Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Maria Turea şi Dorina Cioplea-Văduva au investit 135.000 de lei din fonduri europene într-un atelier în Târgu-Jiu, unde fac tricouri imprimate digital

05.06.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Într-o lună obişnuită, antreprenoarele de la Umur personalizează şi vând circa 200 de tricouri.

Maria Turea şi Dorina Cioplea-Vădu­va, două an­tre­pre­noare din Târgu-Jiu, au pornit businessul Umur anul trecut, când au început să vândă tricouri imprimate digital cu desene proprii. De câteva săptămâni, după ce măştile de protecţie au fost declarate obligatorii, ele au început să facă şi astfel de accesorii cu desene, iar de la începutul anului pâ­nă acum veniturile lor au fost de 30.000 de lei.

„Ne gândeam de mult la o afacere, voiam să pictăm tricouri şi să le imprimăm. La început am încercat printr-o metodă mai veche, cu transfer termic, acasă. La un moment dat, am găsit oportu­ni­tatea de a accesa fonduri europene şi aşa a început afacerea. Am cumpărat o impri­man­tă şi am început să creăm“, a povestit Maria Turea la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Aşa au pus bazele unui mic atelier în Târgu-Jiu, pe Calea Eroilor, chiar unde se află sculpturile lui Constantin Brâncuşi. Investiţia totală a fost de 135.000 de lei, din care 80.000 de lei a costat doar imprimanta. În atelierul Umur lucrează doi angajaţi, pe lângă cele două fondatoare.

 Dorina Cioplea-Văduva, fondatoare Umur

„Am deschis magazinul pe 1 noiembrie 2019. În cele două luni de funcţionare anul trecut am avut vânzări de 11.000 de lei şi profit de 8.000 de lei. Anul acesta începuse foarte bine, dar din martie, odată cu starea de urgenţă, am închis magazinul. Am lucrat doar pentru comenzile online, nu am mai avut clienţi în magazin. Până acum avem 30.000 de lei venituri de la începutul anului.“

Într-o lună obişnuită, antre­pre­noarele de la Umur perso­na­li­zea­ză şi vând circa 200 de tricouri. Iar piesele vestimentare create de ele vin cu mesaje cu semnificaţie, pre­cum texte anti-bullying sau cuvinte pu­ter­nice. De altfel, însuşi brandul are o sem­nificaţie în spate: numele Umur este inspirat dintr-un cuvânt împrumutat din limba turcă şi înseamnă „o treabă importantă“.

„Eu sunt partea creativă din echipă. Nu facem doar un produs estetic, încercăm să atragem atenţia cu mesajele imprimate. Facem şi pictură manuală, când am timp pictez chiar eu tricourile“, spune Dorina Cioplea-Văduva.

Când măştile de protecţie împotriva răspândirii coronavirusului au devenit obli­ga­torii, cele două antreprenoare au decis că-şi pot pune amprenta şi pe astfel de produse, astfel că au cumpărat, în prima fază, 50 de măşti de la o fabrică locală de textile, le-au per­so­nalizat, iar cumpărătorii le-au epuizat rapid. Preţul unei măşti de bumbac este de 9 lei.

„Am învăţat că e bine să te adaptezi“, mai spune Dorina Cioplea-Văduva.

În prezent, ea şi partenera ei de business îşi doresc să obţină licenţa pentru folosirea operelor lui Brâncuşi ca ilustraţii pe tricourile lor şi au în pregătire o colecţie nouă. Preţurile tricourilor Umur sunt cuprinse între 45 şi 150 de lei.

„Pentru ce a rămas din 2020, punem pe primul loc sustenabilitatea. Deocamdată, textilele provin de pe piaţă, din import, dar şi dintr-o colaborare cu o fabrică de confecţii locală. Planul este ca până la finalul anului să folosim 100% serviciile făbricuţei din Târgu Jiu. La făbricuţă lucrează femei din oraşul nostru şi care, prin munca lor, contribuie la dezvoltarea produsului nostru“, spun fondatoarele Umur.

Preţurile tricourilor Umur sunt cuprinse între 45 şi 150 de lei, iar cel al unei măşti de bumbac este de 9 lei.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

►Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania