Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mihai Axinte, un actor din Bucureşti, face afaceri de 30.000 de euro din petreceri cu tobe

26.06.2019, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

La o zi de naştere cu 15-20 de copii, preţul minim este de 600 de lei (130 de euro) pentru o oră de eveniment cu tobe.

Mihai Axinte, un actor din Bu­cu­reşti, a pariat pe un business bazat pe eve­nimen­te cu tobe, care i-a adus anul trecut o cifră de afaceri de 30.000 de euro.

„Businessul a fost fondat din pasiune pentru percuţie, teatru, evenimente creative. Am investit în jur de 40.000 de euro şi, pentru că afacerea este în creştere, căutăm să atragem fonduri ca să inovăm cât mai mult“, spune Mihai Axinte, absolvent de teatru.

El a intrat în lumea antreprenoriatului în urmă cu peste zece ani. La început, a mers în tabere pentru copii şi a continuat, în paralel, să se dezvolte pe partea de percuţie. Apoi a decis să îmbine cele două pasiuni – copiii şi tobele – sub forma unui business, sub numele Interstellar Events.

„Am început cu o singură tobă şi cu pasiunea pentru percuţie. De la un eveniment la altul, am mai cumpărat tobe, iar acum am ajuns la 50.“

În prezent, evenimentele – care au în centrul atenţiei teatrul şi instrumentele mu­zicale, în special tobele – se adresează atât copiilor, cât şi adulţilor. Astfel, Interstellar Events a creat de-a lungul tim­pului eveni­men­te atât pentru grădiniţe şi petreceri pri­vate, cât şi pentru teambuildinguri şi petreceri corporate.

Compania lui Mihai Axinte funcţionează pe bază de colaborări, astfel că are 90 de colaboratori care contribuie la desfăşurarea evenimentelor, în condiţiile în care, de multe ori, trebuie să fie prezenţi în locuri diferite la ace­eaşi oră. Toţi sunt absolvenţi de actorie, de şcoli de arte – secţia Percuţie sau de Conservator.

„Visul meu este că poate peste ani, vor veni doi-trei mari toboşari care vor spune că eu le-am deschis drumul către această pasiune. Nu e vorba doar despre distracţie la evenimentele noastre, ci şi despre co­ordonare şi memorie“, mai spune Mihai Axinte.

Practic, echipa merge la petrecerea copiilor oriunde ar fi ea, în apartament, la curte sau la locul de joacă. Din recuzită fac parte mai multe instrumente – tamburine, maracas, clopoţei – despre care copiii învaţă cum se numesc, totul sub formă de joacă. În scenariu sunt implicaţi şi părinţii.

„Facem ritmuri africane, iar eu stau la setul de baterie, unde copiii aud ritmul ca să îl poată urma. La final, fiecare copil, în frunte cu sărbătoritul, face câte un solo la setul mare de baterii.“

De regulă, pentru ca evenimentul să fie reuşit este nevoie de minimum zece copii care să participe şi să creeze atmosfera necesară. Limita minimă de vârstă este de trei ani pentru evenimentele cu tobe mici, africane, iar pentru lecţiile de baterie – pe care de asemenea le susţine Mihai Axinte – este recomandat ca cei mici să aibă minimum şapte ani.

„La o zi de naştere micuţă, cu 15-20 de copii, preţul minim este de 600 de lei pentru o oră“, spune Mihai Axinte.

În ultimii ani, de când a fost implementat programul Şcoala Altfel, şi activitatea companiei Interstellar Events s-a intensificat în această perioadă a anului. Nu doar Bucureştiul este pe listă, ci şi oraşele din restul ţării şi chiar Bulgaria, unde Interstellar Events a mers cu tobele la petreceri.

Pentru dezvoltare, Mihai Axinte vrea să atragă în continuare fonduri prin Start-Up Nation. Scopul este să mai cumpere tobe şi alte echipamente necesare în desfăşurarea evenimentelor, precum sisteme de sonoriza­re sau microfoane.

 

Intraţi pe platforma  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania