Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mihai Dicu produce fotolii sub brandul Pufrelax într-o fabrică din Craiova. Businessul a adus afaceri de 2,2 mil. lei în 2019

14.05.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În fabrica Pufrelax din Craiova lucrează 16 oameni, iar Mihai Dicu intenţionează să-şi extindă echipa.

Mihai Dicu a început să producă primele fotolii de relaxare în 2011, la Craiova, de unde este ori­gi­nar. Avea deja experienţă în an­tre­prenoriat, terminase studiile la Bucureşti şi a simţit nevoia de a por­ni o afacere înapoi acasă. Aşa că l-a cooptat pe vărul lui, Alin Dicu, şi astfel a luat naştere Pufrelax, brandul sub care vin­de fotolii în România şi în Bulgaria şi care i-a adus o cifră de afaceri de peste 2 mi­lioane de lei în 2019.

„Povestea a înce­put ca un hobby. Am pri­mit cadou un foto­liu de genul acesta şi mi-a plăcut foarte mult“, a povestit Mihai Dicu la emisiunea on­line ZF Afaceri de la zero.

Primele investiţii au fost de câteva mii de euro. Businessul a crescut treptat, de la an la an, iar vânzările au ajuns în 2019 la 2,2 milioane de lei, la un număr de fotolii vândute cuprins între 10.000 şi 11.000. În fabrica Pufrelax din Craiova lucrează 16 oameni, iar Mihai Dicu intenţio­nează să-şi extin­dă echipa.

„În 2018 am deschis firmă şi în Bulgaria, exportând brandul Pufrelax şi prinzând rădăcini, astfel încât în 2020 avem speranţa depăşirii pragului de break-even şi acolo. Plănuim să intrăm şi pe piaţa din Ungaria, apoi Polonia. De aseme­nea, listarea pe Amazon este în curs, sperând ca pâ­nă în vară să avem primele vânzări pe acest canal“, spune Mihai Dicu.

Momentan, fotoliile Pufrelax pot fi cumpărate de pe marketplace eMag, dar şi de pe site-ul brandului. Fotoliile sunt confecţionate din imitaţie de piele, din material textil sau din poliester. Un fotoliu pentru copii costă 130 de lei, iar preţurile cresc odată cu dimensiunea, astfel că o canapea king-size ajunge la 3.000 de lei.

După instalarea pandemiei de Covid-19, Mihai Dicu a început să producă şi covoraşe dezinfec­tan­te, ca o modalitate de a răspunde nevoilor actuale din piaţă. De la sfârşitul lunii martie până acum, a vândut circa 3.500 de astfel de covoraşe.

„După ce s-a anunţat că pe 15 mai se vor relaxa măsurile, am primit multe comenzi de la dentişti, medici care au propriile cabinete şi vor să pună astfel de covoraşe la intrare. În funcţie de dimensiuni, covoraşele dezinfectante costă între 50 de lei şi 160 de lei.“

Izolarea oamenilor în case în ultimele săptă­mâni, ca măsură de prevenire a răspândirii corona­viru­sului, a făcut ca şi comenzile de pe site-ul Pufrelax să crească, mai spune Mihai Dicu, astfel că fabrica a lucrat cu motoarele turate.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania