţepelin. Ea precizează că oamenii apreciază produsele, lucru care îi determină să se întoarcă pentru comenzi. Cele mai căutate produse MagiCake sunt torturile Pavlova, Ferrero Rocher, Medovik, Carrot Cake, Tropical sau Choco-berry. Iar în perioadele de sărbători produsele specifice atrag clienţii, cum ar fi cozonacii.

În cazul torturilor personalizate, Oana Ţepelin vorbeşte înainte cu clienţii pentru a afla detaliile pentru a crea povestea tortului respectiv.

„Acesta e marele avantaj al unui atelier de deserturi artizanale, nu suntem blocaţi în tipare, ci ne adaptăm, inovăm, experimen­tăm“, a mai spus antreprenoarea.

Atelierul MagiCake este ân zona Timpuri Noi – Nerva Traian în Bucureşti, iar comen­zile vin exclusiv online. Deşi businessul s-a născut în plină pande­mie, antreprenoarea explică faptul că accen­tul pe online a ajutat afacerea să crească şi să ajungă la break-even încă din primul an de funcţionare.

„Revenirea la normal ar aduce o extra-creştere, pentru că vor reapărea evenimen­tele, probabil se vor repopula birourile, se vor înmulţi petrecerile, şi atunci, normal, cererea pentru torturi şi prăjituri la comandă va fi mai mare. Iar noi vom fi pregătiţi şi pentru petreceri acasă ori la birou, şi pentru candy-baruri la evenimente, şi pentru orice va fi nevoie“, a mai explicat Oana Ţepelin.

Targetul pentru 2021 este să depăşească cifra de afaceri de 25.000 euro, iar antreprenoarea spune că vrea să crească organic, cu paşi mici.

„Ne propunem să creştem, dar sigur nu mă văd transformând Magicake într-o bandă rulantă de deserturi făcute să fie la număr. Prefer calitatea, nu cantitatea. Clienţii mulţumiţi sunt afacerea noastră“, a mai spus fondatoarea MagiCake.

Un tort marca MagiCake costă în jur de 100-120 lei pe kilogram, iar un cozonac este 75 lei. Antreprenoarea care a pornit businessul se ocupă singură de tot procesul de producţie, până la comenzi.

„Mă încarcă pozitiv feedbackurile celor care cumpără torturi şi prăjituri de la Magicake, mulţumirea lor mă împlineşte şi face să merg înainte cu optimism“, a mai spus Oana Ţepelin.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania