În 2019, cifra de afaceri a Lemn în Dar a fost de circa 31.000 de euro, iar în 2020, în ciuda pandemiei, rezultatul a fost considerabil mai mare, de circa 46.000 de euro, ca urmare a accesării online-ului.
O vacanţă în Islanda era ceea ce avea să-i dea Mădălinei Olteanu primul imbold de a-şi deschide o afacere. A intrat într-un magazin de bijuterii din capitala Reykjavik şi a rămas fascinată, aşa că, la întoarcerea în ţară, s-a uitat la câteva tutoriale pe internet şi a început să meşterească bijuterii similare. În două luni, îşi dăduse deja demisia de la multinaţionala la care lucra şi îşi deschisese propria firmă. Se întâmpla acum şapte ani, când avea 23 de ani şi „un curaj nebun“, după cum spune ea astăzi.
„Ulterior, am ajuns la produsele din lemn. Am început cu agendele din lemn, apoi am dezvoltat gama cu semne de carte, insigne, jucării. O parte din producţie se face la colaboratorii noştri, iar o parte o facem noi, intern. Suntem o echipă de cinci oameni“, a povestit Mădălina Olteanu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
Businessul ei poartă numele Lemn în Dar, un brand care însoţeşte o gamă mare de produse, de la agende – produsul-emblemă al afacerii – la invitaţii de nuntă şi de botez, cutii, semne de carte personalizate, papioane, mărţişoare şi multe altele. Mădălina şi colegii ei fac asamblarea în Sibiu, iar de tăierea laser se ocupă colaboratorii lor, la indicaţiile stricte ale tinerei. În total, pe site – unde vinde de jumătate de an – sunt peste 200 de modele disponibile, iar multe alte comenzi sunt personalizate.
„Momentan, atelierul este un loc la mine acasă, dar tocmai am închiriat un birou, pentru că activitatea s-a dezvoltat mult. De şase luni am început proiectul online. În prezent avem şi nişte tarabe de suveniruri în centrul Sibiului.“
Investiţia iniţială în Lemn în Dar a fost de 10-20.000 de euro, din economii şi sprijin de la părinţi, iar înainte de a accesa canalul de vânzare online, produsele erau comercializate la standuri amplasate în centrul Sibiului.
În 2019, cifra de afaceri a Lemn în Dar a fost de circa 150.000 de lei (31.000 de euro), iar în 2020, în ciuda pandemiei, rezultatul a fost considerabil mai mare, de circa 220.000 de lei (46.000 de euro), ca urmare a accesării online-ului. Fondatoarea Lemn în Dar estimează că vânzările vor fi cel puţin duble anul acesta faţă de 2020.
„Acum ne pregătim de campania de mărţişor, care se apropie. De asemenea, vrem să extindem gama de produse. Ne pregătim şi de campania de Crăciun, cea mai importantă perioadă din an. Facem deja stocuri“, spune Mădălina Olteanu.
O agendă mică de la Lemn în Dar costă 24 de lei, una de dimensiuni mai mari – 49 de lei, iar un semn de carte este 19 lei. Dacă însă clientul îşi doreşte personalizare, preţul creşte în funcţie de complexitatea modelului. Cel mai scump produs costă 200 de lei.
Experienţa profesională a Mădălinei Olteanu acoperă mai multe domenii, precum fiscalitate, contabilitate, vânzări, un cumul care, spune ea, a ajutat-o pentru a-şi gestiona propriul business. A studiat Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori la Academia de Studii Economice din Bucureşti, apoi a făcut un master la SNSPA, de Project management în limba engleză.
„Mi-a plăcut mereu să ştiu multe lucruri, aşa că am lucrat în mai multe domenii de activitate până la 23 de ani, când mi-am deschis propria firmă“, spune ea.
Acum, Mădălina Olteanu mai are nevoie de doi oameni în echipa Lemn în Dar, care să se ocupe de partea administrativă a businessului, pentru ca ea să poată dezvolta conceptul mai departe.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
O agendă mică de la Lemn în Dar costă 24 de lei, una de dimensiuni mai mari – 49 de lei, iar un semn de carte este 19 lei. Dacă însă clientul îşi doreşte personalizare, preţul creşte în funcţie de complexitatea modelului.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE