Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Nicolae şi Raluca Popa au construit Cabana Ted’s, o casă de tip A-frame în care au investit circa 100.000 de euro şi aşteaptă ca vara aceasta gradul de ocupare să fie de 70%

27.06.2021, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ Ideea acestui proiect le-a venit încă din 2010, însă cei doi antreprenori au reuşit să înceapă construcţia abia anul trecut în luna mai, iar cinci luni mai târziu cabana a fost ridicată.

Nicolae şi Raluca Popa, doi antreprenori din judeţul Alba, au construit Cabana Ted’s, o unitate de cazare de tip A-frame în care au investit circa 100.000 de euro, iar pentru vara aceasta estimează un grad de ocupare de 70%. Construcţia cabanei a început în luna mai a anului trecut şi a fost finalizată în luna septembrie.

„Noi ne-am gândit prin 2010 la acest proiect şi ne-a luat ceva până să îl punem în aplicare. Proiectul l-am început în momentul când a izbucnit pandemia şi am avut mai mult timp disponibil, în mai anul trecut am început construcţia şi în septembrie a fost gata. Am investit în jurul sumei de 100.000 de euro, bani care au mers către construcţie, teren, drum de acces, curent”, spune Nicolae Popa, proprietarul Cabanei Ted’s. Iniţial, cabana a fost construită pentru a fi casa de vacanţă a soţilor Popa, însă ulterior cei doi au luat decizia de a o deschide şi către turiştii doritori să vină în localitatea Vălişoara, judeţul Alba. Astfel, construcţia cabanei a fost finalizată în luna septembrie, însă primii turişti au ajuns la Cabana Ted’s în perioada sărbătorilor de iarnă.

„A fost un moment de cumpănă înainte de sărbători, când am luat decizia să primim turişti. Înainte de sărbătorile de iarnă, planurile noastre s-au schimbat, nu mai stăteam să facem sărbătorile la cabană şi am zis că este păcat pentru că există cerere din partea unor cunoştinţe să îşi facă sărbătorile acolo”, explică Nicolae Popa. De la primii turişti, cererea a tot crescut, iar oamenii care ajungeau la Cabana Ted’s fie veneau prin recomandările celor care au mai fost, fie găseau unitatea de cazare pe reţele de socializare. Astfel, în primele trei luni ale anului gradul mediu de ocupare a fost de 70%, iar pentru vara aceasta cei doi antreprenori se aşteaptă la un grad de ocupare similar. Capacitatea maximă de cazare a cabanei este de 12-14 persoane, însă Nicolae Popa spune că în prezent primesc doar 10 persoane pentru a oferi oamenilor care vin o mai mare intimitate.

Cabana se închiriază integral, iar preţul de cazare variază în funcţie de perioada săptămânii şi de sezon. Astfel, cabana se închiriază minim două nopţi, iar preţul porneşte de la 1.400 lei în timpul săptămânii până la 1.800 lei în weekend, în extrasezon. În sezonul de vară, turiştii pot rezerva trei nopţi de cazare şi primesc o noapte gratuit, iar preţul începe de la 1.800 lei în timpul săptămânii şi ajunge la 2.200 lei în weekend.

Nicolae Popa spune că cele mai mari provocări pe care le-a întâmpinat el ca antreprenor au fost bugetul şi constructorii.  „Sfatul meu pentru un antreprenor la început de drum este să găsească o firmă de construcţii care îi predă proiectul la cheie, dacă are în plan construcţia unei cabane, dar şi să dispună de un back-up al bugetului de minim 15-20%, pe lângă planurile pe care le are”, explică Nicolae Popa. Una dintre cele mai mari provocări ale antreprenorului au fost găsirea unui contructor care să dorească să se implice într-un astfel de proiect, însă Nicolae Popa a hotărât să îşi facă singur proiectul, ulterior găsind o companie care s-a ocupat de construcţia cabanei.

 

Cabana se închiriază minim două nopţi, iar preţul porneşte de la 1.400 lei în timpul săptămânii până la 1.800 lei în weekend, în extrasezon.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania