Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Nisrin Stoica şi Ramona Dincă au creat Kids Chef Academy, un proiect de academie culinară care se extinde cu un spaţiu outdoor în apropierea Bucureştiului

09.04.2021, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ Părinţii pot opta pentru ateliere de weekend sau pentru tabere de până la 5 zile.

Nisrin Stoica şi Ramona Dincă au fondat proiectul Kids Chef Academy, în cadrul HoReCa Culinary School – o instituţie de formare profesională pentru tineri şi adulţi în domeniul ospitalităţii –, prin care îşi propun să îi aducă mai aproape de lumea gastronomiei pe micii pasionaţi de gătit. Astfel, la Kids Chef Academy sunt organizate tabere şi ateliere de câte 5 şi respectiv 1-2 zile, în care copiii cu vârsta între 8 şi 17 ani trec printr-o călătorie culinară şi învaţă atât tehnici de gătit, cât şi noţiuni teoretice despre gastronomie.

„Vara trecută, după luni întregi de stat în casă, cu ore online, jocuri pe computer şi înstrăinarea lor unii de alţii, ne-am gândit să-i scoatem pe copii din starea aceasta şi să-i aducem la noi“.

O grupă de lucru în cadrul academiei este formată din 12 copii, iar aceştia sunt împărţiţi în două categorii de vârstă – 8-12 ani şi 13-17 ani – pentru a fi posibilă efectuarea unor programe diferite, în funcţie de vârstă şi abilităţi.

Până în prezent, susţine Nisrin Stoica, circa 100 de copii au trecut pragul academiei prin intermediul taberelor.

Totodată, la atelierele organizate la Kids Chef Academy, pe teme precum decoratul, realizarea minicozonacilor sau a căsuţelor din turtă dulce, într-o lună participă 30-60 de copii.

Costurile acestor cursuri, după spusele celor două fondatoare, variază în funcţie de atelierele dorite. Pentru atelierele de o zi, părinţii plătesc între 185 şi 200 de lei, iar pentru tabere, preţul diferă în funcţie de durata acestora.

Nisrin Stoica mai spune că activitatea academiei se desfăşoară în spaţiile pe care le deţin în cadrul HoReCa Culinary School, unde se află două laboratoare complet utilate: unul de bucătărie şi altul de cofetărie.

Investiţia în aceste laboratoare a depăşit 150.000 de euro, iar în ceea ce priveşte strict activitatea Kids Chef Academy, ea susţine că cele mai importante investiţii, de peste 10.000 de euro, au mers către partea de marketing şi promovare. Alexandra Matei

„Investiţiile continuă pentru că vrem să dedicăm un spaţiu outdoor, în apropierea Bucureştiului, care va putea acomoda mai mult de 12 copii şi care va fi gata în vară. Vrem să dedicăm un etaj în cadrul HoReCa Culinary School strict pentru activitatea academiei şi lucrul cu copiii. Aceasta se va duce către 80.000 de euro. Ne propunem să organizăm şi excursii culinare de o zi, în care ei să vadă, spre exemplu, şi partea de agricultură“.

Cele două fondatoare ale academiei sunt încrezătoare şi spun că estimările pentru perioada următoare sunt pe un trend pozitiv. La finalul lui 2021, acestea se aşteaptă să atingă o cifră de afaceri de 100.000 de euro.

Businessul a spart graniţele Capitalei, întrucât acestea susţin că la cursurile organizate în cadrul academiei vin copii din mai multe oraşe, precum Urziceni, Ploieşti sau chiar Suceava.

De asemenea, Nisrin Stoica menţionează că îşi doreşte să ducă businessul cât mai mult în această direcţie şi să iasă la nivel naţional.

Proiectul Kids Chef Academy a fost, pentru Ramona Dincă, una dintre cele două fondatoare, care vine din domeniul educaţiei, o confirmare a faptului că a lucra cu copiii este despre creativitate, libertate şi comunicare.

„Primul meu job a fost la o şcoală şi un after-school, atunci când lucrurile erau foarte stricte în sistemul educaţional. Apoi, a venit ideea de Kids Chef Academy. Am înţeles că problema nu era că nu îmi plăcea să lucrez cu copiii, ci că nu reuşeam să exprimăm toată creativitatea. Prin Kids Chef Academy mi-am dat seama că sistemul educaţional clasic nu îţi dă posibilitatea să faci toate lucrurile frumoase şi creative pe care ţi le doreşti cu copiii“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania