Caută doar în titlu
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Marius Strătilă organizează experienţe montane pe bicicletă, prin proiectul Massif Experience. „Vara trecută, 95% dintre turiştii mei au fost străini“

02.07.2020, 00:07

Cea mai aglomerată lună este septembrie, iar cele mai libere sunt noiembrie şi decembrie în calendarul Massif Experience.

Marius Strătilă a început în ur­mă cu câţiva ani să ghi­deze oameni în zonele mon­tane din România, atât vara, cât şi iarna. Impul­sio­nat de prieteni să transforme această activitate într-o afacere, a înfiinţat în mai 2019 firma prin care operează Massif Experience, un proiect cu activităţi pentru petrecerea timpului liber la munte în sezonul cald, dar şi în cel rece.

„Am început să am cereri să ghidez oa­me­nii şi aveam de-a face cu destul de mulţi străini. Moun­tain bike-ul era activitatea mea prin­ci­pală vara, iar iarna era splitboardingul (un mod de a urca pe munte iarna, cu splitboardul – n. red.). Prietenii mi-au sugerat să fac cursuri de ghid montan“, a povestit Marius Strătilă, la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Oamenii care apelează la Massif Expe­ri­ence sunt, de cele mai multe ori, pasionaţi de astfel de activităţi şi mai puţini sunt amatorii care nu au mai încercat niciodată să meargă cu bicicleta pe poteci de munte. De altfel, aşa îşi şi doreşte Marius Strătilă să fie publicul său.

„Oamenii care vin la noi vor să încerce altceva decât obişnuitele Bran, Peleş sau staţiu­nile. Sunt experimentaţi sau au expe­rienţă medie şi sunt deja în căutarea uneia dintre experienţele pe care le oferim noi.“

Cea mai aglomerată lună este septem­brie, iar cele mai libere sunt no­iem­brie şi decembrie în calenda­rul Massif Expe­rience. Vizaţi sunt munţii din jurul Braşovului – Făgăraş, Piatra Craiului, Bucegi, Postăvaru, Tâmpa, Ciucaş şi Piatra Mare.

„În general, este nevoie de programare, dar activităţile pot fi şi spontane, de pe o zi pe alta. În perioade aglo­me­rate, deleg sarcinile, dar în rest merg doar eu cu turiştii. Am doi angajaţi şi patru-cinci colaboratori cu care lucrez constant.“

În vârstă de 29 de ani, Marius Strătilă spune că Massif Experience încă se află la stadiul de hobby pentru el, dar reuşeşte să trăiască din această activitate. În 2019, ţinând cont că businessul a început să funcţioneze în luna mai, cifra de afaceri a fost de peste 108.000 de lei, iar profitul de 13.000 de lei. Investiţia lui în afacere a fost de circa 40.000 de euro, bani obţinuţi prin programul StartUp Plus şi cheltuiţi pe echipamente, salarii, cursuri de formare.

Mai„Vara trecută, 95% dintre turiştii mei au fost străini. Ei vin cu o cultură sportivă mult mai bine dezvoltată. Iarna, raportul este de 60% străini, 40% români. Nu merg cu copii, pentru că riscurile sunt mari.“

Tarifele variază în funcţie de numărul de persoane implicate într-un tur şi de echipamentul pe care îl închiriază. De exemplu, pentru un grup de două persoane, preţul de ghidaj este de 100 de euro, la care se adaugă echipamentul închiriat: bicicleta electrică este 50 de euro, bicicleta normală dedicată coborârii este 35 de euro, iar bicicleta normală doar cu suspensie faţă este 20 de euro. Iarna, echipamentul de închiriat este 35 de euro, iar pentru un grup de două persoane, preţul este 160 de euro, pentru că riscul este mai mare.

„Sper să reuşesc să vând ture specializate în continuare. Competiţia e mare. Îmi doresc ca businessul meu să atragă oameni care sunt pasionaţi de genul de activităţi pe care le ofer eu.“

Între 1 aprilie şi 15 mai, Marius Strătilă a oprit activităţile montane, deoarece, din cauza obligativităţii izolării, oamenii nu au mai accesat astfel de experienţe.

„Mi-am făcut foarte mari griji, dar, când am repornit, am fost surprins să văd că lumea vine. Toate weekendurile din iunie au fost ocupate şi am avut tururi şi în timpul săptămânii.“

Pe fondul reticenţei de a călători din cauza coronavirusului, Marius Strătilă spune că se aşteaptă ca, în 2020, numărul de clienţi români să crească şi poate în septembrie să revină turiştii străini.

Marius Strătilă, fondator Massif Experience: Oamenii care vin la noi vor să încerce altceva decât obişnuitele Bran, Peleş sau staţiunile. Sunt experimentaţi sau au experienţă medie şi sunt deja în căutarea uneia dintre experienţele pe care le oferim noi.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.