Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Miruna şi Andreea Toanchină produc zilnic torturi raw vegane sub brandul Rawmantic şi aşteaptă vânzări de 120.000 de euro

10.02.2021, 00:07 Autor: Livia Gheorghe

Două surori, un joc de cuvinte în alegerea numelui, multă ambiţie şi certitudinea că vor să fie antreprenoare, aşa ar putea să arate reţeta brandului Rawmantic, un atelier de prăjituri şi torturi fără zahăr din Bucureşti care îşi propune să se dezvolte prin franciză în toată ţara.

Miruna Toanchină avea 20 de ani în 2019, când a preparat un tort sănătos pentru cine­va drag, a urmat o postare pe o reţea de socializare şi pri­mul client care a întrebat de preţ.

„Prietenii mă întrebau de unde am cum­părat tortul şi erau uimiţi când le spu­neam că eu l-am făcut. A doua zi am deschis o pagină pe un site de socializare unde să pos­tez torturi fă­cute de mine, fix cu numele de Rawmantic. Pentru nume m-am gândit la fap­tul că mă con­si­der o fire romantică, torturile fiind raw ve­ga­ne, e cumva un joc de cu­vinte. După ceva timp am primit un tele­fon de la o persoană care mă în­treba cât ar cos­ta tortul, eu nu ştiam ni­mic despre preţuri, vân­zări, aşa că am spus 100 de lei. Nu am făcut nici­un ban din acel tort, dar cumva aşa a în­ceput toa­tă po­vestea“, po­ves­teşte Miruna Toan­chină, co­fon­datoarea Rawmantic.

Miruna Toanchină şi sora sa Andreea spun că „se mândresc“ în pre­­zent cu un portofoliu de peste 1.500 de cli­enţi şi 2.500 de torturi, prăjituri şi bomboane livrate.

Pentru Andreea Toanchină, cofonda­toa­re a brandului, povestea de viaţă a contat în intra­rea în acest business. Ea s-a alăturat afacerii şi din dorinţa de a demon­stra că te poţi bucura de ceva dulce, dar de un produs sănătos, fără zahăr, un pro­dus care să nu-ţi in­flu­enţeze negativ sta­rea de să­nătate.  „În urmă cu zece ani aveam mul­te kilo­gra­me în plus pentru vârsta de atunci, aşa că am decis să fac o schimbare şi să îi ajut şi pe cei­lalţi. Oamenii au nevoie să înteleagă că nu tre­buie să renunţe la dulce, ci să aibă grijă cât mă­nân­­că“, ex­plică Andreea Toanchină, , cofon­da­toarea Rawmantic.

Afacerea celor do­uă surori a început în 2019, când trimiteau tor­turi apro­piaţilor pen­tru a pri­mi feedback, iar aceştia le spu­neau că piaţa din Româ­nia are nevoie de ast­fel de produse. Cele do­uă fondatoare au urmat cursuri online de cofetărie raw vegană în Anglia şi Rusia, pentru că în România acest con­cept nu era foarte dezvoltat. Ele au înce­put prin a face torturi la coman­dă, fix aşa cum îşi doreau clienţii, acum au 10 sortimente de torturi, pră­jituri, protein balls pe care le pro­duc într-un atelier de produc­ţie, nu au încă un spaţiu pentru vânzări.

„La început, oamenii erau destul de reticienţi, nu prea aveau încredere şi nu înţelegeau noţiunea de raw vegan, astăzi oamenii sunt foarte deschişi. Noi nu avem un spaţiu fizic, oamenii trebuie să urmărească totul în online, ceea ce pentru noi este o provocare. Obiectivul nostru pentru sfârşitul anului 2021 este să ne deschidem un spaţiu de vânzare“.

Rawmantic se bazează în prezent pe clientul persoană fizică, mai ales pe familii, pe mame care îşi doresc pentru copiii lor deserturi fără zahăr. Un kilogram de tort costă 160 de lei, iar într-o zi bună din atelierul celor două surori pot pleca 10 torturi pe lângă prăjituri.

Anul 2020 a fost bun pentru Rawmantic pentru că multe dintre cofetăriile clasice au fost închise iar afacerea lor a continuat să livreze torturi şi prăjituri clienţilor, lucru care le-a ajutat pe cele două surori să lege noi relaţii şi să găsească noi clienţi. „Anul 2021 vine cu multe provocări, ne dorim să ne extindem afacerea prin colaborări cu săli de fitness, cafenele şi bistro-uri şi să ajungem la o cifră de afaceri în jur de 120.000 de euro. În trecut am fost prezente cu candy-bar-uri la nunţi, botezuri şi evenimente de business, sperăm să se organizeze mai multe anul acesta“.

Miruna, 22 de ani,  şi Andreea Toanchină, 24 de ani,  spun că nu ar fi preferat să facă altceva decât antreprenoriat, chiar dacă este nevoie de multă muncă.  „Mama noastră ne spunea de mici că trebuie să fim independente şi am avut mare nevoie de asta. Cred că primul milion de euro va veni în trei ani, eu nu văd ca afacerea să rămână doar în Bucureşti, îmi doresc să o dezvoltăm în ţară printr-un sistem de franciză“, concluzionează Miruna Toanchină.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania