Afaceri de la zero
Pentru gama de produse Sitemile pe care au dezvotat-o până acum, preţurile pornesc de la 100 de dolari şi urcă până la zeci de mii de dolari, în funcţie de ce îşi doresc clienţii.

Afaceri de la zero. Oamenii din spatele interfeţelor. Cum au reuşit doi antreprenori să îşi construiască o afacere pornind la drum doar cu un calculator

10.07.2021, 15:44 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Alexandra şi Andrei Saioc au pornit în business cu un calculator. Pe o piaţă încă puţin dezvoltată, un computer simplu era suficient pentru ceea ce îşi propuseseră ei să facă: să creeze site-uri. Anii au trecut, piaţa a crescut, aşa că şi recuzita lor s-a extins. Iar Sitemile, afacerea lor, a prins rădăcini şi a ajuns la venituri de peste jumătate de milion de lei.

Gama noastră de proiecte este destul de largă, oferim de la scripturi de teme care se pot instala astfel încât site-ul să fie gata de folosit în cinci minute, până la creare de site-uri sau aplicaţii web care au în spate o mulţime de funcţionalităţi complexe. De curând, oferim clienţilor şi posibilitatea de a dezvolta aplicaţii mobile native şi mulţi sunt interesaţi de acest serviciu”, povestesc cei doi antreprenori.

Ideea a pornit de la Andrei Saioc, care, de 18 ani, lucrează cu clienţi din domeniul IT. A început ca freelancer, apoi s-a angajat într-o companie din Anglia, pentru ca ulterior să pornească pe cont propriu. Aşa i-a venit ideea de a crea teme de Wordpress pentru cei care au nevoie de un site pentru proiectul lor. Astăzi, în Sitemile sunt asociaţi atât Andrei, de profesie inginer, cât şi soţia lui, economist la bază.

„La început, piaţa nu era atât de competitivă şi un simplu calculator cât de cât performant era suficient pentru ce aveam noi nevoie să facem. Cu timpul, calitatea produselor şi a serviciilor noastre a crescut, a apărut şi competiţia, iar investiţiile au fost necesare. Nu avem o sumă exactă, dar în timp s-au adunat câteva sute de mii de euro”, spune familia Saioc.

Ca rezultate financiare, Sitemile a atins anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 590.000 de lei, cu un profit de 308.000 de lei şi trei angajaţi. Planul celor doi antreprenori este ca, la sfârşitul acestui an, echipa să ajungă să numere şapte oameni, portofoliul de produse să crească, la fel ca cel de proiecte personale.

„Chiar şi pe o piaţă suprasaturată cum e cea de IT, sunt mici goluri pe care noi avem posibilitatea să le umplem.”

Pentru gama de produse Sitemile pe care au dezvoltat-o până acum, preţurile pornesc de la 100 de dolari şi urcă până la zeci de mii de dolari, în funcţie de ce îşi doresc clienţii. Cine sunt ei? Paleta este şi ea variată, cuprinzând de la antreprenori din domeniul agriculturii până la alţi dezvoltatori de site-uri.

Alexandra şi Andrei Saioc se numără printre acei „norocoşi” al căror domeniu de activitate nu a fost foarte afectat de pandemie, ba chiar dimpotrivă. Aşa că businessul lor a mers foarte bine chiar şi în 2020. Nu totul este roz însă.

„Forţa de muncă este o reală problemă, pentru că oamenii s-au obişnuit să lucreze de acasă şi cu greu acceptă să vină la birou, chiar şi în sistem hibrid, iar noi ne dorim să avem o echipă cât mai închegată, care să se cunoască fizic, respectând măsurile de siguranţă, evident. De asemenea, din cauza pandemiei, a crescut numărul celor care lucrează în IT, dar, în acelaşi timp, a scăzut şi calitatea”, adaugă fondatorii Sitemile.

Alexandra şi Andrei Saioc se numără printre acei „norocoşi“ al căror domeniu de activitate nu a fost foarte afectat de pandemie, ba chiar dimpotrivă.



 

Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

Delish Cosmetics – brand de cosmetice (Cluj-Napoca)

Fondatoare: Roxana Mariţa

Investiţie iniţială: 40.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 62.000 de lei (13.000 de euro)

Prezenţă: online, câteva magazine din Cluj


Weevle Books – cărţi personalizate pentru copii (Cluj-Napoca)

Fondatoare: Mădălina Mirăştian

Investiţie iniţială: peste 40.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 60.000 de lei (12.500 de euro)

Prezenţă: online


Constantin & The Bees – producţie de miere (Oneşti)

Fondatori: familia Anicăi

Investiţii: 3.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 5.000 de euro

Prezenţă: băcănii din Bucureşti, Oneşti, Mangalia, online


Pasiune şi tradiţie – atelier de lenjerii brodate (comuna Bertea, jud. Prahova)

Fondatoare: Florentina Negoescu

Cifră de afaceri în 2019: 31.000 de lei (circa 6.500 de euro)

Prezenţă: târguri, online


Pur.Clothing – brand de haine (Timişoara)

Fondatoare: Roxana Puriş

Investiţie iniţială: 50.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 60.000 de euro

Prezenţă: naţională



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania