Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Marilena Burcea şi Mara Patriche, două prietene ce împărtăşesc pasiunea pentru artă, creează figurine din lemn şi ceramică sub brandul Marara

17.01.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ „Mi se pare fantastic să te bucuri în fiecare zi de ceea ce faci ÅŸi să reuÅŸeÅŸti să te întreÅ£ii din asta.“ â™¦ Produsele Marara se vând în toată Å£ara, însă oraÅŸele din care vin cei mai mulÅ£i clienÅ£i sunt IaÅŸi, ConstanÅ£a, Cluj ÅŸi TimiÅŸoara.

Marilena Burcea ÅŸi Mara Patriche sunt două artiste care au avut curaj să facă din pasiunile lor – sculptură în lemn ÅŸi, respectiv, modelaj în ceramică – un business din care să se întreÅ£ină ÅŸi care să le permită să facă zilnic ceea ce le place. 

Cele două prietene au dat naştere brandului Marara, sub care creează figurine din ceramică şi lemn ce ajung în casele oamenilor din toată ţara prin intermediul magazinului online.

„Noi ne cunoaştem de foarte multă vreme şi am colaborat pe mai multe proiecte de artă. Ne-am dezvoltat, am terminat amândouă pictura (n. red. – Facultatea de Arte Plastice), dar am trecut printr-o etapă în care ne-am oprit din pictat şi ne-am apucat de aceste mici sculpturi şi de ceramică. Atunci a fost un moment în care ne-am gândit că ar fi bine să ne unim aceste idei şi să ne susţinem una pe alta. Marara a pornit acum trei ani. Mergeam amândouă către un absurd senin, către o zonă inocentă şi emotivă a unor personaje inventate de noi. Fiecare are atelierul ei, dar ne întâlnim în portofoliul de produse“, au povestit cele două antreprenoare.

Numele businessului pe care l-au creat, spun ele, a venit în urma unor lungi căutări, întrucât îşi doreau ceva cât mai original şi în final a ajuns să fie o combinaţie între numele lor.

Pentru a porni un astfel de business, spune Mara Patriche, ai nevoie, în primul rând, de un cuptor pentru partea de ceramică, ceea ce înseamnă o investiţie de aproximativ 2.000 de euro. Apoi, mai adaugă ea, este nevoie de un atelier, un spaţiu cu multă lumină, câteva instrumente, câteva rafturi şi lut.

Pe partea de produse din lemn,  Marilena Burcea foloseÅŸte materiale vechi, reciclate, cărora le dă o nouă viaţă, iar preÅ£ul acestora porneÅŸte de la 80 de lei ÅŸi poate ajunge la 2.000 de lei, atunci când vine vorba de lucrări mai ample, care presupun mai multe etape de lucru ÅŸi o gândire mai complexă. „Personajele mele au mai avut o viaţă înainte, care acum este reinterpretată. Oamenii sunt fascinaÅ£i de această viaţă nouă a personajelor create de mine“.

Artista face o colecţie de personaje pe care le încarcă pe site pe măsură ce sunt lucrate şi menţionează că în spatele tuturor lucrărilor marca Marara există un background destul de complex: „lucrăm, facem fotografii, compunem texte, scriem poveşti“.

Pe partea de ceramică, Mara Patriche spune că poate realiza o colecţie care să cuprindă până la 12 figurine. Unele dintre cele mai apreciate produse din această categorie, menţionează ea, sunt păpuşile care ţin alte personaje în braţe.

Cele două prietene pasionate de artă au clienţi foarte diferiţi şi deşi îi întâlnesc în acelaşi loc, pe site-ul Marara, acest lucru se vede din modul în care se vând produsele realizate de ele.

Câteva aspecte comune pe care le au însă clienţii lor, crede Mara Patriche, sunt faptul că sunt oameni educaţi, sensibili şi interesaţi de artă.

În ceea ce priveşte extinderea afacerii, antreprenoarele spun că văd o dezvoltare liberă, bazată pe încredere şi prietenie. Ele îşi propun să creeze mai multe expoziţii, să fie mai vizibile, să ajungă pe piaţa internaţională, în special la târguri de design.

Totodată, menţionează Mara Patriche, există şi intenţia de organiza cursuri pentru cei care doresc să înveţe să sculpteze sau să modeleze, dar aceasta se va concretiza, cel mai probabil, atunci când se va termina pandemia.

Cele două artiste susţin că merg la târguri ori de câte ori au ocazia, pentru că este important să iasă în întâmpinarea oamenilor, să se popularizeze şi să vorbească direct cu clienţii.

Produsele Marara se vând în toată ţara, însă oraşele din care vin cei mai mulţi clienţi sunt Iaşi, Constanţa, Cluj şi Timişoara. „Când un produs ajunge într-un oraş, începe o mişcare. Când am vândut unul sau două produse în Iaşi, spre exemplu, au venit şi alţi clienţi de acolo“, a adăugat Marilena Burcea.

Businessul Marara a ajuns la o cifră de afaceri de circa 6.000 de euro.

 

ZF ÅŸi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

â–º Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiÅ£ie, curaj ÅŸi determinare. PoveÅŸtile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF ÅŸi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

â–º ÃŽn România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi ÅŸi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaÅ£i, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

â–º Proiect editorial susÅ£inut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania